niet willen slapen

hoi dames
even vraagje.de laatste 2 avonden is het drama met het op bed brengen,nou ja het op bed brengen gaat goed,maar dan...
na een kwartiertje,huilen,mee naar beneden willen,kwaad worden,ze word helemaal overstuur.gister 2x bij anouk geweest,proberen haar gerust te stellen,maar dat hielp niks,toen maar laten huilen,wel onder aan de trap geluisterd maar me niet laten zien,en op laatst is ze in slaap gevallen.iemand ervaring mee?is dit een fase?normaal ist een heerlijke slaper.
gr petra

hoi hoi

hebben we ook soms met sverre 23 maanden wil niet meer gaan liggen. geef een kus en zeg trusten tot morgen en soms gaat hij gillen. laat hem gillen mag 15 min dan weer om de 5 min en als het echt niet gaat ga ik zitten op een stoel en niks zeggen wordt hij rustig dan weer naar bed.

of wat ik ook doe als hij erg overstuur is dan blijf ik bij hem hou soms ook zijn hand vast en valt dan vanzelf in slaap ga wel steeds verder weg zitten.

nou succes er mee doei lucy

Hai
toevallig heeft jesse dat vorige week 3avonden gehad en het is idd een fase!
Ik heb Jesse wel afen toe mee naar beneden genomen omdat hij overstuur werd als ik hem liet huilen en dat heeft geen zin vind ik.
uiteindelijk werd hij rustig n ging hij zo slapen.
Succes, Gr Linda

Hoi Petra,

Heel herkenbaar hoor. Sven heeft het ook eens in de zoveel tijd een aantal avonden achter elkaar. Het is vermoeiend en niet altijd leuk maar we weten dat het tijdelijk is. We proberen hem toch zoveel mogelijk op zijn kamertje te troosten want als we hem mee naar beneden nemen, is het hek van de dam, dan wil ie niet meer anders.
Even doorbijten dus!

Groetjes,
Maike

hoi

denk ook dat het een fase is,
Bram heeft dit ook soms en dan duurt het een paar dagen tot hooguit een dikke week en dan gaat het weer een hele tijd goed.......
als hij dit heeft halen we hem er vaak even weer uit en laten hem dan nog eventjes spelen en gaat later dan weer naar zijn bedje en dan is het vaak wel goed....
maar het is wel erg vervelend als ze zulke periodes hebben

liefs ilona

Hey Petra,

Ik reageer weer eens even! Birgit heeft hier af en toe ook erg last van dan wil ze sap en niets anders of bij mij in bed.. ze roept dan de hele tijd overstuur neeeee neeee mamaa neeeee!!.

Laten huilen heeft hier geen zin meer, want ze maakt zichzelf helemaal knetter overstuur.. Ik heb een poosje bij een perdagoog gelopen voor haar slaap probleem (doorslapen, wat nu goed gaat btw) en die zei dat wanneer t zo gaat je ze beter kan afleiden. Dat doe ik dus nu ook, soms lukt t pas na 15 min omdat ze neeeee mamaaaa neeee blijft roepen. Maar gewoon rustig blijven praten helpt hier over koetjes en kalfjes en niet de discussie aangaan. Ik heb t laatst zelfs over de herfst gehaddat de blaadjes vd bomen vallen etc en de schaapjes ook gaan slapen buiten en de koetjes en katjes en hondjes blablabla.. toen deed ze haar ogen dicht en zei "BOOOOOMMMM zucht" en viel in slaap! Ik zeg ook wel eens mama moet even naar de wc, ga jij dan even liggen? "jaaah" en dan luisterd ze naar mij en valt in slaap.

Probeer t eens zou ik zeggen, maar maak t niet te gezellig he, anders wennen ze daar weer aan!

Hai hai,

Erg vervelend dat ze niet wilt slapen!

Dylano heeft ook zo'n fase gehad. Das nog niet zo lang geleden.
Normaal ben ik ook van het ff laten huilen, maar dat was in zijn geval echt geen doen meer. Hij hield heel het huis + de buren wakker met zijn gekrijs.
Dus hebben ook snachts met hem beneden gezeten.
Naast hem gaan zitten tot hij slaapt, was dus echt geen optie.
Hij maakte er gwn een spelletje van.. Na een uur was ik of Ramon nog bezig met hem in bed te krijgen.. Tja. volhouden zegge ze dan :-S Maar ook ben maar een mens met frustraties haha! ;-)

Toen hebben we de 10min regel erin gelast.
10min laten huilen, dan gaan kijken, aai over zn bol, kus op zn voorhoofd, en weer weggaan, ZONDER iets te zeggen.
Na de 3e x is hij gaan slapen, dus het heeft wel geholpen bij hem.
En ook heeft hij een lampje aan op zn kamer.. 2,5jr is de tijd dat ze gekke dingen kunnen gaan zien ofzo, dus denk dat dat ook geholpen heeft..

Hoop dat het gauw beter gaat, want tis erg vermoeiend, maar ook frustrerend :-S

Liefs Deb.

Terug
Bovenaan