Niet willen slapen smiddags

<p>Hallo allemaal,</p><p>onze zoon van 2,3 jaar oud wil niet meer slapen tussen de middag. Althans thuis niet, op de opvang slaapt hij ruim 2 uur, waarna ze hem ook nog wakker moeten maken. <br />Op zich niet zo erg, mits hij er aan toe is maar dit is helaas niet het geval. Hij is erg chagrijnig overdag en is gewoon echt moe. Ook sochtends is hij altijd vroeg wakker, tussen 5 en 6... herkend iemand dit? Of is dit weer zo’n ‘fase’.. heeft iemand tips? <br /><br /></p><p>alvast bedankt, </p><p> </p><p>liefs </p>
 
Bij ons gaat de ene middag beter als de anderen. Ik heb een week geprobeerd om geen middag slaapje te doen, maar was na die week was ze helemaal moe. Dus voor haar eigen bestwil leg ik haar nu iedere middag in bed en soms duurt wel even maar meestal gaat ze wel slapen, op een enkele keer na. Het kost wel af en toe veel energie, maar houd in mijn achterhoofd dat ik het voor haar doe.
 
Vaak helpt het om niet zo de nadruk op slapen te leggen. Dus of in bed met wat speelgoed en even tot rust komen, of een rustig plekje in de kamer waar hij lekker kan zitten/liggen met een boekje ofzo. En dan zeggen dat hij niet hoeft te slapen, maar wel even daar spelen/lezen. Vaak vallen ze dan toch in slaap. 
 
Hier ook een peuter die geen slaapje meer wil doen. Ze zegt wel dat ze moe is, maar wil niet meer naar bed. Ook bij de opvang niet. Ik laat haar op de bank met een dekentje of in ons bed liggen en een filmpje kijken. Ze komt dan wel tot rust en dommeld soms ook even weg. Ze gaat er savonds al vroeg in (18.00) en slaapt tot een uur of 7.00-8.00. 
 
Terug
Bovenaan