Niet willen slapen

Hallo, m'n lieve mannetje is vier werken en vooral's avonds heeft hij moeite met in slaap vallen. Als ik hem vast houd of bij hem blijf is het goed en slaapt hij wel maar zodra ik hem neer leg of weg loop gaat hij huilen en is hij ontroostbaar als ik hem laat liggen.Waar doe ik goed aan? Hem laten liggen of zo door gaan zoals nu met bij hem blijven zitten tot hij slaapt? Ik probeer zoveel mogelijk het dag en nacht ritme er in te krijgen door 's avonds gordijnen dicht te doen, boekje voorlezen pyama aan enzo overdag wat meer beneden gordijnen open bij slapen en regelmaat. In bakeren heeft geen nut daar wordt hij alleen maar driftig van.Iemand tips ik wil voorkomen dat ik straks elke avond en nacht bij hem moet liggen of zitten.. Groetjes Michelle
 
Wij hadden precies hetzelfde. Wij hebben er toen wel voor gekozen om hem in te bakeren. In eerste instantie was hij ook erg boos, maar dat kwam omdat wij onzeker waren. Een week later waren we het zo zat en deden we Timo in de bakerzak van, 'zo, nu ga je er gewoon in'. Hij accepteerde het en sliep veel beter. Met inslapen bleven wij gewoon een tijdje bij zijn bed zitten. Niet meer eruit, maar gewoon over zijn handje of gezichtje aaien of zingen. Wij lieten hem in het begin best wel even huilen. Achteraf gezien had ik dit nooit gedaan. Door hem veiligheid te bieden in zijn eigen kamertje slaapt Timo vanaf 4 maanden al door.
In het begin hebben we best wel veel bij hem gezeten, maar achteraf gezien is het het allemaal waard geweest!
Succes!
Groetjes Rianne
 
Hoi,

Onze kleine meid wilde ook eerst niet in haar bedje slapen. Heb ook gewoon een tijdje er naast gezeten en gezongen/gekletst en over gezichtje geaaid. Ook hebben we haar een slaapzakje aangegeven. deze vond ze vanaf het begin heel fijn. Ook zijn we zij de osteopaat. Sinds onze bezoeken aan hem slaap ze ook veel beter, ze is nu twee maanden en slaap van half 11 tot half 8 door. echt heerlijk.

succes ermee.

liefs van ons
 
Dit gedrag hoort bij jonge baby's. Vaak worden ze onrustig rond etenstijd en pas na de laatste voeding gaan ze lekker slapen. Ze hebben vel prikkels te verwerken gehad en zijn te druk in hun hoofd om goed te kunnen slapen.
Sven is nu 10 weken, maar hij heeft dit gedrag zeker 8 weken gehad. Elke avond was het raak. De ene avond meer dan de andere, maar in het begin hield hij het de hele avond vol.
Eerst hielden we hem op. tegen ons aan liggen, speentje, troosten, maar dat houdt geen mens vol. Daarna hebben we hem toch in bed gelegd en dan elk kwartier troosten en weer terug leggen. We deden dan de babyfoon alleen op licht, dus je hoorde het gehuil dan niet de hele tijd.
Ook bakeren we hem in, dat hielp wel iets maar de onrust was echt pas over toen hij wat ouder werd.

ook zijn we bij de osteopaat en sindsdien is hij wel iets rustiger maar het was geen geneesmiddel. Echt meid, die onrust start met ongeveer 3/4 weken en stopt pas na een week of 8/9 soms later.

En doorslapen door het inbakeren is puur geluk. Kindjes van deze leeftijd slapen meestal nog niet door. Sven slaapt van half 11 tot een uur of 5/6. En soms komt ie ineens om 4 uur. Dat gaat vanzelf over. Onze oudste dochter sliep met 5 weken al van half 11 tot half 7/7 uur. Voor ons was dit dus wel even wennen. Je doet er niks aan. Ook had onze oudste die onrust in de avonduren niet, alleen rond etenstijd dus dat was echt ook wennen. Maar het gaat over en het is heel NORMAAL voor baby's van deze leeftijd. Dus denk niet meteen dat er iets is... het gaat vanzelf over na een aantal weken.

En even laten huilen is ook echt niet erg. Sommige baby's hebben het echt nodig om in slaap te kunnen vallen. Gewoon om de zoveel tijd even troosten en dan weer weg gaan.

Succes meid!
 
Bedankt voor jullie reacties vind het fijn te lezen dat kian niet de enigste is :) gisteren ging het eindelijk een stuk rustiger en hebben hem beneden gehouden tot een uur of acht half negen hij was in slaap gevallen op schoot in z'n bedje die bij ons op de kamer staat zijn kinderwagen bak gezet en boekje gelezen muziekje aan.hij werd even waker maar is vrij snel zonder dat ik in zijn beeld stond in slaap gevallen.hij heeft vier uur achter elkaar geslapen toen tijdens het voeden kruik in z'n bed bak weg en na t voeden in bed weer even wakker maar ook weer vrij snel slapen toen weer vier uur slapen na volgende voeding zelfde verhaal en drie uur geslapen! Heb een hoop ideeën gelezen en gekregen en denk dat ik m'n rust nu gevonden heb en hij hierdoor ook rustiger is.bedankt en ik hou de osteopaat in m'n gedachte. Groetjes
 
Hoi,
Ja dit is idd heel normaal voor een kindje van 4wk, ik zou hem in de avond lekker bij je houden (evt een badje voor de laatste voeding)
Het zal ook wel zeker tot een maand of 3-4 duren eer dat helemaal ophoud en ze rustig slapen in de avond.. ik zou hem iig niet laten huilen,(niet meer dan een paar minuten) daar is hij nog veel te klein voor, het valt ook niet mee na al die maanden in jou buik ineens zoveel alleen zijn zonder de warmte van zijn mama.
Komt goed hoor, duurd gewoon even voor hij een ritmre te pakken heeft
 
Pfff mijn zoontje heeft dit ook gehad hoor. tot vorige week (16 weken) heb ik hem voor elk slaapje in slaap moeten wiegen. Zolang hij bij me lag was alles goed. maar legde ik hem in bed was het mis. ik heb totdat hij 12 weken was daarom eerst een warme kruik in bed gelegd. zodat het matrasje opgewarmd was. en zodra hij dan bij mij sliep legde ik hem op het voorverwarmde matrasje en sliep hij door als een roosje. (waarschijnlijk schrok hij wakker van het koude matras. het is natuurlijk lekker warm in mama's armen)
nu sinds een week valt hij zelf in slaap. vaak moet ik nog wel een x of 3 even heen. ik leg hem neer met zijn speentje zijn beertje stop hem in geef hem een kusje en zeg slaap lekker... dan na 5 minuten als hij nog huilt, herhaal ik dat en vaak moet dat dan nog een x.....

Succes en het komt helemaal goed!
 
Terug
Bovenaan