niet willen warm eten

hallo allemaal.

onze dochter jildou van 14 1/2 maand begint met het weigeren van het warm eten.
maar ja ..............
dan maar zonder eten op bed, maar dan zitten we er tegen de nacht mee, want dan wordt ze wakker van de honger.

maar ja als je er 1 keer uitgaat, en je maakt eten klaar, weet ze het misschein de volgende keer ook.

het is trouwens niet elke avond zo, als het maar pasta is, dat vind ze heerlijk.
en ze wil eigenlijk alleen maar potjes eten, terwijl ze ook gewoon met ons mee eet, maar dan houd het na 2 happen op.

laatst werd ze om 11 uur savonds wakker, ben een uur bezig geweest, met troosten, weer op bed, toen weer helemaal overstuur.
heb haar toen dus om half 1 bij ons op bed 2 droge crackers gegeven, en toen weer op bed gelegd, ze heeft lekker geslapen tot half 8.

wie kent dit, en heeft een oplossing ???????

anita

Wat is haar schema vanaf de ochtend??
Mss krijgt ze nét iets ye laat nog wat anders waardoor ze geen trek meer heeft?
Was/is hier iig wel zo soms...

Groetjes Debby

Hoi,

Komt me erg bekend voor. Onze dochter nu 19 mnd is vanaf die leeftijd ook slecht haar warme maaltijd gaan eten. Ze at al vanaf 7/8 mnd gewoon mee en at werkelijk alles. Nu is het een drama ze wil ook alleen maar pasta en pizza verder vertikt ze het. Heb het op allerlei manieren aangeboden het haar allemaal zelf laten doen maar het helpt niet. Ik maak er totaal geen strijd van ze zit gezellig aan tafel en ze krijgt meestal fruit want daar is ze dol op en dan krijgt ze in ieder geval wat voedzaams binnen en daarna een flinke bak yoghurt. Ze wordt nooit 's nachts wakker.
Bied je haar wel een toetje aan?
Ik blijf het proberen dus bied haar elke avond een klein beetje aan van wat we allemaal eten soms neemt ze een paar happen en soms echt niets geef haar daarna het fruit.
Hoop dat het vanzelf weer gaat komen. De rest van de dag eet ze prima brood, fruit, koek, snoep.

En als ze alleen potjes eet zal ik daar toch maar een beetje in te gemoet komen dan krijgt ze wel voeding binnen. Misschien eerst jullie maaltijd laten proberen en dan het potje als ze echt niets eet. Die van ons eet ook geen potjes.
Het blijft wel erg  lastig want ze zijn zo ontzettend slim.

Succes ermee.

Groetjes Marian

hoi,
rond  de eerste jaar is er een fase dat ze slechter gaan eten!
(mijn dochter dus ook)(nu 14 mnd)
ik laat haar dingen zelf eten bv. gistern doperwten met wortels en gebakken aard. met gehakt(in kliene stukjes)
ze pakt met haar vinger de doperwten 1 voor 1. en eet keurig zo door.
kom ikmet de lepel(want het duurt weiets langer) dan weigert ze die.

dus onze prinses eet netjes met haar handen.
ze krijgt zelf wel een lepel in de handen maar die houd ze met de andere hand beet.
ik maak me niet druk en merk dat dit goed gaat.
(bij onze eerste maakte ik me wel druk en dat pakte heel anders uit)

maar ze krijgt wel een flesje/tuitbeker (groei)melk    voor het slapen.
dus heeft ze te weinig op, dan geeft dit in ieder geval een buik vol.
ze slaapt   de hele nacht(19.u tot 7.u)

succes lekker laten eten.

heey,

jildou krijgt als ze van bed komt om 3 uur een koekje en wat te drinken.
we eten om half 6, 6 uur warm, dus dat meot geen probleem zijn.

zoals vandaag hebben we bij mijn ouders gegeten , patat en dat gaat erin als de beste.

verder laten we haar ook wel eens zelf eten, en voordeel van de pot mee eten is dat ze het zelf met de handjes kan pakken, en het nadeel van potjes is, dat dat neit kan, want dat is vloeibaar.

wij zijn zelf ook geen aardappeleters, maar voor jildou eten we zoiezo 3 keer in de week aardappels, en 1 keer gebakkenaardappels.

ik maak er op zich geen rpobleem van, alleen wil er snachts niet mee zitten.
ik hoef haar savonds voor het slapen gaan geen groeimelk aan te bieden want dat drinkt ze niet op,
ze drnikt een beetje water voor het slapen gaan.

we zullen zien hoe het gaat, sinds het weekend slaapt ze in ieder geval door.
maandag op dinsdag heeft ze goed geslapen en toen heeft ze een potje gemengde groenten helemaal opgegeten, en dinsdag op woensdag een potje spaghetti, en dar sliep ze ook goed op.
an denk dat het vanacht ook goed zal gaan.

bedankt voor de antwoorden.

anita

Hallo,
Onze dochter Jildou ( bijna 15 mnd ) eet heel erg slecht warm eten. Dit doet ze inmiddels al een half jaar. Vindt het zelf erg vervelend. Het enige wat ze heerlijk vindt is vlees en appelmoes. Voor de rest wil ze niks hebben. Ze wordt 's nachts gelukkig niet wakker van de honger. Overdag eet ze verder wel goed. Ze eet op een dag 3 plakken brood en fruit, koekje.Brood eet ze sinds deze week helemaal zelf met een vorkje.
Groetjes Ria

Terug
Bovenaan