NIET WILLEN SLAPEN

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Poeh zit er even doorheen......
Rik wil overdag geen oog dicht doen....op zich niet erg, maar ik leg hem wel gewoon op bed, hij moet overigens weten dat na het eten en spelen het gewoon bedtijd is. Maar zo goed ging het de vpprgaande weken, zo slecht gaat het deze week. Gelukkig slaapt ie snachts wel, maar komt over het algemeen wel voor zijn voedingen om de 3 uur.
Maar doordat ie wel gewoon moe is valt ie JUIST tijdens het eten in slaap, wat dus voor concluie heeft dat Rik niet genoeg eet. En hij vaak na 2 uur weer komt voor een voeding. Ik gebruik zelf natte koude washandjes om hem wakker te houden, niets helpt, heeft iemand van julli tips?

Ik moet zeggen dat ik best moe ben en heb het gevoel dat mijn vriend me niet begrijpt. We liggen momenteel totaal niet op een lijn en hebben vaak woorden (niet waar de kleine bij is hoor!!). Maar ben bang dat ik of hij het echt beu gaat worden.

Ik weet eigenlijk even niet wat ik moet doen. Wil echt meer regelmaat voor Rik , maar heb zelf het gevoel dat IK daarin faal. Ik kan het ook allemaal secht van me afzetten. Ik had niet verwacht dat ik al deze gevoelens zou hebben zo na de bevalling...

Noja tis een lang en warrig verhaal geworden, maar goed ben het even kwijt...

Bedankt!

X Saskia

Wat kan ik zeggen... ik ken het helemaal. Al krijgt Noa dan om de 4 uur voeding. Vaak is ze een uur of zo voor de voeding wakker, en valt ze onder het eten in slaap. Dus komen er bij ons ook natte of koude washandjes ten tonele, wordt ze gekriebeld, tussendoor verschoond, wordt er geprobeerd haar te boeren. Meestal helpt het wel, soms ook helemaal niet.

Ik heb donderdag in mijn wanhoop (de hele dag huilen en niet willen slapen) het consultatiebureau ongeveer een half uur aan de telefoon gehad, maar die geven ook adviezen waarvan ik echt  niet zekerder wordt. En ik ben al niet zo zeker van mezelf, getuige het feit dat ik maar een pakje Nervovit ben gaan halen en meteen de volle dosis slik. Ik snap volledig wat je bedoelt en soms staat het huilen me ook nader dan het lachen! Zeker als je dan vriendinnen hebt, die zeggen dit niet te herkennen of zich er niets meer van herinneren, of je vriendelijk van allerlei adviezen voorzien maar ook met klem zeggen dat je je eigen gevoel moet volgen. Ik weet niet wat ik moet voelen!

Dan heb je het consultatiebureau nog, dat je ook van geweldige (tegenstrijdige) adviezen voorziet, zoals: luister naar je kindje... Ja... mijn kind kan niet praten en van haar huilen word ik soms dus ook niet wijzer. Dus... je hebt een lotgenoot. We zullen maar zeggen: even doorbijten, proberen te genieten en in je achterhoofd houden dat iedere dag een schone lei is... Moeilijk, maar ik probeer het!

Succes,
Anouk
Mama van Noa sinds 26 juni 2007

Hallo meiden

Hier nog 1tje die zich bij jullie kan aansluiten ...

M,n zoontje wou vandaag ook absoluuut niet slapen en het ging net een paar dagen beter pfffffffffffffffffff gek word ik ervan ! het was vandaag zelfs zo erg dat ik m,n man heb gebeldt op werk en heb gezegt dat hij echt moet thuis komen , want ik wist het niet meer ....

En ik vind mezelf ook best zielig ook nog want m,n man werkt hele lange dagen van 11 uur s,ochtens tot 11 uur s,avonds en voel me dan ook heel alleen, ik doe alles alleen ...
heb nog 2 lieve meiden hier bij mij , die komen gewoon aandacht te kort en als milad dan en tijdje slaapt is mama te moe pffffff , dan kan ik het echt niet opbrengen om nog ff een spelletje te doen

m,n man heeft uiteindelijk m,n moeder gebeld en gezegt dat het niet goed ging , die hadt een feestje en hadt alcohol gedronken dus ze heeft m,n zusje gebeld en die is gelijk gekomen   en heeft me geholpen met de meiden om die eten te geven en het huis helemaal schoongemaakt en toen ze daarmee klaar was hadt milad net z,n fles leeg en moest hij nog een boertje laten wat hij weer niet wou en dat heeft m,n zusje gedaan en zei ga jij maar nu een bakkie koffie drinken ! ben lekker buiten gaan zitten met m,n koffie en een sigaret en heerlijk en halfuurtje voor mezelf ff gezeten ...

toen m,n zusje weg was ging milad weer huilen , en ik wist dat er niks was dus heb hem ingebakerd in bed gelegt en heb hem laten huilen .... ik wist echt niet  wat ik nog meer voor hem kon doen , na ruim een half uur krijsen was het stil ! ben ik gaan kijken en lag die te slapen , nu ong 1 uurtje nu maar kijken voor hoe lang !

miss heeft het aan de warmte gelegen ??? maar z,n tempratuur was goed ! dus ja ...??ik weet het niet ...

ja ik weet dat rust en regelmaat helpt , maar soms

nou lieve meiden dit was mijn verhaal , ik ga nog ff genieten van m,n rust !

liefs van anna mama van milad 9-7

Hoi Saskia,

de eerste weken heeft Stijn ook veel meer overdag geslapen dan hij nu doet. Na een voeding is hij overdag meer wakker. Soms zelfs tot de volgende voeding. Ik leg hem dan lekker in de box of we nemen hem bij ons op schoot. Dat werkt heel goed, want sávonds gaat hij tussen 21.00 en 22.00 naar bed en slaapt hij zes tot acht uur eer hij zich meld voor een voeding. Om dan vervolgens weer heerlijk in zijn eigen bed verder te slapen.

Groetjes van Marloes

hoi saskia,wat ik lees is voor mij ook heel herkenbaar,vooral de laatste paar dagen is zo lijkt het voor mij een rommeltje,heeft ze net gedronken komt ze 2 uur later alweer.eerst dronk ze met gemak 150cc op,nu laat ze steeds 40cc staan.ik heb gedacht misschien komt het door het warme weer dat ze wat uit het ritme is.nou ja we wachten het maar af,ze blijft om op te vreten maar als ze dan zo huilen en je weet niet waarom!moeilijk
sterkte groetjes mama van anouk.

Ook ik kan hier over meepraten!
Kyra ligt ook de hele dag wakker. Na de eerste voeding kan ik haar nog lekker op bed leggen maar na de tweede voeding blijft ze wakker tot na haar laatste voeding!
Nou kan ik hier heel goed mee leven. Maar ik zorg ook dat ik elke dag even tijd voor mezelf heb. Zo zorg ik dat na het avondeten dat ik naar buiten ga (als het regent naar de schuur) met een kopje koffie, sigaretten en een boek of mijn nintendo. Daar blijf ik dan minimaal een half uur zitten om even tot rust te komen. Gelukkig snapt mijn kereltje dat ik echt tijd voor mezelf nodig heb! Hij blijft bij Kyra en hij doet dan wat hij moet doen!
Met andere woorden, Denk aan jezelf en neem elke dag even tijd voor jezelf! Je man, vriend, lief die mag ook wel even met de kleine bezig zijn.

Maar om nog even terug te komen op het wakker zijn, Ik leg als ik zie dat Kyra moe wordt haar gewoon lekker in haar bedje, box, wipstoeltje... ze slaapt overal als het moet :)... maar meestal blijft ze wakker. Ze is dan gewoon aan het rondkijken en vind alles prima. en zolang ze niet huilt of vervelend wordt... vind ik het ook allemaal prima.

Groetjes,

Frieda

Lieve allemaal,
Ook hier eentje die het gisteren niet meer zag zitten... Ruben slaapt de ochtenden meestal goed maar hoe dichter we bij de avond komen hoe moeilijker het wordt.
De nachten slaapt hij meestal wel goed, maar gisteravond begon het grote feest.
De hele avond huilen (hij was doodmoe) en niets mee te beginnen. Totdat ik uiteindelijk jankend naar boven ben gerend omdat ik er echt gek van werd... Zo rot om te merken dat ik dan ook niet in staat ben om het mannetje te troosten. Ik was doodmoe, had het bloedheet en voelde me echt heel somber.
Gelukkig was  het zondag en  was m'n vriend thuis. Hij deed echt z'n  best maar desondanks voelde ik me erg hulpeloos. Bah, hopelijk gaat het de komende dagen weer wat beter,  wil zo graag  voelen hoe het is om weer te kunnen genieten.

Laura  

Hallo meiden,

Ik herken het hoor! Wij hebben precies hetzelfde met Lotte meegemaakt. Probeer de rust en regelmaat er in te houden (zoals de meesten wel weten heeft dat niets met tijd te maken, maar met de volgorde waarin je dingen doet!) en luister goed naar je kleintje.

Om ze rustig te krijgen als niets meer helpt: ga zelf op bed liggen en leg je baby op je borstkas. Ze horen je hart, voelen je huid en worden dan rustig.

Doe ze even in bad of tummytub. Door het warme water ontspannen ze. Daarna gaan ze wel weer even huilen met afdrogen en aankleden, maar ze zijn dan wel lekker rozig.

Maak het bedje op als matrozenbedje of baker ze in (zie www.inbakeren.nl  voor beide)

Bij Lotte hielp het qua voedingen (bv) toen we haar op verzoek gingen voeden. Dat was al na 2 weken, omdat ze ook alleen maar sliep. Als je op de natte luiers let kan het best! Je kindje weet zelf het beste wanneer hij/zij honger heeft en drinkt dan doorgaans goed.
Het is heel moeilijk om baby's wakker te houden, ik weet er alles van. Je kan nog proberen om de kleine te laten staan of door naar voren en achteren te wiegen. (Dus op je knieen laten zitten en dan achterover laten zakken, niet te snel, want dat is zielig. Schrikken ze zich rot!)

Over het algemeen worden baby's na een week of 10 rustiger. Zijn ze een beetje gewend aan de buitenwereld, hebben de krampjes zo'n beetje gehad en komen ze in rustiger vaarwater. Ik weet dat dat op dit moment een schrale troost is, ik geloofde er eerst eigenlijk niks van, maar het is echt waar! Even volhouden nog.

Trouwens, door de warmte van gisteren heeft Lotte ook eigenlijk de hele avond gehuild. Ze kon er eigenlijk de hele dag niet goed van slapen, dus drama's! Ik stond ook op het punt om te gaan janken!

Succes!
Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan