niet willen slapen help

hallo

mijn zoontje nathan is nu ruim 9 maanden en heeft sinds 4 weken echt een slaapprobleem.
als ik hem in bed leg en wacht tot die slaapt en ik loop de kamer uit begint ie toch te gillen.
ik laat hem wel even huilen en ga dan weer naast hem zitten en wacht tot ie slaapt maar als ik dan weer weg loop is het weer zover.

heeft er iemand goeie tips
ik ben een alleenstaande moeder en woon nu nog erg klein dus hij slaapt bij mij op de kamer dit is dus er vermoeiend voor mij

groetjes suzanne
 
De heerlijke fase van verlatingsangst! Tureluurs word je ervan! Zeker als alleenstaande moeder is dat zwaar!
Je kan de zachtere en de hardere manier proberen. De zachtere is elke dag iets verder naar de deur gaan zitten, totdat je in de andere kamer zit. (je kan trouwens ook gewoon een werkje gaan doen daar, strijken bijvoorbeeld of kast opruimen....) De stappen kan je zo klein maar ook zo groot mogelijk maken. Hij moet ervan overtuigd zijn dat je er echt nog bent. Je mag echter geen een stapje terug doen. Stoel echt iedere keer verder zetten. Als hij wakker wordt terwijl jij al even weg bent (ik bleef ook niet altijd zitten) kom je weer even binnen, zegt gewoon heel kort dat je er bent. (zei vaak dat ik even naar wc moest).
De hardere is dat je hem laat huilen. Eerst bijvoorbeeld 10 minuten en dan weer even naar binnen, aai over zijn bol welterusten en weer weg. Na 10 minuten weer even herhalen totdat hij slaapt. Geen aandacht verder, alleen even laten weten dat je hem hoort en zeggen dat hij moet slapen. Dag erna pas na 15 minuten komen, dag daarna pas na 20 minuten etc. Ook hier geldt: geen stapje terug doen. Hij moet leren zelf in slaap te vallen en erop vertrouwen dat je er bent!
Allebei niet makkelijk om te doen, maar de andere optie is er altijd bij blijven zitten...
Sterkte!
 
Hoi hoi,

Ik ken het probleem

Onze dochter heeft tot haar 1ste verjaardag bij ons op de kamer geslapen ivm ruimte gebrek. Wij zijn toen verhuist en toen kreeg ze haar eigenkamer.
Toen begonnen de problemen.
Huilen huilen huilen, vooral asl ze wakker werd en ons niet zag.
Na een paar dagen was ik het zat, want ik werk er ook full-time bij dus ik was gebroken.

Ik maakte een strikt avond ritueel en daar wijk ik niet van af, niet precies op de minuut maar exact die volgorde. Zodat ze na een paar dagen weet wat er gaat gebeuren.

Half 8 in bad, piama aan, flesje, nog even spelen, pappa kusje geven, knuffel zoeken, lampje uit, nachtlampje aan, gordijntjes dicht, even lekker knuffelen met mamma, speen erin instoppen en naar bed.
Ik leg haar in bed doe de deken over der heer zeg welterusten, tot morgen en een kus en ik ben weg. Niet onnodig blijven hangen of wachten op het huilen nee gelijk weg lopen.

In het begin huilde ze na 5 min even naar binnen niet optillen aai over de bol kusje en welterusten. en dat herhalen tot ze slaapt

op een gegeven moment om de 10 minuten.

en binnen 2 weken ging ze helemaal niet meer huilen.

Nu zegt ze zelfs dada mamma, als ik zeg tot morgen.

Heerlijk als ze eindelijk niet meer bang zijn voor hun eige bedje.

Haar vader zette haar wel eens in haad bed als ze stout was, daar is hij gelijk op mijn aandringen mee gestopt want naar bed gaan hoort geen straf te zijn maar fijn.

ben beniuewd hoe het met je kleine gaat.

groetjes muisje
 
Hallo
Ik heb dezelfde probleem alleen is me kindje pas 4 maanden.
Overdag is zeker een ramp..   Slaapt ie hooguit een uutjie in totaal..   En dat zelfs niet eens in zijn bedje. maar op schoot of in de wipstoeltje.   Ik heb al geprobeerd om hem te laten huilen maar dat is een ramp.. Hij wordt dan zo boos dat ie geen adem meer krijgt.  
s'nachts is het ook niet makkelik om hem in slaap te krijgen terwijl hij zo moe is..
Hij slaapt nu nog bij ons op de kamer omdat het makkeliker is met borstvoeding geven...
Maar is de bedoeling om z.s.m. naar eigen kamertje te gaan...
Ik kan ook als ie in zijn bedje lig niet weg lopen dan begint ie weer te huilen...
echt een ramp.....   ik kan bijna niks in huis doen.. hij wilt constant aandacht..!!!

groetjes
wilma
 
Hi Wilma77,
Kijk eens op www.debakermat.nl of www.pacco.nl Die slaapproblemen hebben wij ook met onze twee oudste gehad, nu met de jongste begon het hetzelfde.... we zijn gaan inbakeren en dat werkt voor ons. Tuurlijk wordt ze kwaad als ze zelf moet gaan slapen. In het begin zelfs goed over de zeik, maar door het inbakeren wordt ze steeds sneller rustig. Want juist als ze kwaad zijn omdat het niet lukt, maken ze hele wilde bewegingen waardoor ze zichzelf helemaal wakker houden, door die doeken kan dat niet. Misschien een idee? Wij hebben er een heel vrolijk en wakker meisje door gekregen, die ook nog eens heel veel slaapt!!!! (zonder doeken absoluut niet, compleet ander kindje lijkt het wel)
Succes!
 
Terug
Bovenaan