niet willen slapen overdag (4 weken oud)

Hi,

Mijn lieve kleine meisje is nu 4 weken oud, maar de afgelopen week wil ze overdag echt niet gaan slapen na een fles van 135cc. Ze krijgt om 10.00 uur en 14.00 uur een fles.

Het kleine monstertje is wel stil als ik bij haar ga kijken, nadat ik haar eerst een kwartier heb laten brullen. Ze is dus nu al bewust dat ze met huilen wat gedaan kan krjgen. Ik troost haar in haar bedje en haal haar er niet uit, want dan is het einde helemaal zoek. Ik hoor gewoon haar aan huiltje dat ze om aandacht aan het jammeren is. Wat natuurlijk ook niet helpt, zijn haar armpjes die om haar hoofd heen zwiepen. Ik probeer alles volgens een enigszins vast ritme te doen, zodat ze weet wat ze kan verwachten (slapen-wakker-verschonen-eten-knuffelen-alleen in de box-slapen)

's Avonds en 's nachts slaapt ze wel prima. Ze krijgt rond 22.00 uur haar fles en komt dan of rond 01.30 of soms rond 03.00 uur en dan pas weer rond 06.00 uur of 07.00 uur. Dat ligt een beetje aan het tijdstip van haar nachtvoeding.

Wie herkent dit ook en heeft misschien een handige tip? Want overdag kom ik nu eigenlijk nergens aan toe.

Groetjes
Brootje

hmm...4 weken zei je?
Misschien maakt ze haar eerste groeisprongetje door?
Ik weet nie of je het boek, Oei ik groei hebt?
Het komt me iig bekend voor hihi
Vaak is het ook zo in 1 keer weer over.

Hoi!

Mijn zoon (bijna 5 weken) slaapt overdag slecht als hij veel prikkels heeft gehad. En dan heb ik het nog niet eens over uitstapjes e.d. Ook een radio of TV die aanstaat, een nieuwe mobiel boven zijn hoofd, visite etc.
Nou heeft hij de eerste week in het ziekenhuis gelegen, dus hij heeft nog veel te verwerken. Daarom probeer ik de prikkels te beperken en dan slaapt hij overdag wel beter. Langzaamaan voeren we de prikkels wat op (het moet ook geen kasplantje worden natuurlijk!) en dat werkt best goed.

Succes!
Daisy

Ik had precies dezelfde problemen met Maarten (tussen de 4 en 5 weken). Hij huilde nooit en nu ineens ook veel meer... wilde niet slapen etc etc. Op aanraden van Ilse heb ik het boek Oei ik groei gekocht. Echt een aanrader. Precies rond deze tijd maken ze een sprongetje. Ze vragen dan meer aandacht en willen het liefst zo veel mogelijk bij moeders.... Volgens mij dus geen gewenning maar gewoon een sprongetje. Ik geef hem gewoon wat extra aandacht. Nu slaapt hij sinds 2 dagen weer goed. (hij is nu bijna 6 weken.

Dat boek is goed voor je zelfvertrouwen. Weet je tenminste dat het niet aan jou ligt...

groetjes Pauline

merel wil nu overdag ook niet slapen.
ze is morgen 7 weken, maar omdat ze 2 weken te laat geboren is moet je er eigenlijk vanuit gaan dat ze 9 weken is.
En in het boek oei ik groei staat inderdaad voor deze periode dat ze haar buitjes kan hebben..
Als het goed is moet dat volgende week minder/over zijn.
Ik hoop het maar, ik vind het wel fijn als ze overdag een paar uurtjes slaapt, kan ik ook een beetje mijn eigen gang gaan.

Terug
Bovenaan