grrr hier zitten we ook in die FASE
we dwingen niks, we houden het gezellig aan tafel en hij krijgt geen extraatje als hij slecht gegeten heeft. Als hij echt aan het klieren is, gaat hij in het halletje. Toetje geven we wel altijd, wel bijna altijd yoghurt omdat we bang zijn dat hij anders gaat "wachten" op het toetje als dat vaak een lekker Danoontje is ofzo. Tuurlijk geven we af en toe zomaar iets lekkers als toetje (vanavond bitterkoekjesvla jummie).
Fruit: tja, ik geef dat in principe 's ochtends, als hij dat niet wil dan krijgt hij 's middags geen koekje of rozijntjes, maar een potje fruit of bv een pakje sap van Zonnatura (fruit en groente, hij vond het erg lekker). Dan maar geen vers fruit hoor. En zo niet, jammer dan! Dan eet mama het lekker op, heeft ze ook weer haar vitamientjes gehad.
Oh ja, ik pers wel geregeld sinaasappels, dat vindt hij wel lekker.
Brood: daar had ik laatst ook een topic over geopend, ga hem nu wat vaker een cracker geven, bv na een half broodje, of gewoon 2 crackers als ontbijt, die vindt hij namelijk wel lekker. Pap hoeft hij bijna nooit meer (en dat was zo makkelijk )
Succes, enne: als ze honger hebben, eten ze wel hoor, dan zijn ze maar dwars...
Liefs Jenneke mv Ivar