niet willen eten

A

Anoniem

Guest
Sinds een week wil Merel haar avond eten niet meer.
2 hapjes en daarna gaat het mondje stijf dicht.
Of ze slaat het lepeltje weg...heel irritant.

We geven gewoon afwisselend eten, aardappelen met vlees en groente of spagetti.
Dat heeft ze altijd gewoon met veel plezier mee gegeten!
wij zijn hier dus in de ïk wil dat niet"fase beland.

Verder eet ze wel alles, brood..fruit..liga.
Dus ze krijgt wel genoeg binnen. Daar ga ik me ook niet druk om maken.
Op dringen doen we ook niet want dat werkt averechts..
Hopelijk is deze fase snel voorbij.

Nog meer avond-eten weigeraars?
(merel is 11 maanden)

vervelend zeg maar inderdaad waarschijnlijk is het gewoon een fase en gaat het wel weer over.

Hier geen avondetenweigeraar maar juist een meisje die alsmaar meer wil

Liefs sandra

Ja hier ook al een tijdje. Maar dan alles geen brood en fruit ook. Van alles 1 hapje en daarna verdwijnt de boel op de grond. Maakt niet uit of ik haar voor of ze het zelf doet. Cb zij dat de intresse voor eten afneemt omdat ze het te druk hebben met de wereld om zich heen.....dat zal dan wel.

Hoi,
Hier nog een die dat laatst gehad heeft, alleen het avondeten. Een paar dagen later waren er 3 tanden door.... ik vermoed zelf dat het komt doordat warm eten zeer deed aan z'n tandvlees..... dat heb ik al eens vaker gehoord.
Maar zeker weten doe ik het ook niet.
Skip heeft trouwens toch af en toe van die buien, vanochtend ook weer. Ben ik hem pap aan het geven, maait ie steeds die lepel voor zijn neus weg. Terwijl dat meestal wel gewoon goed gaat.... tis maar net of ie zin heeft haha. Toen heb ik hem maar een papfles gegeven.... heb geen zin om steeds die pap van de muren te vegen...
Groetjes, noortje mv skip

Wieteke heeft hier ook last van. Niet zozeer dat ze het avondeten niet wil eten (dat gaat over het algemeen nog het beste), maar overdag (vooral 's morgens) eet ze haar brood niet goed en van fruit heeft ze ook wel eens meer binnen gekregen.
Gelukkig heeft ze reserves genoeg, dus maak ik me er niet echt zorgen om. Maar lastig vind ik het wel.

Jasper heeft dat ook sinds kort met fruit, brood en avondeten. De ene keer gaat het beter dan de andere. Maar maak me er ook niet druk om. Hij heeft genoeg reserves en als ie echt honger heeft eet ie het heus wel op. Zo niet, dan niet. Vind het zelf belangrijker dat hij goed drinkt en dat doet ie heeeeel erg goed dus maak me nergens zorgen om. Gaat vanzelf weer over!

Groetjes Jacqueline

Ilse is eigenlijk nooit een goede eter geweest.
Toen ze net over gegaan was van bv naar kv heb ik me er wel druk over gemaakt. Je vind als beginnend moeder dat je kindje goed moet eten. Toen we hadden afgesproken dat ze er een half uur de tijd voor krijgt om het op te eten wat ze voorgeschoteld krijgt gaat het een stuk beter (ook met mij!!!!!)

Nu eet ze nog niet altijd alles op, maar dat accepteer ik.
Het werkt voortreffelijk, geen frustraties meer en een redelijk etend kind.

Jeske

Je doet het hartstikke goed hoor Elise!

Geen zin? dan niet!
Wij hebben die fase niet echt lang gehad, was meer een enkele keer. We probeerde dan nog wel eens wat pap, of gaven gewoon een wat grotere fles melk.
Maar wij hebben nooit geforceerd, met niks!

Wij hebben toen het avondeten iets naar voren geschoven en dat bleekt ideaal te zijn. Als ze (te) moe zijn wil het eten ook vaak niet zo. Misschien kun je het eens proberen.. gewoon het eten een uurtje eerder.. (of later als ze misschien gewoon nog geen trek heeft).

Succes!!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan