niet willen slapen.. hellup.. tips aub

hallo allemaal..
mn dochter van 16 maanden wil niet meer slapen.. dit heeft ze toen ze pas geboren was ook tijdje gehad.. toen staken ze t er op dat ze dr andere deel miste (is op begin tweeling geweest) niets hielp toen.. is na maanden eindelijk over gegaan..
nu is in juni dr zusje geboren en ging t steeds super goed gelijk s avonds naar bed willen en ook gewoon s nachts doorslapen en nu is t al 10 avonden feest.. niets lukt/helpt..
laten huilen(wel anderhalf uur) erbij zitten
t enige wat beetje lukt is als wij naar bed gaan tussen in.. (zelfs dit niet altijd dan gaat ze staan springen in bed)en als ze dan slaapt leggen we dr in eige bed.. maar zodra ze weer wakker schrikt is t weer feest wordt er gek van.. pfffft.. ook hebben we al geprobeert ze smiddags geen dutje meer te laten doen.. normaal slaapt ze van 11uur tot 13uur ongeveer.. en dan ligt ze s avonds om 19 uur .... nou ja zo was t..
wie heeft er tips voor ons??
en ook geen idee hoe t komt.. miss dat ze aanvoelt dat mijn oma op sterven ligt.. dat ze daarom slecht slaapt.. als ze wel geslapen heeft en ze wordt wakker zegt ze eng eng
 
Ja, dit is erg vervelend.
Onze dochter had ook momenten dat ze echt niet wilde gaan slapen.
Wij namen haar dan ook wel eens tussenin en dan ging ze meestal wel slapen.
Of we bleven bij haar zitten.
Misschien is het een fase.

Onze dochter is nu 2 en eenhalf en gaat nog steeds eerst in ons bed en dan leggen we haar over.
Ik denk dat het snel over is.

Ik dacht eerst nog misschien wil ze een groot bed, maar 16 maanden is wel een beetje vroeg.
Onze dochter had dat net voor haar tweede verjaardag toen vond ze het ook steeds eng en ging ze spugen.

Nou heel veel succes en hopelijk gaat het snel beter
 
Loïs heeft het ook een paar keer geprobeerd! geloof me: het is uitproberen, ze willen gewoon dat je er bij blijft. Neem haar dus niet bij je in bed want dan wil ze dat steeds. Ze weet dat je jou met het woord eng zover krijgt dat je bezorgd wordt. Echt waar, ze hebben het zo goed door.
Ze willen constant je aandacht. En ze weten dat ze dat krijgen met huilen. Zorg er dus voor dat je haar een paar keer per dag een kwartier je onverveelde aandacht geeft. Dus als zuslief slaapt even met haar gaan spelen, kleuren, bouwen... dan zal ze 's avonds tevredener naar bed gaan en heeft ze geen reden om te huilen.
Probeert ze je dan nog steeds uit dan heb ik zelf maar één remedie daarvoor. Je kind naar bed brengen met het ritueel wat je altijd doet. Afscheid nemen en zeggen dat je echt niet meer terug komt ook niet als ze huilt, dat ze gewoon lekker moet gaan slapen. Natuurlijk zet het op een brullen. (Loïs hield het de eerste avond 2,5 uur vol met tussenpozen!) Daarna viel ze in een diepe slaap en heeft de nacht doorgeslapen. De tweede avond deed ze het een uur, de derde avond een half uur, de vierde avond een kwartier en daarna was het over!!!!!!!!
Ze is er ook eens 's nachts mee begonnen na een flinke verkoudheid. Ze riep toen steeds "Snotje!" En dat was toen ook zo, maar later maakte ze er misbruik van en riep steeds snotje zodat we bij haar zouden komen. We zijn toen 1 keer gegaan om te checken, niks aan de hand natuurlijk. Daarna ook gezegd dat papa en mama niet meer zouden komen. Het duurde 15 minuten, daarna is ze in slaap gevallen. De volgende nacht het zelfde verhaal. De nacht daarop sliep ze weer door.
Zolang jij weet dat er niets aan de hand is (verkoudheid, buikpijn, vieze luier ed) dan moet je het echt negeren.
Bij je in bed is het begin van het einde... dan is het op een gegeven moment zo moeilijk om ze er weer uit te krijgen. We hebben Loïs 's morgens wel eens bij ons in bed gedaan, na half 8. na een paar dagen begon ze om 6 uur er al om te roepen en er later om te huilen. Dit hebben we een week lang genegeerd en toen was het weer over. Bij ons in bed is nu alleen voor de zondag... als papa thuis is.

Als ze huilt, droomt of als er iets is dan lossen we dat altijd in haar slaapkamer op.... zolang je dat vanaf het begin doet wennen ze er aan en weten ze niet beter. Mee nemen naar beneden kan ook een beloning zijn voor het kind om het de volgende keer net zolang vol te houden tot het weer beneden is. Ook niet doen dus.
Een kind bij je in bed is het einde van je eigen bedrust en het einde van je seksleven of van het gezellig samen in bed praten.... mijn mening is dat de ouderslaapkamer niet voor kinderen is. Iedereen zijn eigen bed.

En dat je dochter toen ze net geboren was 's avonds niet wilde slapen, ik denk dat dat ook heel normaal is bij pasgeboren baby's. Sven heeft het 3 maanden gedaan. Hij was geen deel van een tweeling en er is met hem niets gebeurd tijdens de zwangerschap. Loïs sliep altijd.... Sven vertikte het of kon de rust gewoon niet vinden. Nu hij 4 maanden is gaat het ineens beter en kan hij veel beter in slaap vallen. Probeer dus niet overal een oorzaak voor te vinden. Kinderen proberen je veel uit, in hun peutertijd. grenzen zoeken is een goed teken, ze zijn dan veilig gehecht, maar probeer te negeren ook al vind je het heel moeilijk! (Negatieve) aandacht geven aan gedrag wat je liever kwijt wil is het probleem in stand houden. Wees duidelijk naar je kind... Loïs krijgt tegenwoordig de manie dat ze elke keer om kusjes roept als ik weg ga (als ze moet gaan slapen), dit is gewoon rekken en ik geef haar dan altijd 1 keer nog een kusje en daarna zeg ik dat ik niet weer kom. Ik doe dat dan ook niet... of ze nou nog steeds roept/huilt of schreeuwt. De eerste paar keer vond ze het niet leuk natuurlijk en dat liet ze wel weten, nu weet ze dat ik het meen en probeert ze het wel maar blijft niet zeuren!

Sorry voor mijn lange verhaal, maar hou het gedrag zelf niet in stand door er constant heen te gaan... even een paar avonden/nachten doorzetten en je bent eraf... geloof me!
 
ik herken dit ook wel een beetje
mijn dochter word in nov 2 jaar en sinds een maand of 4 slaapt ze ook de avonden slecht altijd rond 8 en 9 wakker huilen en dan zit ze weer tot 11 uur in de avond beneden ,alles wat je opnoemde als tips ook geprobeerd
nu heb ik bij de etos valdispert rust gehaald is een drankje wat je kinderen mag geven van af 1 jaar
er staat op hoe veel je geven mag en is met natuurlijke produkten en is niet verslavend
mijn dochtertje drinkt een uur voor het slapen het kleine maatbekertje zo leeg (ze komt lachend naar me toe als ik er mee klaar sta zo lekker vind ze het)
en nu slaapt ze weer gewoon door heerlijk
moet er bij zeggen ik heb een meisje wat de hele dag druk is mischien kun je er iets mee?
groetjes
 
Terug
Bovenaan