Niet willen eten

Hoi allemaal,

Hebben jullie nog tips???
Onze zoon van 1,5jaar eet erg slecht.
Eerst at hij nog 2 soms 3 boterhammen nu met moeite 3/4 van 1 boterham.
Zijn ontbijtpap wil hij ook niet echt meer,ook maar net de helft.
Avond eten is helemaal een probleem,dat wil hij helemaal niet,maar hij wil dan niks ook geen yoghurt..
Ook zijn fruit wil hij niet echt op eten.

Hij eet nu eigenlijk alles maar voor de helft en soms 3/4 hij eet veel minder..
Hij krijg weinig tussendoortjes, bijv. liga koekje of nijntje koekje...

Als hij het nodig zou hebben zou hij wel meer eten,maar ik ben toch bang dat hij te weinig binnen krijgt.
Dus als je tips hebt,Graag!!!!
 
gisteren ben ik bij cb geweest, en hebben ze mij over deze periode verteld. dit is wat zij vertelden: het is een fase en houd vanzelf op. Probeer er geen probleem van te maken en negeer het feit dat hij niet wil eten. ze hebben in die periode minder eten nodig om goed te groeien. Zet hem aan tafel erbij en maak het gezellig, probeer hem op die manier wat te laten eten, maar wil hij niet. prima! negeer het niet willen eten, maar niet het kind, Ze gaan vanzelf weer meer eten.

Bij het kdv van mijn dochter hadden ze voorlichting over voeding en daar zeiden ze dit ook. Ga niet de strijd aan met eten die verlies je, met het gevolg dat het uiteindelijk niet meer gaat eten.

tis niet veel, maar hopelijk kun je er iets mee. Succes

Groetjes Mariska
 
Hoi Mariska,

bedankt voor je reactie.
We hebben inderdaad de instelling van wil hij niet dan ook geen probleem,we proberen het tijden het etens wel een paar keer en daarna is het klaar.
Dan heeft hij zijn eigen bakje met eten erin dan dan speelt hij er een beetje mee...dan eet hij "zelf" ook nog een beetje.
En we kletsen gewoon met hem...

We fijn om te horen dat het maar een periode is dat we redelijk goed bezig zijn nu...

 
Geef m anders een vitaminepilletje zodat je zeker weet dat ie wel zijn vitamines krijgt. En zorg dat ie wel genoeg drinkt.
Misschien is ie wel gek van een bepaals door fruit, geef m daar dan wat extra van dan krijgt ie toch wat binnen.
 
Terug
Bovenaan