Niet willen slapen

Mijn zoontje is een lieve, vrolijke baby van 6,5 maanden oud. Hij heeft erg last van reflux (is hierdoor al 4 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis) en tot voor kort ook erg last van obstipatie. Nu kan hij wel van de ontlasting af komen sinds we afgelopen maandag bij de osteopaat zijn geweest en die ons een kruidenmengsel meegaf (wat supergoed werkt, nu poept ie wel een paar keer per dag, dus ben ik dat kruidenspul aan het afbouwen). Dat is allemaal extra info die volgens mij wel van belang is bij deze situatie.

Nu is het zo dat mijn zoontje 's middags vaak wel moe is maar als ik hem in bed doe, wil hij gewoon niet slapen. In het begin huilt hij nog gewoon maar het wordt steeds erger tot hij helemaal over de toeren is. Nu begint hij sinds 2 dagen al als zijn hoofdje het matras raakt al met huilen.

Ik leg hem in bed, laat hem 10 min. huilen en als hij dan nog huilt dan geef ik de speen weer, stop hem weer opnieuw in, geef hem een aai over zijn bol en draai zijn muziekje aan. Dan ga ik weer weg (ook als hij nog huilt, wat vaak het geval is) en na 10 min. herhaal ik het ritueel weer en zo door.

Volgens het CB is dit een goede manier, maar waarom werkt het niet? Het huilen gaat maar door en door en wordt erger en erger en op een gegeven moment krijst hij alles bij elkaar. Als hij zo krijst dan haal ik hem uit bed, dan laat hij ontzettende dikke boeren door de lucht die hij door het huilen/krijsen binnen heeft gekregen.
Volgens velen moet je ze niet uit bed halen, maargoed, hij is dan niet te troosten, helemaal over de toeren en heeft gewoon last van die lucht en die komt er niet vanzelf uit.

Volgens de arts van het CB kan het niet, maar ik merk dat als ik hem laat huilen, hij als hij flink over de toeren is weer last krijgt van reflux, soms zo erg dat het lijkt alsof hij verdrinkt. En om hem dan te laten liggen dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

Wat moet ik hier nou mee? Hij moet toch gewoon slapen als hij moe is? En ik weet echt 100% zeker dat hij dan moe is, hij heeft rode wangen, gaapt, wrijft in de ogen en is sloom, valt ook tijdens het drinken van de fles in slaap, dan is het toch duidelijk?

Hij heeft gewoon totaal geen ritme hierdoor en het komt regelmatig voor dat hij overdag gewoon niet slaapt (terwijl hij wel moe is) en 's avonds als we geluk hebben wel, hoewel het de laatste weken ook 's avonds regelmatig een drama is met slapen. Na de laatste fles van 20:00 breng ik hem dan naar bed, maar vaak na een half uurtje is het weer krijsen en doen en dan is hij ook weer superactief.

Ik snap er niks van, waar haalt hij de energie vandaan? Ik ben helemaal gesloopt aan het eind van de dag, en dan komt de avond nog...

tips graag!

 
Ik heb even wat gekrabbeld bij het kopje 'ontwikkeling', misschien kun je er niks mee maar dit is mijn ervaring met huilende kinderen... succes hoor... het valt niet mee!
 
Terug
Bovenaan