Niet willen ontbijten

Onze zoon van ruim 2 jaar wil 's morgens geen brood eten. Zijn beker warme melk is het enige wat hij wilt. Soms lukt het om hem een halve boterham te laten eten, maar daar blijft het dan ook bij. We hebben al van alles en nog wat geprobeerd zoals: ontbijtkoek, crackers, goedemorgen drank  etc. Ontbijt is o.i. de belangrijkste maaltijd van de dag, maar bij onze zoon gaat dat er dus niet in. In het weekend eet hij vaak wel. Heeft  er iemand tips voor ons?  

Angie75  
 
Heb je ook brinta pap geprobeerd? Dit is warm en omdat hij de warme melk wel graag drinkt... Misschien helpt het nog wanneer je zoontje iets langer wakker is, dan te laten eten?

Ons zoontje had laatst geen zin in zijn boterham 's ochtends. Toevallig had ik pap in huis en nu wil hij graag pap 's ochtends. Tussen de middag eet hij wel gewoon 2 boterhammen.

Sterkte!
 
Mijn zoontje word bijna drie en wil ook geen boterham smorgens, dus ik geef hem nog steeds pap, hij wil het ook niet met een lepel en voor de fles vind ik hem te groot, dus drinkt hij het lekker uit een bekertje!
Prima oplossing toch!
Succes
 
Hoi hoi,
Ja ik zou inderdaad ook pap geven. Helemaal als hij nog maar 2 jr is toch? Lekker een grote fles pap 's morgens. Helemaal opvoedkundig verkeerd natuurlijk volgens het cb, maar ja, ik persoonlijk heb daar een beetje 'piep' aan haha.. Natuurlijk wil ik dat de tandjes goed zijn, maar een volle buik is ook belangrijk! Onze beide dochters (14 mnd en 3,4 jr krijgen beide 's morgens gezellig bij papa en mama in bed een fles pap. Ik vind het zelf ook niet lekker om gelijk aan t brood te gaan. Ik begin ook met een kopje koffie en later pas een boterham. Mijn oudste drinkt ook vaak thee met melk 's morgens.
Succes ermee!
Groetjes Judith
Ps. Kaptain Koek en een banaan doen t hier ook goed 's morgens!
 
Als onze dochter haar beker melk opdrinkt heeft ze ook vaak geen trek meer in brood. Misschien kan je aangeven dat hij zijn melk pas krijgt als het brood op is.

Debbie
 
Hoi hoi,
Mijn zoon van 2 en half eet ook slecht brood s,morgens. En krijgt ook nog steeds een papfles verkeerd ik weet het niet. Ik weet wel hij heeft heel lang bortsvoeding gehad dus mischien ligt het daar aan.
Groetjes Wendy
 
hoi,

heb je al een fles pap voor de t.v. geprobeerd?

onze zoon vind dat namenlijk lekker voor de t.v. hij is namenlijk een moeilijker starter 's morgen en wil eerst rustig wakker worden voor dat we verder iets ondernemen.

groetjes tineke
 
Terug
Bovenaan