niet willen knuffelen en even rustig op schoot

Hoi,

Ik heb een zoontje van 11 maanden. Het is een poepie en ik ben natuurlijk apetrots en super verliefd op hem.  Hij is ook heel lief en vermaakt zich goed. Maar even rustig bij me op schoot zitten, even knuffelen en kletsen, is er niet bij. In het begin heeft hij een tijd last van reflux gehad. Daardoor had hij ook nooit lekker rust. Wilde ook altijd rechtop zitten daardoor. Maar heeft nu al een 1/2 jaar geen klachten meer. Toch heeft hij nooit de rust even lekker bij me op schoot te zitten. Terwijl ik dat zo héérlijk vind!! Als ik hem toch knuffel duwt hij me weg, want... hij heeft het druk, moet weer verder. Nu hij wat groter is en veel kruipt en staat, komt hij wel naar me toe, wil op de arm, drukt zijn wang tegen mijn wang en gaat ook direct weer verder. Als hij op de arm wil, wil hij er ook weer af. Hij is heel lief en een gevoelig mannetje. Maar ik mis dat knuffelen en op schoot zitten zo.

Komt het omdat het een jongetje is? Wie heeft hier ervaring mee.

Groetjes van  Er
 
Hoi,

Mijn dochter van 12 maanden is precies zo. Als ze even op schoot zit dan wurmt ze zich er al weer af. Ze wil spelen, kruipen, lopen enz. Ze houdt gewoon niet van stil zitten. Het enige moment van de dag dat ze wel lekker op schoot zit is als ze voor ze naar bed gaat een flesje krijgt. Van dat moment geniet ik ook enorm en van mij krijgt ze lekker nog even dat flesje!!
Ik vind het wel eens jammer, aan de andere kant zo is ze nou eenmaal. Ik ben zelf ook niet zo'n plakkerd.
Het kan trouwens ook nog veranderen hoor, mijn nichtje wilde de eerste 2 jaar ook nooit op schoot zitten en toen ze eenmaal twee was kwam ze om de twee minuten kusjes geven en op schoot zitten kroelen.
Dus je weet maar nooit.

Groetjes
 
Hoi,

Ik herken je verhaal helemaal.
Mijn zoontje is inmiddels al wel wat ouder, 14 maand, maar ook hij deed dat precies zo. Toen hij net een jaar was geweest dacht ik dat hij eindelijk iets knuffeliger werd. Ik kon heerlijk een boekje met hem lezen en hij legde zijn hoofdje dan tegen mijn schouder. Echt heerlijk!!
Nu is dat er ook weer af. Een boekje lezen kost inmiddels ook alweer te veel tijd.
Zo zie je maar, het gaat met ups en downs.
Maar, het is dus vrij normaal denk ik.

Groet Til
 
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik weet natuurlijk wel dat ieder kind verschillend is, maar dan zie ik weer die babietjes die zo rustig op schoot zitten of op de arm en dan zo heerlijk rustig rondkijken. En dan denk ik 'mijn zoontje is zo anders', 'is dat wel goed..'. En mama vind het knuffelen natuurlijk zo heerlijk.

Fijn om te horen dat er meer kindjes zijn die hetzelfde doen (of niet doen...).
 
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik weet natuurlijk wel dat ieder kind verschillend is, maar dan zie ik weer die babietjes die zo rustig op schoot zitten of op de arm en dan zo heerlijk rustig rondkijken. En dan denk ik 'mijn zoontje is zo anders', 'is dat wel goed..'. En mama vind het knuffelen natuurlijk zo heerlijk.

Fijn om te horen dat er meer kindjes zijn die hetzelfde doen (of niet doen...).
 
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik weet natuurlijk wel dat ieder kind verschillend is, maar dan zie ik weer die babietjes die zo rustig op schoot zitten of op de arm en dan zo heerlijk rustig rondkijken. En dan denk ik 'mijn zoontje is zo anders', 'is dat wel goed..'. En mama vind het knuffelen natuurlijk zo heerlijk.

Fijn om te horen dat er meer kindjes zijn die hetzelfde doen (of niet doen...).
 
Terug
Bovenaan