A
Anoniem
Guest
Dag mama's,
Ik ben de trotse mama van een mooie zoon van nu 7,5 maand oud. Hij is vanaf zijn geboorte al een slechte slaper geweest, maar sinds een dag of 4 is het echt drama en ben bijna de wanhoop nabij.
Hoop dan ook te kunnen putten uit jullie ervaringen/advies.
Zijn schema ziet er normaal gesproken zo uit:
5.30 fles 200cc met bambix
Daarna slapen tot 6.30 als hij naar KDV moet; anders wordt hij tussen 7 en 7.30 uit zichzelf wakker.
9.15 fruithap
9.45/10.00 naar bed, slapen ca 1,5 uur
11.30 boterham, daar drinkt hij dan ongeveer 60cc opvolgmelk bij
14.30 liga of soepstengel met sap of water
15.00 naar bed, slapen half uurtje
16.00 paar happen groente (wil hij nog steeds echt niet)
18.00 papfles 200cc
Daarna naar bed voor de nacht (later haalt hij echt niet) en wil dan tussen 22.30/23.00 nog een late fles.
De late fles probeer ik er af te krijgen, maar dan komt hij weer 's nachts
Enfin, de laatste 4 dagen wil hij overdag helemaal niet meer slapen! Ondanks oogjes wrijven, gapen, oortje trekken, etc. Wat ik ook probeer hij wil niet slapen. Niet thuis en al helemaal niet op het KDV.
Gevolg: van de vermoeidheid eet hij niet genoeg overdag. Hij is oververmoeid aan het raken, valt daardoor 's avonds moeilijker in slaap (dat was nooit een probleem) en daardoor ook weer onrustige nachten. Zoals gezegd, hij was altijd al een slechte (weinig) slaper maar dit maakt me toch wel wat ongerust. Bij het CB en de huisarts wordt het een beetje weggewuifd, maar ik zie de walletjes onder de ogen van mijn ventje... Dit is toch niet normaal voor zo'n jonge baby?
Wat vinden jullie? Is mijn schema misschien niet goed?
Groet,
Veronique
Ik ben de trotse mama van een mooie zoon van nu 7,5 maand oud. Hij is vanaf zijn geboorte al een slechte slaper geweest, maar sinds een dag of 4 is het echt drama en ben bijna de wanhoop nabij.
Hoop dan ook te kunnen putten uit jullie ervaringen/advies.
Zijn schema ziet er normaal gesproken zo uit:
5.30 fles 200cc met bambix
Daarna slapen tot 6.30 als hij naar KDV moet; anders wordt hij tussen 7 en 7.30 uit zichzelf wakker.
9.15 fruithap
9.45/10.00 naar bed, slapen ca 1,5 uur
11.30 boterham, daar drinkt hij dan ongeveer 60cc opvolgmelk bij
14.30 liga of soepstengel met sap of water
15.00 naar bed, slapen half uurtje
16.00 paar happen groente (wil hij nog steeds echt niet)
18.00 papfles 200cc
Daarna naar bed voor de nacht (later haalt hij echt niet) en wil dan tussen 22.30/23.00 nog een late fles.
De late fles probeer ik er af te krijgen, maar dan komt hij weer 's nachts
Enfin, de laatste 4 dagen wil hij overdag helemaal niet meer slapen! Ondanks oogjes wrijven, gapen, oortje trekken, etc. Wat ik ook probeer hij wil niet slapen. Niet thuis en al helemaal niet op het KDV.
Gevolg: van de vermoeidheid eet hij niet genoeg overdag. Hij is oververmoeid aan het raken, valt daardoor 's avonds moeilijker in slaap (dat was nooit een probleem) en daardoor ook weer onrustige nachten. Zoals gezegd, hij was altijd al een slechte (weinig) slaper maar dit maakt me toch wel wat ongerust. Bij het CB en de huisarts wordt het een beetje weggewuifd, maar ik zie de walletjes onder de ogen van mijn ventje... Dit is toch niet normaal voor zo'n jonge baby?
Wat vinden jullie? Is mijn schema misschien niet goed?
Groet,
Veronique