Niet willen slapen

<p>Goedenavond !</p><p>Ik zit even echt met mijn handen in het haar. Mijn dochter van 3,5 jaar wil ineens niet meer slapen. Het begint opzicht goed, we lezen een boekje en halen een grapje uit en dan gaat het licht uit. Dan na 5 minuten komt ze naar beneden. Mama ik moet poepen. Oké lieverd. Maar dit is nu elke avond. Dan gaat ze weer in bed en 10 min later weer; mama ik moet poepen. En ze poept  ook gewoon echt. Dan ligt ze weer op bed komt ze weer naar beneden;mama ik kan niet slapen en dan begint het drama. Huilen.. pas rond half 10 ligt ze pas te slapen. Hierdoor is ze vermoeid en doet ze in de middag nog een dutje van 1,5 uur. Op het kdv slaapt ze ook niet meer.. alleen thuis altijd nog wel. En ik heb al geprobeerd om haar niet te laten slapen  in de middag maar dat heeft geen verschil. Heeft iemand tips om het wat leuker te maken? Ik ben zo gestresst hierdoor. Ik ben 8 weken zwanger. Hele dagen moe en kotsmisselijk. Waardoor ik al niet de vrolijkste ben.. En dan merk ik dat ik het dan in de avond het op haar ga af reageren. Ik voel me dan zo schuldig.. </p>
 
Mijne van 1,5 heeft nu ongeveer hetzelfde! Alleen kan ze nog niet zelf uit bed of praten...plots van een engeltje hele dag naar een snotterende krijsvogel savonds zodra de lamp uitgaat. Alles geprobeerd (is sinds een paar dagen iedere avond) maar niks helpt. Enige wat ik me kan bedenken is dat haar bio klokje van de waps is door de zomertijd. Dan kunnen wij wel vasthouden aan 20.00u bedtijd, maar zij ‘voelt’ dat het pas 19.00u is ofzo. Dus ze slaapt nu na sinds een uurtje, na 2u drama. We gaan morgen als laatste optie maar proberen om 21.00u pas naar bed te doen. Ik laat het weten als het werkt, mocht het bij jou ook zo recentelijk zijn begonnen ? succes iig ?
 
Goede avond! 
Dat moet wel even heel zwaar zijn zeker als je ook nog zwangerschapsverschijnselen hebt. 
Mocht je een partner hebben en die is er ook in de avond stel ik voor dat hij dit gedeelte even van je overneemt.
Zo niet! 
Als ik mijn dochter naar bed breng gaat ze eerst douche, tandenpoetsen,wc, boekje voorlezen, zingen en dan naar bed. 
Nachtje lampje deur open. En gang lamp aan.  Mijn dochter komt haar bed niet uit. Mocht ze omdat ze niet kan slapen flink krijsen ja dan laat ik haar gaan. Ze geeft van zelf op. 
Voor jou dochter kun je nog na het lezen een wc momentje doen.  En bij het naar beneden komen zonder wat te zeggen naar bed brengen. 
Heel veel succes
 
Terug
Bovenaan