niet willen slapen overdag en binnenkort naar de creche

Hallo!
Mijn zoontje Biko is bijna 9 maanden en gaat volgende maand voor het eerst een dag per week naar het kinderdagverblijf. Ik maak me een beetje zorgen want hij weigert overdag in zijn bedje te slapen terwijl hij wel echt heel erg moe is. Hij gaat heel hard huilen en krijsen als we hem er in leggen. Voorheen hebben we dit opgelost door of samen met hem in bed te gaan liggen of hem in de kinderwagen te laten slapen. Maar nu gaat hij dus naar de creche. En daar moet hij waarschijnlijk in een bedje slapen.Ik ben bang dat hij helemaal hysterisch wordt als hij moet slapen en dat hij dan uitgeput raakt en zo. Hebben jullie ervaring met zo iets? Ik probeer nu bij elk slaapje hem wel in zijn bed te leggen zodat hij er alvast een beetje aan kan wennen. Maar dit is tot op heden niet succesvol geweest. Hij krijst en raakt overstuur. Zucht!
 
Ha Arwen.

eerst even een paar vragen:
Hoe gaat het 's avonds? Is dit altijd al zo geweest? Dat hij niet in zijn bed wilde slapen??? Hoe was dat toen ie klein was? Waar sliep hij dan? Hoe heb je in het begin aangepakt?
Is hij wel van jongs af aan gewend om overdag in zijn bedje te slapen of heb je hem altijd in de box laten slapen of in de kinderwagen?

Als het een slechte aangeleerde gewoonte is kun je dit alleen doorbreken door hem iedere dag gewoon in zijn bed te leggen! Ga niet bij hem in bed liggen want dat kan straks ook niet maar ga om de 10 minuten even bij m kijken, niets zeggen... speentje geven en weer neerleggen...

En tja... misschien is ie toch een kind met veel energie en weinig slaap.... tja... dan zit er voor het KDV ook niets anders op dan hem de hele dag te vermaken... en daar zijn ze toch ook voor??? Niet ieder kind heeft veel slaap nodig... weten zij ook best hoor!

Succes ermee!
 
Oudere kindjes die nog maar 1 slaapje doen gaan ook naar het kdv.... En daar hebben ze toch ook de hele dag zorg voor, want die kunnen lang niet allemaal de hele dag zichzelf vermaken.... Dus als jouw zoontje veel aandacht vraagt doordat hij veel wakker is, weten ze daar heus wel raad mee....

En als hij echt moe is, slaapt hij heus wel. Waarschijnlijk slaapt hij dan 's-avonds en 's-nachts meer/beter. Of hij gaat het inhalen op de dagen dat hij thuis is....Dat is echt niet heel ongewoon hoor!

succes
 
O ja... mijn dochter ging met 12 maanden bij de oppas nog maar 1 slaapje doen terwijl ze dat thuis echt niet trok. Thuis ging ze pas met 15 maanden 1 slaapje doen. Door de drukte van al die kindjes kunnen ze vaak toch wat langer wakker blijven overdag....
 
Hoi dames,

dank! Ik voel me al een beetje gerustgesteld... Biko slaapt eigenlijk al zijn hele leven slecht. Eerst ook 's nachts maar dat gaat nu gelukkig heel erg goed! Hij gaat om 19.00 uur er in en slaapt dan het klokje rond. Hij heeft echter nooit goed overdag geslapen en wij hebben het ook slecht aangepakt door hem dan maar in de kinderwagen of wipstoeltje te laten slapen en dat is hij nu dus gewend.... Maar we gaan ons best doen komende maand!
 
Hoi,

Je kan beginnen met je kinderwagenbak in het bedje te zetten. Zo went hij wel aan zijn kamertje, maar ligt nog wel in z'n vertrouwde bakje! Zo kan je proberen af te bouwen.

Mijn zoontje vond het bed ook veel te groot in het begin, als hij op het kdv niet sliep in bed, legde ze hem ook gewoon in een kinderwagen op de groep. En soms op de gang.

Ze weten er echt wel raad mee. Maak je geen zorgen, en Mijn mannetje werd zo moe van alle indrukken om zich heen, dat hij sliep als een roosje!

Succes ermee!
 
Het ligt aan het kdv hoe ze daar mee omgaan. Er zijn kdv waar de kindjes naar bed gaan, punt uit. En er zijn kdv waar als het niet gaat ze het kindje weer uit bed halen. Mijn dochter gaat naar een kdv waar ze het kind volgen. Ze leggen haar wel op bed, maar soms gaat ze echt krijsen en als ze haar niet gekalmeerd krijgen mag ze eruit. En daar zijn wij wel heel blij mee, want mijn dochter zou heel lang doorgaan met krijsen.
Vraag aan de leidster wat het beleid op het kdv is. En heb er vertrouwen in dat zij weten wat ze doen. Er zijn wel meer kindjes die niet zo maar gelijk lief gaan slapen hoor, dat komt wel goed.
En met 9 maanden in de kinderwagen bak lijkt me niet meer passen. Hier tenminste niet.
 
Ik ben het ook met reisa eenst. Overleg met het kdv daar gaat jullie zoon naartoe. Je moet er met het kdv uit komen. Onze zoon zat zelf altijd bij een gastouder, maar daar was ook de afspraak wil hij echt niet slapen dan werd hij eruit gehaald dat was nooit een probleem. Maar gastouder is kleiner er zijn nooit meer dan 6 kinderen, das op een kdv wel anders.

Heel veel succes!

Groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan