Niet willen slapen

Mijn zoontje van 4 weken wil 's-nachts na zijn voeding maar niet slapen. Hij is dan klaar wakker. Ik geef hem al voeding voor hongerige baby's. Hij mag op dit moment 100 cc maar hier heeft hij niet genoeg aan. Hij is pas voldaan bij 120-140 cc. Wie heeft tips om hem na zijn voeding in slaap te krijgen.
 
Hoi,

Hou het zo "saai" als het kan, weinig licht, geen schone luier, niet te veel praten. Dan blijft hij misschien loom.

Verder kan je het rekensommetje toepassen om te kijken hoeveel hij gemiddeld nodig heeft.

Dat is 150cc x iedere kilo lichaamsgewicht en dat delen door de aantal flessen die hij krijgt. De uitkomst die je dan hebt is de hoeveelheid die hij gemiddeld mag.

Bv. 150cc x 4 kilo gewicht : 5 flessen =120cc wat hij dan zou mogen.

Succes
 
Wat je ook kunt doen, is overdag de flessen zo lang mogelijk "rekken"dat je ze 's avonds dichter op elkaar kunt geven. Hierdoor raakt hij lekker verzadigt 's avonds en slaapt hij misschien beter. Werkt bij ons wel. En wat ook werkt is 's avonds in badje doen en dan een fles er achteraan en dan gelijk naar bed. Ik hoop dat het werkt, succes. groeten Cindy.
 
De tip van Cindy werkte bij ons ook. Daarnaast helpt het misschien om de laatste voeding (voor de nachtvoeding) iets meer in de fles te doen. Dan kun je de dagvoedingen heel iets minder maken. Of een klein beetje meer water (10cc) toevoegen, dat verzadigd ook goed. Deze tips hebben wij van het CB gekregen toen ons zoontje steeds vroeger voor zijn nachtvoeding kwam.
 
Terug
Bovenaan