niet willen eten

Ons zoontje is inmiddels 19 maanden en sinds de laatste paar maanden wil hij geen pap en avondeten.
Wat voorheen geen probleem was.
Gelukkig is hij dol op fruit dus daar krijgt hij de nodige vitamines van binnen.
Wie weet wat ze ongeveer nog per dag binnen moeten krijgen.
En die pap is tegenwoordig een fles melk geworden maar dat kan dan ook een boterham worden al krijgt hij dat nu niet weg s'morgens.
Oja wie heeft er een tip hoe ik hem van die fles melk af krijg.
Als ik melk in een beker doe dan weigert hij te drinken.
Alvast bedankt
 
Hoi,

Ik zie nergens wat hij wel krijgt/opeet gedurende de dag.... Lastig te zeggen of dat dan genoeg is... Eet hij wel brood? Mijn dochters kregen het 's morgensvroeg nog niet weg, dus wij ontbeten pas rond een uur of tien. (heb zelf hetzelfde euvel). Tussendoortje kregen ze dan rond een uur of 11 en om 1 uur de lunch.
Misschien dat je eens kan bijhouden wat hij per dag wel krijgt (eten én drinken)

Wat de fles melk betreft, zou ik me nog niet zo druk maken. De fles melk is een vertrouwd en rustgevend iets in het al zo snel veranderende leventje.
Trouwens mijn dochter van drie krijgt vaak tussen de middag (voor haar slaapje) nog een fles lauwe melk... Voor de rest drinkt ze alles gewoon uit een beker, beker met rietje of een glas. Dat is voor haar een rustige overgang naar de slaap. Even lekker op je rug liggen en de fles naar binnen klokken... Niks mis mee, lijkt mij.
Mag de fles nu ook wel koud geven, maar als de kou er af is, vindt ze hem fijner. Zolang ze de fles niet gaat gebruiken als fopspeen (leeg nog in de mond houden) zie ik er geen kwaad in en ik zou gemakkelijk met haar een afspraak kunnen maken over die fles. (je bent nu ... jaar, en al zo'n grote meid)
Zolang hij goed groeit en levendig is, zou ik me er niet te druk over maken!
Groetjes
 
Ja stom helemaal vergeten om erbij te zetten wat hij eet.
s,morgens half 8 fles melk 180cc
rond 10 uur fruit
rond 12 uur half 1 boterham(die bijna nooit op gaat) plus 120cc melk
s,middags tussendoortje (3  uur)
s,avonds  5 uur half 6 avond eten wat  niet lukt hij weigert vaak  ook zijn toetje                                
nog wat fruit
en verder drinkt hij over heel de dag goed.
 
Ik vermoed dat hij te veel drinkt, ik zou zeggen eerst eten en dan drinken....
Mijn dochters kregen al vanaf 1 jaar, 's morgens een broodje (daarna drinken, ervoor bij dorst wat water, dat drinken ze niet zo gulzig als limo, melk, multivitaminedrank), om 10 uur wat fruit/koekje en bekertje drinken, om 12.30 broodje erna drinken, om 15.30 snoepje/koekje en bekertje drinken, om ca 18.00 uur avondeten (geen drinken) voor het naar bed gaan eventueel nog wat water....
(Fles 180 melk alleen na broodje 's middags voor het slaapje) Melk vult aardig goed, en eten gaat dan weer wat minder....
Ik weet niet wat het advies van CB is voor aanbevolen hoeveelheid melk per dag, maar ik vond 180 cc per dag wel voldoende, anders aten ze een stuk slechter.
Hoop dat je hier wat aan hebt....
Groetjes Nynke
 
Hoi,

Gelukkig ben ik niet de enige die zich daar een beetje zorgen om maakt!!
Mijn zoontje is nu 22 maanden en eet ook een stuk minder.

"s morgens geven we hem cornflakes, smacks of iets dergelijks, dat eet hij het beste.
Daarna nog evt. wat melk.
Dan krijgt hij rond 10. 00 uur wat fruit. Om 12.00 uur een boterham met eerst vlees of kaas en dan nog eentje met zoet. gaat meestal niet helemaa;l op hoor. Ook wat melk/fristi/chocolademelk ofzo.
Dan rond 15.30 uur krijgt hij een koekje of snoepje en wat te drinken.
wij eten laat vaak pas rond 18.30 uur, ik denk dat hij dan te moe is. Ik heb het nu anders geprobeerd: hem eerst geven rond 17.30 uur maar dan eet hij ook niet echt goed. Dus dat maakt niets uir. Wel doe ik hem pas na het eten in bad, voorheen was dat eerst in bad en daarna eten, maar dan was hij echt te moe. Na het eten krijgt hij nog wat te drinken.

Het avondeten lukt de laatste tijd niet zo, hij pakt 2 3 hapjes en heeft dan genoeg. Ik hoop dta dat binnekort wel zal veranderen, volgens mij is hij wel al wat af gevallen, we zien wel.


Hij is zowiezo wat eigenwijzer aan het worden en wil idd alles zelf doen. Als hij het zelf mag doen eet hij 's ochtends een stuk beter hihihi!!!

Veel suc6,

Groetjes Vivian
 
hoi onze dochter heeft ook nooit zn trek eerst zeurt ze je gek waneer gan we eeten en dan moet ze niet als we aan tafel zitten ze moet van ons 1 brootje eeten en dan mag ze drinken of en nog een kracker ofzo
ook krijgt ze bij ons na 15;30 geen drinken of eeten meer ze eet anders niets van dr avond eeten we eeten tussen 17;00 en 17;30
ze drinkt de heledag door erg veel weet niet war ze het laat,maar goed
 
Hoi

Ons zoontje is 20 maanden en eet ook niet meer zo als hij deed.

at altijd goed zijn pap smorgens of brood. dat gaat nu minder pap wel brood gaat de laatste tijd zoiezo slecht eerst at hij goed zijn brood op zelfs de kortsjes nu niet meer.

Zijn fruit was eerst ook altijd goed en nu ook minder. avond eten is verschillend.
hij krijgt 1 keer per dag een koekje of ieta nders lekkers.
1 keer per dag fruit,

Drinken doet hij de laatste tijd erg veel vind ik is ookvaak nat en moet vaak schone luier aan.

Hij koud ergens op en spuugt het weer uit met veel wat hij eet. wat hij eerst lekker vond spuugt hij nu uit. begint echt voorkeur te krijgen voor dingen.

Maak me best druk erom vind dat hij goed moet eten niet veel maar toch zijn voedingstoffen.

Den dat het komt dat hij veel drinkt maar heeft ook echt dorst.

zal is overleggen met mijn vraqag bij cb

maar zie dat ik niet de enigste ben waar de kleine niet goed eet.

groetjes Jenny
 
Terug
Bovenaan