niet willen eten

Mijn meisje is 18 mnd,en zoals in andere topic soms ook erg vroeg wakker.Maar de laatste 2 dagen ook niet willen eten.pap `s morgens gaat nog redelijk maar boterham wil niet en middagmaal ook niet,2 hapjes en klaar.Maar ze wil ook geen koekje of fruit(waar ze dol op is).Drinken doet ze wel gelukkig.En een broodkorstje ook...tja fase???
groetjes gaby

Hiya Gaby!

Hahaha doodmoe wordt je ervan toch, dat standaard antwoord "het is een fase" Maar vaak is het wel het geval. Misschien staat je kleine meid op een het punt een nieuwe ontwikkelings sprong te maken.
Mijn zoon is over 10 dagen ook precies 18 maanden, en zijn slaap schemaatje is nu net weer een beetje normaal geworden....maar dat was ook vroeg wakker worden en midden in de nacht wakker worden.
Met eten is het ook een hele productie, vooral avondeten is op het moment helemaal raar (hahaha ik ben er nu achter dat als ik hem zijn yoghurt en zijn avondeten tegelijk geef hij wel omdebeurt een hapje van ieder neemt, maar dat werkt volgende week vast niet meer, who knows! hihihi)
Het wordt tijd dat er een "momma fase" uitgevonden wordt, mijn ideale fase bestaat uit erg veel tijd in de sauna en de 'spa" doorbrengen. :)

Ajuus, ilja

Tja, fase? sprongetje? (is dat oei ik groei boek nog niet uit!)
Als ze honger hebben eten ze wel, soms gaat het een paar dagen moeilijk, en dan ineens gaat het weer goed! Let wel op dat ze genoeg drinkt!

Tessa wilde vorig weekend ineens ook niet meer eten (avondeten), meestal als we het eerste hapje erinproppen wil ze wel eten, maar nu was niks goed. Sprongetje? Hier was het frustratie denk ik, sinds we haar niet meer "voeren" eet ze weer als een kliko! Ze wilde dus gewoon zelf eten, eigen lepel in de hand en scheppen maar! (afwasbare tafelkleden zijn ideaal geloof ik!!) Nu vindt ze het zelfs niet erg als ik er tussendoor een hap naar binnen schuif. Iedereen aan tafel weer blij!

Sluit me wel bij Ilja aan: wanneer komt de mamafase? !!! Lekker relaxen!

Lisenka mv Tessa

Mama-fase?? In het bejaardentehuis denk ik...............
Lekker rustig wachten tot de kinderen en/of kleinkinderen komen........

Oja, het ging over het eten: als ons mannetje niet wil eten laten we dat maar zo. Hij mag het zelf proberen, maar als hij niet wil: dan niet. Voordat hij gaat slapen krijgt hij altijd nog een fles melk (van opvolgmelk)  en dan maken we gewoon 210ml. We willen allebei geen strijd aan tafel en zo is iedereen tevreden. Let wel: hij krijgt dan ook geen ander eten meer. Fruit als toetje, maar verder niets....

gr. Charlotte

grrr hier zitten we ook in die FASE

we dwingen niks, we houden het gezellig aan tafel en hij krijgt geen extraatje als hij slecht gegeten heeft. Als hij echt aan het klieren is, gaat hij in het halletje. Toetje geven we wel altijd, wel bijna altijd yoghurt omdat we bang zijn dat hij  anders gaat "wachten" op het toetje als dat vaak een lekker Danoontje is ofzo. Tuurlijk geven we af en toe zomaar iets lekkers als toetje (vanavond bitterkoekjesvla jummie).

Fruit: tja, ik geef dat in principe 's ochtends, als hij dat niet wil dan krijgt hij 's middags geen koekje of rozijntjes, maar een potje fruit of bv een pakje sap van Zonnatura (fruit en groente, hij vond het erg lekker). Dan maar geen vers fruit hoor. En zo niet, jammer dan! Dan eet mama het lekker op, heeft ze ook weer haar vitamientjes gehad.
Oh ja, ik pers wel geregeld sinaasappels, dat vindt hij wel lekker.

Brood: daar had ik laatst ook een topic over geopend, ga hem nu wat vaker een cracker geven, bv na een half broodje, of gewoon 2 crackers als ontbijt, die vindt hij namelijk wel lekker. Pap hoeft hij bijna nooit meer (en dat was zo makkelijk )

Succes, enne: als ze honger hebben, eten ze wel hoor, dan zijn ze maar dwars...

Liefs Jenneke mv Ivar

Hoi hoi

Wij zitten al maaaaanden in die fase. Zo lang al dat ik denk dat het geen fase is, maar dat we er gewoon aan moeten wennen dat Stef niet eet 's avonds... Tenminste...Hij eet een paar stukjes vlees, wat fruit en de laatste tijd ook geen danoontje meer......

Heel frustrerend, ik weet er alles van, maar het beste is om het uit te zitten als de gewone kleine trucjes niet helpen. Er komt een dag dat het weer goed gaat (of niet zoals voorlopig bij ons) En in de tussentijd zou ik me er zo min mogelijk zorgen om maken. Dan verpest je ook maar steeds je eigen diner. Is ook zonde.... Als ze honger hebben.....gaan ze echt wel weer eten!

Succes iig!
Liefs Annet

Hier gaat het ook met vlagen. Dan eet hij weer een tijdje prima en dan wil hij weer bijna niets. De ene keer zijn het kiezen, dan is  het omdat hij ziekjes is, soms een sprongetje of zo. Het lastige is dat je er meestal pas achter komt als het weer voorbij is.. Ik blijf altijd maar gewoon eten en drinken aanbieden en uiteindelijk is zijn eetlust steeds weer teruggekomen.
Succes,
Laura mv Thom

Terug
Bovenaan