niet willen poepen.(er niet aan toe willen geven)

hoi hoi,

wij hebben een zoontje van 4jr.en hebben altijd eigenlijk wel een beetje problemen gehad met het poepen.nu heeft ie ooit eens harde poep gehad wat ook erg pijn deed,en sindsdien hebben we er eigenlijk steeds problemen mee.
hij wil ook niet op de wc of op een potje,alleen maar in een luier.oke denk je dan,als het er maar uit is,toch?maar als ie dan echt moet poepen knijpt ie zijn kontje wel zo hard samen(hij staat stijf bij de muur omhoog)dat ie het gewoon tegen houd.we hebben al een drankje,laxeermiddelen en clisma's geprobeerd.maar al is het water,hij presteerd het gewoon om het tegen te houden.het sijpelt gewoon langs zijn beentjes.en het doet je als ouder zijnde best pijn om dat te moeten zien.huilen dat ie dan doet.
wie heeft er ook problemen mee(gehad)?en wat kan er aan gedaan worden?!
het zit echt tussen zijn oortjes denk ik.bang dat het pijn doet,en door er over te praten met hem dar dringt echt niet tot m door.hij zegt dan ,ja doe ik mama,door het vervolgens niet te doen.
wie kan ons helpen?

groetjes nienke
 
Beste Nienke,
Je verhaal is zeker heel herkenbaar ons dochtertje nu inmiddels 4 1/2 jr heeft er ook last van gehad,gelukkig is dat nu over.Zij presteerde het weleens om het 3dagen op te houden nou dan weet je wel hoe ik op de w.c gezeten heb....zij krijsen en hysterich wezen.
Het is me toch gelukt om haar van de angst af te helpen,wat ik deed was zodra zij op de w.c zat om te poepen hield ik haar vast bij haar billetjes om tegendruk te geven als het poepje er dan uitkwam(billetjes naar elkaar toe drukken)en ze mocht mij dan bij mijn armen vasthouden en knijpen als het heel erg pijn deed,ik moest daardoor ook echt weleens op mijn tanden bijten,hahaha.Maar het ene kind is het andere niet toch hoop ik dat je wat aan hebt.

Groetjes en succes ermee,diana
 
Hoi,

Ik zou een doorverwijzing vragen naar de poeppoli. Daar hebben ze alle ervaring op dit gebied. Die kunnen je vast helpen. Google er maar eens op. Dan kun je gelijk kijken waar ze allemaal zitten in Nederland. En wat ze allemaal doen.

Je kunt ook eerst een bepaald zalfje vragen Vaseline met Lidocaïne. De Lidocaïne verdoofd het gebied. Het kan nl zijn dat er kleine haarscheurtjes in de anus zitten door het persen. Dan doet poepen enorm zeer. Hoe ik dit weet? Zowel onze zoon als ikzelf hebben het gehad. Het duurt vrij lang voordat het over is. Maar met die zalf doet het poepen niet meer zoveel pijn.

Succes!
Groetjes, Cathy
 
Terug
Bovenaan