Niet willen slapen in eigen bed

Beste Moedertjes,

Onze zoon van 2 1/2 jaar weigerd in zijn eigen bedje te slapen.
In December hebben we een peuterbedje gekocht en sindsdien komt hij wel 7x per nacht naar onze slaapkamer toe wandelen.
Ook in zijn ledikantje kwam hij regelmatig omdat hij zijn speen kwijt was.
We brengen hem net zo vaak terug terug naar zijn eigenbedje als dat hij komt.
Maar nu na 2 maanden zijn we het echt zat...
Iemand die dit verhaal al heeft mee gemaakt en DE OPLOSSING heeft ???

Alvast bedankt voor de reakties...

Groetjes 2 slapeloze ouders..:(
 
Hoi,
Ik herken je verhaal, wij hebben het met onze beide dochters meegemaakt. We hebben bij allebei wel voor een andere aanpak gekozen. Bij de oudste hebben we haar gewoon laten huilen, wel eerst naar toe gegaan en steeds langer ertussen gelaten. Toen ze 3 was, zijn we met een sticker beloningssysteem gaan werken en dat ging al heel snel super. Ze is nu ruim vier en slaapt al een hele tijd elke nacht door.
We hebben ook een vast ritueel dat elke dag precies hetzelfde is.
Met onze jongste hadden we er meer moeite mee haar te laten huilen, ze is ten eerste een stuk pittiger. Wij hebben haar veel nachten (in het kader van, we moeten toch echt zelf ook aan slaap toe komen.. ) bij ons in bed gehad. Toen hebben we van het cb een werkschema gekregen voor 'moeilijke slapers'. Dat is een 3 weken plan, begint al overdag met duidelijke grenzen stellen. Het ging na 3 nachten al goed. Ze slaapt alweer een paar weken elke nacht helemaal door. Dus ik zou even contact opnemen met het cb, bij mij is de wijkverpleegkundige thuis gekomen, zo kon ze ook zien hoe ze overdag zijn. Ze bellen dan ook geregeld op om je te gegeleiden.
Deze leeftijd is trouwens wel de leeftijd dat ze ook beginnen te dromen, ik hoor het heel veel om me heen, zo rond de 2,5.
Bij onze oudste hebben we trouwens het ledikant weer neergezet op haar eigen verzoek, toen ze 2,5 was. Ze voelde zich toch wat veiliger in haar eigen bedje. En de jongste slaapt met 4 spenen, dus ze heeft er altijd ééntje binnen handbereik.
Zo.. een heel verhaal weer!  Heel veel succes/sterkte ermee, hopelijk slapen jullie binnenkort allemaal weer lekker een hele nacht door!
Groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan