niet willen slapen na derde voeding, 9 week oud

hallo
mijn docher is nu 9 weken oud en sinds een paar dagen zijn wij begonnen om haar ritme te bepalen, om te proberen van de nachtvoeding af te komen. dit was de eerste dag voor haar echt omschakelen en was ze veel wakker en huilde veel.
ze slaapt nu echter wel al 3 nachten door, van half 11 s avonds tot half 6/7 smorgens.
dus dat hebben we te pakken! nu heeft ze helaas wel sinds dat verandert is na de derde voeding van half 3 smiddags dat ze niet slaapt of een hazeslaapje doet en daarna alleen maar huilt, tenzij ik haar uit bed haal dan is het goed.
wie heeft tips!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????

ter info ze is 9 week, krijgt 170 cc voeding, en baker haar in.

het lijk een beetje en ritueeltje te worden, en eerder kreeg ze rond 5 uur veoding en deed ze er ook lang over omzichzelf in slaap te huilen.
moet ik gewoon accepteren dat ze meer wakker is?
ik hoor graag van iemand
 
Hoi hoi,

Ja ik denk dat je dochter meer wakker is en meer met jullie wil zijn.
Ik heb nooit gestoort aan slaap en eet tijden.
Wij hebben de 1ste maanden veel in het ziekenhuis gelopen. Ze sliep als ze moest eten wilde eten als ze eigenlijk moest slapen! Ze pakken wat ze nodig hebben en ach het komt wel goed!! Echt waar.

Ga anders wat met haar doen een liedje zingen naar buiten het weer word beter en kijk of je haar dan later zonder gemopper van haar kant weg kan leggen.

Suc6!
 
Hoi Chella,
Ik denk ook dat ze gewoon wat meer wakker wilt zijn. En liever om 15.00 uur 's middags, dan 's nachts toch?
Onze kleine man vond ook al snel dat hij niet veel meer hoefde te slapen overdag. Toen hij 9 weken was tot ongeveer dat hij 6 maanden was sliep hij maar 3 keer een half uurtje overdag. 's Nachts sliep hij heel goed, dus ik vond het wel prima. Liever overdag een wakker kind, dan 's nachts vond ik. Hij was ook niet vervelend. Toen hij 6 maanden was en kon zitten en steeds meer ging spelen ging hij overdag pas meer slapen. Vanaf toen begon hij met 2 en soms zelfs 3 keer 1 tot 2 uur te slapen.
Tja ieder kind is anders, dus ik zou gewoon kijken wat voor haar werkt. Als ik jou was zou ik proberen om haar niet meer weg te leggen om half drie en kijken hoe ze het doet zonder dat slaapje.
Lastig he, telkens weer dat ritme aanpassen?!
Heel veel succes!
Liefs,
Mar
 
Heel normaal hoor. Wij hadden dit ook altijd rond het avondeten. Tussen de 3e en de 4e voeding sliep ze niet, huilde alleen maar. Met 13 weken was het ineens over en sliep ze ineens wel. het hoort erbij! Lekker bij je nemen of toch gewoon laten huilen...
 
Mijn dochter heeft ook van week 6 tot week 12 veel gehuild. Bij haar was het tussen 19.00 en 22.00 uur. Alleen bij mama op de arm was goed. Blijkt een soort fase te zijn hoorde ik toen waar heel veel baby's last van hebben. Gewoon even volhouden (kweet het, klinkt makkelijker dan het is) het wordt weer beter!!!

Succes!!
Liefs ciomama
 
Terug
Bovenaan