Niet willen slapen

Hallo allemaal,
Mijn zoontje van bijna 8 weken wil na zijn voeding van 4 uur 's nachts niet meer slapen. Hij valt na zijn flesje wel in slaap maar als je hem in zijn bedje legt wordt hij wakker en gaat dan kreunen en jammeren. We proberen hem te wiegen en te sussen. Uiteindelijk lukt dit wel maar dan ben je een uur verder. Niet prettig zo midden in de nacht. Heeft iemand tips om hem weer snel te laten slapen en wat is dat gekreun, heeft hij dan ergens last van.
Alvast bedankt voor de tips.
 
Hoi Vera,

het is misschien een beetje vervelend om
te doen maar je zou toch eens moeten proberen om niet te gaan wiegen enzo maar hem eens een poosje laten doen. Ik had hetzelfde met mijn dochtertje op een gegeven moment gaan ze toch proberen hoever ze kunnen gaan en dat doen ze echt al heeeel snel. Ik denk dat het kreunende geluid jammeren is en niets meer want uiteindelijk valt hij wel in slaap een baby die pijn heeft doet dat niet.
Wij hebben die kleine zeker twee dagen lang moeten laten huilen maar je hoort dat het elke dag afzwakt totdat ze het gewoon zijn en gelijk in slaap vallen.

succes
 
Hallo Vera,

Onze kleine kreunde vroeger ook. We wisten ook niet wat het was. Bleek dat dit 'reflux' was. Meestal is reflux dat ze melkgulpjes terug 'spugen'. Maar in ons geval zwelgde hij steeds zijn melk opnieuw in volgens de kreun-methode. Zijn slokdarmpje was volledig verbrand door al het maagzuur. Het schijnt dat dit heel pijnlijk is. Met medicatie hebben we dit nu onder controle.
Ik wil je helemaal niet bang maken, maar misschien moet je toch eens uit voorzorg naar de kinderarts.
 
Hoi,
Onze zoon van 6 weken kreunt ook, maar alleen 's nachts na het eten. Ik denk dus niet aan reflux anders zou hij het wel altijd doen toch?
Hij doet dat het alleen na de nachtvoeding. Volgens mij kreunt hij zichzelf in slaap. Mocht je naar de dokter gaan, laat je dan weten hoe het afloopt?
Els, kreunde jullie kleine na iedere voeding?
 
Hoi,
Onze zoon van 6 weken kreunt ook, maar alleen 's nachts na het eten. Ik denk dus niet aan reflux anders zou hij het wel altijd doen toch?
Hij doet dat het alleen na de nachtvoeding. Volgens mij kreunt hij zichzelf in slaap. Mocht je naar de dokter gaan, laat je dan weten hoe het afloopt?
Els, kreunde jullie kleine na iedere voeding?
 
Hallo,
Het heeft lang geduurd voordat we dit doorhaden. Gedurende de dag wou hij ook al niet slapen. 's Nachts helemaal niet. Wanneer ze plat liggen hebben ze er meer last van omdat de melk dan niet kan zakken. Ook qua medicatie moeten we 's avonds een hogere dosis geven. Dus ik veronderstel wel dat het 's nachts erger is, maar hij kreunde ook tijdens de dag. Hij kreunde niet enkel na iedere voeding, maar ook tot en met de volgende voeding. Steeds meer en meer.
 
Terug
Bovenaan