Niet willen luisteren

Mijn zoon van nu 14 maanden wil absoluut niet luisteren. Ik ben dit helemaal niet gewend van mijn oudste. Nick is zo die hoort mij nee zeggen begint te lachen en grijpt gewoon weer naar hetgene wat hij wil hebben. Ik heb het al geprobeerd met hem streng aanspreken, hem bij het voorwerp weghalen maar niets helpt. Misschien heeft iemand anders nog een tip. Ik hoor het graag.
 
als je hem weg haalt bij het voorwerp, bied je hem dan ook iets anders aan waar hij wel mee mag spelen? Dan is zijn aandacht even weg van het andere voorwerp.

Maar ik denk dat het ook met de leeftijd te maken heeft, en het natuurlijk ontzettend leuk is om dingen uit te proberen en kijken hoe ver je kan gaan.

groetjes
 
Mijn dochtertje doet dit ook en ik denk dat het heel normaal is. Kindjes weten nog niet wat wel/niet mag en kennen geen grenzen. Ik blijf consequent en streng, geef iets anders er voor in de plaats waar ze wel mee mag spelen en leg ook uit waarom het andere niet mag.
 
Mijn zoon van 12 maanden luistert ook niet. Hij begint gewoon te lachen als ik nee zeg. Ik probeer consequent te blijven en hem constant weg te halen of zijn hand vast te pakken en duidelijk nee, mag niet te zeggen. Het is erg vermoeiend en soms ook best vervelend, maar hopelijk werkt het
 
Terug
Bovenaan