Niet zijn flesje helemaal opdrinken

Hallo moeders,

Mijn zoon van ruim drie maanden, drinkt zijn
flesje niet helemaal leeg. Hij laat dan iedere keer wat staan.
Hebben jullie ook zo'n periode gehad?

Gr,

Hatice
 
ons dochtertje is bijna een half jaar,
zij drinkt ook niet altyd haar fles leeg!
als ze stoppen met drinken dan zal dat
wel betekenen dat ze vol zitten!!!
ikzelf heb ook weleens een perioden
dat ik minder eet en dat geldt ook voor
baby''s denk ik......
 
Mijn dochter Fleur van 3 maanden drinkt ook niet elke keer haar flesje leeg sinds enkele weken. Ik heb wat info ingewonnen bij het Consultatiebureau en het schijnt dat  Fleur wel genoeg voeding binnenkrijgt (sowieso 850 cc per dag). Mijn dochter krijgt de eerste drie flessen van de dag 175 cc en de laatste twee flessen 200 cc.  Dit is genoeg. Ik  vond het eerst niet zo leuk dat zij haar flesje niet leegdronk, maar zeg nou zelf,  wij hebben de ene keer ook meer trek dan de andere.  Groetjes  
 
He halo,

Die van mij krijgt borstvoeding en dan heb je geen idee wat ze krijgen. Dan moet je het maar met de overige signalen doen zoals ;goed groeien en genoeg plasluiers en vrolijk zijn. Bij mijn eerste zoontje (die dus de fles kreeg) was ik ook altijd zo vreselijk precies. Maar nu weet ik dat het kind het zelf het beste aanvoelt en weet. Nu geef ik hem gewoon naar 'zijn' behoefte en niet naar 'hoe het zogenaamd hoort volgens het schema'  
Niet al te druk maken zou ik dus zeggen. Wij hebben inderdaad de ene keer ook meer zin in eten dan de andere keer. En soms willen we wat kleinere porties op een dag. Soms wil die van mij een ene moment niet drinken terwijl hij een half uurtje later een hele fles extra drinkt.

gr. Gwen.J.
 
Terug
Bovenaan