Niet willen slapen

Hi,

Onze Isa (nu bijna 3 weken oud) wil overdag niet slapen! Vaak begint dat 's middags, dan slaapt ze een half uur en is dan weer wakker, valt weer wat in slaap, is weer wakker etc. Als ze wakker wordt, huilt ze. Ik kan haar laten huilen, maar het ze valt niet in slaap. Gister heb ik haar 25 minuten laten huilen, maar het hielp niet. Dit gaat door tot een uur of elf in de avond.

Nu hebben we de puckababy aangeschaft, maar die hebben we pas twee dagen en die werkt pas na een kleine week. We laten haar al op haar zij slapen omdat we denken dat ze dan beter slaapt (op haar rug wil ze helemaal niet!). Het maakt ook niet uit of ze boven of beneden ligt.

Zaterdag gaan we naar de osteopaat, maar als dat niet helpt: wie heeft er nog tips?

Gr. Tamara.

ha Tamara,

Wat vervelend zeg! hier eigenlijk precies hetzelfde, overdag niet tot nauwelijks slapen en dan ook alleen op de arm en als we hem wegleggen is het weer brullen.
's nachts slaapt hij prima!!
Simon is nu trouwens 5 weken oud.
Simon vind het heerlijk om op zijn buik te liggen, misschien vind Isa dat ook prettig??
Wij leggen Simon alleen op zijn buik als hij beneden in de box ligt en soms valt hij daardoor in slaap.
Op het moment dat ik dit typ slaapt Simon voor het eerst overdag in zijn eigen bedje!!! Legde hem er wakker in en ben 4 keer naar boven gelopen om de speen erin te doen. Toen ik nog een liedje voor hem zong viel hij in slaap!! Hij ligt nu al 3 kwartier te slapen!! Eindelijk even rust! Beide jongens liggen nu te slapen en ik heb even tijd voor mezelf, heerlijk!
Ik hoop dat Isa binnenkort ook uit zichzelf in slaap kan vallen! Ik hoop dat Simon dit vaker gaat doen!!
Succes meid, ik weet dat het soms behoorlijk zwaar is!

Groetjes Mirjam

Hi Mirjam,

Heb net gister een "goede" dag gehad. Ze heeft steeds geslapen, ook de middag!
Wel een hectische dag in een andere zin: eerst heeft ze om 12 uur haar hele bed ondergespuugd, ze lag met haar hoofd in een plasje! Dan zou ik ook huilen, gelukkig laten wij haar nooit zo lang huilen, wat zou ik me dan schuldig hebben gevoeld!
En toen werd ze pas om half vier weer wakker, wauw.... maar toen moest ze me toch poepen! O jee... alles zat onder, van tenen tot buik... Jak! Gelijk maar weer gebadderd...

Alleen nu de avond nog: gister van 20 tot 24 uur wakker geweest. Oma moest oppassen en toen heeft ze dus veel gehuild. Heeft ons gemist. Reden te meer om niet al te vaak nog weg te gaan.

We gaan weer aan een nieuwe dag beginnen... vol goede moed.

Maar tips blijven welkom.

Gr. Tamara.

het allerbelangrijkste is rustig blijven... hoe moeilijk dit ook is...
onze 1e zoon heeft ook heel veeel gehuild en ik was zo op dat ik hem voor twee dagen en 1nachtje 'gewoon' even weggebracht heb toen. ik heb lekker bij kunnen tanken. snel daarna was het over met ongeveer 7weken.. dus blijf rustig en houd je koppie erbij misschien dat wandelen iets is waardoor ze in slaap valt??? of in de wagen enm dan steeds wiebelen???

Terug
Bovenaan