niet willen eten

Anderhalve week geleden kreeg Laura waterpokken, daarvan zijn nu alleen nog een paar korstjes zichtbaar. Alleen, sindsdien wil ze niet eten! Warm eten wil ze helemaal niet, fruit een beetje, yoghurt een beetje. Brood wil ze wel maar ook niet superveel. Ik maar me daar zorgen om wat ze is al vrij licht en haar buikje begint er wat ingevallen uit te zien.

Wat ik ook probeer, tv aan, bij mij op schoot, afleiden met speelgoed of een boekje, ze wil het niet! Iemand goeie ideeën? Verder is ze ook nogal huilerig en wil ze bijna niet alleen spelen. Als je haar op de grond zet om te spelen gaat ze op haar rug liggen huilen en met haar benen schoppen. Ik wordt er steeds vermoeider van en merk dat ik er niet zo goed meer tegen kan.

Sneu hé, als ze ziek zijn/zijn geweest? Bij de oudste, Thomas duurt het ook altijd even voor ie weer zichzelf is hoor. Wat ik wel standaard doe in zo'n weekje is eten maken dat ie lekker vind: macaroni, rode-koolschotel, nasi met pindapoep en kroepoek, wortels en doppers uit pot... Allemaal normaal verantwoord, maar vaak heeft dat eten net iets meer voor ém, ahhaha! Beste tip is: Als ze honger hebben, dan eten ze wel....
Tja... Dat hangen... Daar ga ik op den duur ook eieren van leggen hoor! Ik weet dan ook echt niet wat ik met hem of mezelf aanmoet, hahaha! Gewoon even accepteren dat ze je nu iets harder nodig hebben, denk ik altijd maar. Dat maakt mama zijn ineens nóg veel leuker. probeer eens speelgoed naast je op de bank te leggen of voor je op tafel en stimuleer ze om lekker te spelen, soms mee spelen, ze spelen dan min of meer alleen maar wel met jou heel dichtbij? Ik roep ook maar wat hoor...
Succes er nog even mee!

Liefs, marieke

hoihoi,
ja lijkt me lastig (uh hier een hele goede eter zelfs als ze een dipje heeft hihi)

drinkt laura wel goed? anders zou ik zeggen geef haar pap in een fles krijgt ze toch een bodempje binnen. en lust ze crackers (bv van die lu, luchtige crackers) beetje zoet erop (jam, appelstroop) of smeerworst als ze meer van de hartig is. de meeste kids vinden dat wel lekker, je noemt het gewoon koekje hihi.

verder zou ik het ook ff niet weten, sterkte ermee.

groetjes linda

Hoi,

Als Myrthe ziek is, eet ze ook vaak niet. Laatste keer was ze een halve kilo afgevallen.
Ik dwing nooit, zorg alleen voor dat ze heel goed drinkt!
Ook al is ze wat lichter, dat hoeft echt niet uit te maken! Myrthe is ook heel lang heel licht geweest, ze heeft het inmiddels wel bij.

Zorg dat je iedere keer bij al het eten betrekt, gewoon net als altijd aanbieden, en wil ze niet, dan niet! Als je dwingt krijg je juist het tegenovergestelde.
Ik zet Myrthe altijd ook aan tafel, ook al eet ze niet. Vaak gaat ze als ze helemaal opgeknapt is weer goeed eten. Geef het de tijd.

Liefs Reneke

Ze is nu ook nog verkouden geworden... Daardoor wou ze zonet niet uit een fles drinken want dat wil niet zo goed met je neus dicht... Maar even kijken hoe lang ze het slapen volhoudt.

Ik vind het erg moeilijk om niet te dwingen met eten is me opgevallen, ik blijf het wel aanbieden ook al weet ik bij voorbaat al dat ze het niet wil. Kon ze maar zeggen wat er is... Ze is wel wat minder huilerig dan gisteren in ieder geval.

Hoi,

Ik ben hier illegaal (najaar 07), maar wil toch even reageren...
Een van de symptomen die specifiek vermeld wordt bij waterpokken is weinig eetlust, dus het hoort er echt gewoon bij helaas!
Dingen aanbieden die ze lekker vind idd en maar een beetje meeveren met je dochter, veel meer kun je niet doen op het moment...
Weet hoe je je voelt, heb ook een vrij licht mannetje en je denkt al gauw; o jee dat kan hij helemaal niet missen dat gewicht, maar wees niet bang, ze hebben het zo weer ingehaald! Eten ze een paar dagen weer wat meer en ze zijn weer de oude!
Als ze maar drinkt!

Beterschap,
Groetjes Sas

Als ze verkouden is moet je even 2 bakstenen onder de poten aan het hoofdeinde van het bed zetten! ( of boeken, of iets anders natuurlijk...!) Werkt prima bij verkoudheid en bij oorontstekingen!
Daar slapen ze gelijk een stuk rustiger van! probeer maar eens...
beterschap nog steeds met meisje! Hoe is het met jou nu? nieuwe moed?

De moed zit er al wat beter in, we geven haar nu brood een uur nadat we warm eten geprobeerd hebben, dat eet ze wel namelijk. Ook krijgt ze fristi, zit toch wat meer in dan in sap. Ze heeft gelukkig nooit oorontsteking en slaapt ook goed. Ik hoorde al dat ze langer last hebben van waterpokken dan je denkt, het is pas echt over als de allerlaatste korstjes weg zijn en dan kan het nog wel een week duren. Nog maar even volhouden dus, maar leuk is anders.

Terug
Bovenaan