niet willen eten

Mijn dochter is bijna 10,5 maand en wil vandaag helemaal niks eten!
Ze heeft vanmorgen een fles gehad en toen ze uit bed was wou ik fles nm2 geven maar ze heeft maar 70 cc gedronken.
Ik heb toen geprobeerd of ze wat spaghetti wou maar ook maar paar hapjes.
Nieuwe fles gemaatk maar ze weigert, wat nu te doen?
ik maak me wel zorgen, straks krijgt ze niet genoeg binnen!

liefs

hoi hoi,

allereerst: maak je niet te veel zorgen als je kindje een dagje niet genoeg eet! Ik weet het, lastig, ik schoot zelf ook in de stress als mijn zoontje zijn fles niet wilde (hij is nu 14 maanden trouwens), maar een dagje (of 2) kunnen ze dat echt wel hebben.

Misschien heeft ze wat onder de leden en daarom geen trek? Mijn zoontje heeft trouwens ook af en toe zijn flesjes geweigerd. Meestal trok dat na een paar daagjes wel weer bij! En vanaf een maand of 12 wilde hij ze helemaal niet meer.
Dus nu geef ik hem 's ochtends nog pap met melk en 's avonds een toetje, zodat hij tioch voldoende zuivel binnenkrijgt (300 cc bij 1 jaar).

Ik zou het wel gewoon af en toe aanbieden.
En kijk het verder even aan.

Sterkte,
Mienetje

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar het kan inderdaad zo weer omslaan. Mijn zoontje drinkt al maanden slecht. Soms maar 300 a 400 ml per dag( Incl melk) en daar maakte ik me ook zorgen om en sinds een paar dagen wil hij ineens geen fruit meer terwijl hij dat eerst heerlijk vond. Avond eten wordt ook al minder. Eet vaak niet eens zijn potje op en zelf gemaakt eten vindt hij al helemaal niks.
Zolang ze vrolijk zijn en genoeg plasluiers hebben moet je je inderdaad niet al te druk maken. Wel extra vitamine D geven als hij minder dan 300ml melk per dag drinkt.

Succes.

Gr. Kim

Terug
Bovenaan