Niet willen slapen!!

Hallo,

Ik heb een dochtertje van nu ruim 8 wkn..
Ze slaapt op haar eigen kamertje in een ledikantje..
Tenminste dat is de bedoeling..
Het begint savonds al als we haar rond 7, half 8 naar bed brengen..
Zodra we haar neerleggen en instoppen begint ze al te huilen..
Geef haar een speen en ga naar beneden.
met het gevolg dat we weleens tot savonds 11 uur op en neer naar boven lopen omdat ze zo ligt te huilen..

Heb al vanalles geprobeerd,
Vantevoren in badje zodat ze lekker moe is..
Op dr zij gelegt..
Even bij dr blijven zitten..
Laten huilen(wat ik niet kan)

Ze heeft ook al een hele fles op vantevoren,dus honger kan ze ook niet hebben..
We worden er gewoon moedeloos van..want zelf hebben we dus ook niks aan de avond..

Probeer haar dus niet uit dr bedje te halen,want ze moet toch leren zelf te slapen..
Maar op een gegeven moment ben je het zo zat,dat ik haar eruit haal en om 11 uur maar weer een fles geef..

Uiteindelijk valt ze dus om 11,half 12 in slaap omdat ze gewoon zo moe is van het huilen..

Heeft iemand tips waardoor ze gewoon om half 8 gaat slapen??

Groetjes
Alin
 
Tja, tips nee. Mijn dochter is nu bijna 4 maanden en gaat nu pas voor het eerst rond 19.30 uur slapen. Van vriendinnen hoor ik hetzelfde...misschien dat je kindje er gewoon nog niet aan toe is? Ik denk dat het per kindje zal verschillen hoor, maar als het echt niet wil, waarom laat je het niet lekker beneden spelen? Of is het erg hangerig en huilerig?
Ik heb ook van alles geprobeerd, maar ze was gewoon niet moe. Dus liet ik haar maar rustig spelen of op schoot zitten en viel ze soms toch vanzelf in slaap om 21.00 uur. Verder leg ik haar meestal in de kinderwagen in de woonkamer te slapen, het bedje komt vanzelf wel een keer. Gisteren heb ik dat geprobeerd en toen ging het prima. Ik zou vooral proberen het te accepteren. Het komt vanzelf!
 
Ik denk dat je teveel van haar verwacht ... die eerste maanden kunnen heel zwaar zijn. Ik liet ons dochtertje altijd maximaal 1 kwartier huilen en ging haar dan troosten en/of een flesje gven. Dat valt niet mee maar uiteindelijk sliep ze na 3 maanden al zoveel beter. Een maand later de klok rond! Ons dochtertje heeft de eerste 3 a 4 maanden ook aardig last gehad van krampjes en ja, dan  kan een kindje niet lekker slapen.

Sterkte ...  
 
Weleens gedacht aan inbakeren? Ik kreeg afgelopen week dit advies voor mijn zoontje van 4 weken. Ik had dezelfde problemen als jij. Vanuit CB adviseerde ze inbakeren en ik kreeg ook gelijk uitleg hoe ik dat moest doen. Ik heb gewoon een ander kind, hij slaapt nu zonder huilen een paar uur achter elkaar. En vrolijk dat hij is! En mama ook natuurlijk.  Ik zou het zeker proberen. Heb van een vriendin een inbakerdoek geleend met klittenband. Dat is erg handig.

Kijk eens op www.inbakeren.nl

Gr
Lies
 
Hoi,
Het is nog erg vroeg om al te verwachten dat je dochtertje een strak dag- en nachtritme heeft. Het is heel normaal voor zo jonge babies om veel later pas echt aan hun avondslaap te beginnen, inderdaad vaak na de laatste fles. Laat haar lekker beneden. Kan trouwens wel dat ze dan ook wat huilerig is door de vele indrukken van de dag en toch al een beetje moeheid.
Ook hebben jonge babies gewoon heel veel behoefte aan lichamelijk contact. Alleen in een ledikantje is voor hun erg tegennatuurlijk en lukt daarom vooral als ze erg moe zijn.
Mijn ervaring is dat het helpt je kindje dicht bij je te houden en pas wat later in bed te leggen. Maak je nog niet druk om wat ze zou moeten doen, maar volg haar ritme. Als ze wat ouder is, kun je beginnen aan ritme aan te brengen en leren alleen te slapen. Ze is nog echt te jong om al iets aan te leren.
Ivy
 
Dat klinkt als een typisch kindje van 8 weken oud. Mijn dochter deed precies hetzelfde. Wij lieten haar dan lekker bij papa op de buik slapen. TV uit, want die lichtflitsen worden ze alleen maar onrustig van.
Tja, je hebt idd niet zoveel aan je avond in die zin dat het niet zoals voorheen is. Maar dat komt nog wel. Ze is ook pas 2 maanden oud.

Vooral niet laten huilen hoor. Zo gaan ze het ledikant met verdriet en eenzaamheid associeren. Pas als ze 6 maanden of ouder zijn, moet je echt consequent gaan zijn met dat soort dingen.

Succes, en vooral.... geniet van de avonden zonder TV hihihi. Hier komt het alweer bijna niet meer voor, en staat ie uit gewoonte weer constant  aan  (mn meissie is nu 8 mnd)
 
KLinkt idd erg normaal, hoor.
Mijn beide kinderen waren op die leeftijd echt niet in bed te krijgen tot na de laatste voeding, dan gingen ze zonder enig protest in hun eigen ledikantje slapen. Maar de avonden brachten ze (en brengt mijn dochter van bijna 4 maanden nog steeds) bij ons door, beneden in woonkamer. Meestal op schoot (slapend), soms box. We hebben er nooit een punt van gemaakt, ze zijn nog zo klein...

Bij mijn oudste is de laatste voeding in een aantal maanden steeds eerder op de avond gekomen, waardoor hij steeds iets eerder aan zijn nacht begon. Tegen de tijd dat hij 6 maanden was sliep hij vanaf 19:30 uur in zijn eigen bedje tot de volgende ochtend.
 
Hoi Alin,

Jouw verhaal is heel herkenbaar. Wij hebben dit in het begin ook gehad. Wij hadden wel een vast ritme voor de fles en slapen. Maar na de fles van 19.30 bleef onze meid lekker beneden. Ze sliep dan in de box of lekker bij papa op de buik. Ze kreeg om 23.30 de laatste fles en dan gingen we met z'n allen naar bed.
Dit hebben we een hele tijd volgehouden. Tot ze na een tijdje zelf heel onrustig werd beneden. Niet meer willen slapen en blijven huilen. Vanaf die tijd zijn we de laatste fles (van 23.30 uur) gaan afbouwen en ging ze dus gewoon eerder naar bed.
Gewoon lekker bij je houden, het wordt vanzelf beter. Bij ons heeft dit ongeveer 5-6 maanden geduurd.
Ze is nu inmiddels 15 maanden en slaapt lekker in haar eigen bed. Ze sputtert nu 's avonds wat tegen om te gaan slapen, omdat ze veel liever wil spelen. Maar ze gaat om 20.00 uur naar bed.

Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt.
Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan