Niet zelf spelen

Hallo allemaal,

Onze zoon is bijna 3 jaar en kan niet zelf spelen. Alleen wanneer ik druk ben met bijvoorbeeld de was of andere dingen kan hij dat. Als ik ook maar ga zitten wil hij op schoot. Ook vraagt hij vaak of hij televisie mag kijken. Ik probeer allemaal dingen voor hem te verzinnen maar hij vindt dan niks leuk. Hij heeft een oudere en jongere broer dus genoeg kids om mee te spelen. Buiten spelen is geen probleem hoor.
Wie heeft er tips voor mij?

Groeten Natasja
 
Hoi Natasja,

ook Luuk wil vaak televisie kijken en wij hebben met hem afgesproken dat hij 's ochtends tot 10 uur tv mag kijken en als hij 's middags uit bed komt dan mag hij 1 verhaaltje  van de Sprookjesboom  (die is nu favoriet) kijken en dan gaat de tv uit.

Ik hoop dat het bij jou ook helpt

Groetjes Miranda
 
hallo allemaal

ik zit met het zelfde probleem.
onze dochter 3 jaar kan ook niet zelf spelen ze wil steeds maar weer dat ik ook mee doe maar heb niet altijd tijd ervoor.
heb net met haar met de lego gespeeld een half uur en dat gaat goed maar als ik dan stop om ff wat anders te gaan doen gaat zei uitdagen en dingen doen om aandacht te krijgen.
als het aan haar ligt moet ik 24 uur per dag met haar bezig zijn.ook al bedenk ik wat voor haar wat ze moet doen ze doet dat dan 5 min en dan is het weer over   niks helpt  
wie heeft raad.
 
halo hallo,

ik heb ongeveer hetzelfde.
ilse is over een maandje twee jaar. ze wil zelf wel spelen, maar ook vaak samen.
en dat gaat niet altijd. ik las wel momenten in dat we samen wat doen.
ze vind het dan ook erg leuk om te helpen met het huishouden.

als ze samen wilt spelen en het gaat even niet, dan word ze boos en begint met haar speelgoed te gooien en doet andere dingen die niet mag, lekker uitdagen.
we hebben nu een dochtertje erbij (nu 4 weken oud) en die ijst ook wel eens aandacht.
ilse vind dit ook niet altijd even leuk soms gaat ze stilletjes op haar stoeltje zitten, best zielig om te zien.
ik probeer haar wel overal bij te betrekken, soms wil ze gewoon niet.

groetjes henny
 
Hallo,
Ik heb hetzelfde met mijn dochter, nu 2,5 jaar. Een tijdje geleden heb ik ook een topic geopend. Sinds die periode gaat het langzaamaan beter. Ik merk dat ze goed zelf kan spelen als er niet teveel speelgoed ligt wat haar aandacht trekt. Elke week leg ik dan ook iets anders in het zicht. Gisteren wilde ze voor het eerst spelen met iets dat in de kast stond. Ik heb het meteen gegeven en ze was een dikke 15 minuten aan het spelen! Hartstikke trots natuurlijk. Als ik ga schoonmaken en ze wil meedoen dan geef ik haar een vochtige doek en dan wordt de hele woonkamer gesopt. Dat is ook spelen. Nou maakt ze ook weer een verandering door. Ze gaat al een half jaar naar de peuterspeelzaal en de laatste 2 weken is de juf helemaal lyrisch over haar. Ze begint daar nu ook los te komen, van zich af te bijten en te spelen! Het is allemaal een fase.
Succes!
 
ja dit herken ik ook!!!
marente wil maar 2 dingen.
tv kijken en de katten aaien of meer knoeien eigelijk.
ze heft genoeg speelgoed maar wil niks.
op de psz speelt ze wel leuk maar thuis dus niet.
maar ja ze is thuis dan ook alleen ( enig kind, helaas) en op de psz heft ze zat kindjes om mee te spelen.
ik weet dus helaas ook niet hoe ik dit moet aanpakken en tips zijn zeeeeer welkom!


conny
 
Terug
Bovenaan