niet willen slapen!!

Hoi dames,

onze kleine meid wil sinds een paar dagen overdag helemaal niet meer slapen. als ik merk dat ze moe is leg ik haar in bed en dan heb ik geluk als ze hooguit een kwartiertje slaapt. dan zet ze het op het brullen en weigert ze verder te slapen. doordat ze waarschijnlijk  moe wordt van het huilen is het wel eens een paar min stil maar dan begint het weer van voor af aan.
ze kan zich nu ook wat langer zelf bezig houden in het wippertje maar als dat begint te vervelen zet ze het ook op het brullen. vaak blijft ze dan jengelen (ook op de arm) en ik merk gewoon dat dit komt doordat ze dood moe is.
heeft iemand hier ervaring mee??
 tips zijn welkom want zo krijg je thuis niks gedaan en ik moet komende week weer beginnen met werken.

groetjes pally

Hoi,

Waarom probeer je niet eens een draagdoek of draagzak? De kleine vind het misschien wel lekker om gewiegt te worden tegen jou warme lichaam. Daarbij heb jij je handen vrij om vanalles te kunnen doen in huis.. Ook de houding in zo'n doek/zak vinden ze vaak heerlijk rustgevend.. Kay heeft het ook even gehad en nét toen ik een babybag gekocht had sliep meneer weer rustig! Ik zal hem zeker gaan gebruiken als er weer zo'n fase of dag zal komen.. Daarbij kun je ze ook als hangmatje in de box gebruiken. Kijk maar eens bij Marktplaats en zoek op "babybag", érg handig ding!

Succes!

Esmé mv Kay

Hoi,

Waarom probeer je niet eens een draagdoek of draagzak? De kleine vind het misschien wel lekker om gewiegt te worden tegen jou warme lichaam. Daarbij heb jij je handen vrij om vanalles te kunnen doen in huis.. Ook de houding in zo'n doek/zak vinden ze vaak heerlijk rustgevend.. Kay heeft het ook even gehad en nét toen ik een babybag gekocht had sliep meneer weer rustig! Ik zal hem zeker gaan gebruiken als er weer zo'n fase of dag zal komen.. Daarbij kun je ze ook als hangmatje in de box gebruiken. Kijk maar eens bij Marktplaats en zoek op "babybag", érg handig ding!

Succes!

Esmé mv Kay

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Misschien denk je wat een rare vraag, maar ze kunnen heel onrustig worden van hun voeding. Ik ben 8 september bevallen van mijn 2e zoontje en dat is zo'n ander kind dan mijn 1e. Die was ook heel onrustig en weing slapen overdag. Ik ben toen begonnen met borstvoeding, maar daar zat te weinig voeding in waardoor hij onrustig werd. Toen ben ik overgegaan op gewone Nutrilon, maar toen kreeg hij verschrikkelijke uitslag en werd nog onrustiger. Ik liep ook de hele dag met hem in een draagzak  In het begin had ik dat niet zo door totdat ik het advies kreeg om over te gaan op Nutrilon Pepti. Een wereld van verschil. Hij werd rustig, de uitslag verdween, een totaal ander kind. Pepti wordt gegeven bij koemelkallergie. Ik zou het proberen, je merkt als snel of het werkt. Het is zelfs zo dat als hij hier inderdaad goed op reageert je in veel gevallen het vergoed krijgt van de verzekeing als  je  een verklaring van de dokter krijgt.
Nu bij Borus ben ik meteen met Pepti begonnen omdat ik zeker de 1e weken graag een rustig kind wilde hebben. Over een aantal weken ga ik wel proberen of hij ook goed reageert op gewone voeding.

Groetjes,
Josie en Borus (8sept)

hoi,

Ik herken het probleem. ik heb hetzelfde met ons zoontje van 11 weken.Voor hij in het ziekenhuis kwam (toen hij 6 weken was)sliep hij ook niet echt super, maar beter als nu. Toen sliep hij na de voeding van ong. 5 of 6 uur nog een uurtje en daarna tot de volgende voeding.na die voeding sliep hij dan heel goed en moest ik hem zelfs wakker maken voor de voeding van ong. 14 uur.daarna sliep hij dan weer een uurtje en dan tot de avondvoeding weer niet. rond een uur of 8 kreeg hij weer een fles en dan hoorde je hem niet meer. wakker maken rond 12 uur en dan kwam hij of om half4 of rond 5/6uur.en dan weer hetzelfde.
Maar na het ziekenhuis(operatie aan zijn maagje omdat hij zoveel spuugde)slaapt hij soms half uurtje soms drie kwartier en max. een uur overdag. 's avonds en 's nachts  is gelukkig!! hetzelfde gebleven. ik weet er soms ook geen raad mee en weet ook niet hoe ik op deze manier een ritme bij hem moet inbrengen. ik kan hem toch geen twee uur laten huilen???hij is nu al vaak te moe om zijn flesje te drinken en doet er soms 40 min. over (met boeren dan).ik hoop dat er veel goeie raad komt, want ook al is het alleen overdag, het is best vermoeiend. zeker om iedere keer te moeten bedenken: wat zal ik nu doen? wel naar toe gaan of even laten huilen??
Jij ook heel veel succes ermee!!

groetjes Dolfy

hoi hoi, bedankt voor de reacties. ik weet even niet meer wie wat schreef maar hier mijn verhaal. ik geef al vanaf de geboorte flesvoeding. Na een paar weken kreeg ze langzaam haar ritme te pakken, dus ook overdag. dit probleem is iets van de laatste paar dagen.
nu moet ik even zeggen dat het vandaag heel goed is gegaan maar dat is mar af wachten voor de komende dagen.
de draagzak heb ik geprobeert toen ze een week of  5 a 6 was. dit vond ze dus verschrikkelijk. misschien was ze toen wel te klein maar daarom heb ik het eigenlijk nooit meer geprobeert, toch maar weer ens doen dus....
en verder met de voedingen en met slapen heb ik normaal niks te klagen, de dag ging alsvolgt. rond 7 uur wordt ze wakker krijgt ze de fles.dan weer terug naar bed en dan slaapt ze gemiddeld weer 3 uurtjes tot ongeveer 10 uur. spelen, rond 11 uur weer een fles, weer spelen (in box of wippertje). rond 12 uur weer naar bed. en dan rond 14.00, rond 18.00 uur een fles en meestal sliep ze dan gemiddeld 2 uurtjes tussen elke voeding. na de fles van 18.00 gaat ze dan rond 19.00 naar bed en dan maak ik haar rond 21.30 wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze door tot weer 7 uur. geen klagen dus. alleen is het dus de laatste dagen knudde, of dit ook een soort regeldagen zijn of dat ze gewoon een paar dagen heeft dat ze niet tevreden is en constant bij ons wilt zijn ik weet het niet. ik wacht maar af en zal het morgen ook eens vragen op het cb, ze krijgt namelijk haat tweede prikjes. bah bah.
ik hou jullie op de hoogte.

groetjes pally

Terug
Bovenaan