Niet willen slapen overdag

A

Anoniem

Guest
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, en vraag jullie nu even om reacties.
Mijn zoontje Thijn van 10 weken doet t prima.
S'nachts slaapt hij al vanaf dat hij drie weken was zo goed als door. (soms komt hij om 3 uur voor een voeding maar meestal pas om 5.30 of 7.00 uur) Niks te klagen dus.

Alleen hij slaapt overdag echt niet. Met moeite slaapt hij een half uurtje in de auto of in de kinderwagen of in zijn eigen bedje maar meer ook niet. Met als resultaat dat hij aan het einde van de dag zichzelf denk ik erg zat is en veel huilt.

Verder huilt hij overdag nauwelijks. Tenzij ik hem op bed laat liggen nadat hij t half uurtje heeft geslapen.

Ik doe t als volgt. slapen wakker worden eten geven spelen op schoot spelen in de box en dan bij de eerste vermoeidheis signalen weer ingebakerd naar bed. (rust en regelmaat volgens Ria Blom) alleen als hij dus naar bed wordt gebracht en hij slaapt een half uurtje en kan daarna echt niet meer slapen..wat dan?? Ik probeer nu qua regelmaat erin te brengen dat hij na t wakker worden even in de box mag, en daarna eten. Maar hij heeft toch slaap nodig?? Hoe doen jullie dat??

Groetjes en bedankt alvast voor de reacties

mijn dochter heeft dat ook een tijdje gehad.   en nog wel een beetje smiddags slaapt ze van 12.15 tot (meestal) 15.00. en voor de rest slaapt ze weinig. maar is dan ook niet vervelend en speelt lekker in de box.
als de kleine niet vervelend is heeft die geen slaap nodig denk ik. de ene baby is zoiezo wakkerder dan de andere

Bij mijn dochter  was dat ook zo. Nu lig ik haar in bed en als ze na een half uur wakker wordt geef ik een speentje en slaapt ze verder. S'middags slaapt ze 2,5 uur en s'ochtends en in de vooravond een uur !

Hier idem. Wij geven ons zoontje ook een speentje als hij wakker wordt na een half uurtje of uurtje. Als hij daarna nog blijft huilen, laten we hem 10 minuten huilen en dan opnieuw troosten en het speentje. Mocht dit na een uurtje nog zo zijn (wat meestal niet zo is) mag hij er uit.Wel vermoeiend in het begin maar het heeft wel resultaat gehad.
Succes!!!!

Onze Lieve is 11 weken, en slaapt prima, zowel s'nachts als overdag.
Om half 7 de 1e fles, en dan leg ik haar even terug, maar om 8.15 moet ze mee in de wagen naar school.
Thuis gekomen leg ik haar weer in bed, en slaapt ze vaak tot de fles van half 11.
Dan is ze wakker na de fles, en spelen we wat, en gaat ze in de box.
We gaan of weer naar school, of soms doet oma dat, en dan gaat ze rond 13.00 weer het bed in.
Dan slaapt ze ongeveer 1,5 uur.
Om half drie de fles, en weer naar school.
Tegen 16.00-16.30 gaat ze naar bed, en slaapt vaak tot 18.00-18.30.
Dan de fles weer, spelen, en met de oudste twee kroelen.
Dan om 20.00 in badje, en om 20.30 naar bed.
Ik maak haar wakker om 22.00 voor de laatste fles, maar vaak drinkt ze die slapend!
Wat een geluk hebben we weer zeg, de oudste twee waren ook ''slaapmutsen'', maar Lieve het meeste van alle drie!
Groet Rina

Terug
Bovenaan