Niet zindelijk van ontlasting 3,5jaar

Hay medemama's,
Mijn dochter van 3, 5 is zindelijk bij plassen maar poept steevast in haar onderbroekje. Op advies van een vriendin heeft ze nu luierbroekjes aan die speciale onderbroeken heten bij ons thuis? je moet wat. Maar aangezien ze naar school mag na de zomer en zindelijk zijn een eis is, zitten we even met de handen in het haar. Heeft er iemand nog een creatieve manier om dit aan te vliegen? Het lijkt haar echt weinig te interesseren, ze vind het niet vies en loopt rustig een halve dag met een drol in haar onderbroek. Belonen, straffen, uitleggen, vaste momenten naar de wc de trucken doos is leeg.
Help!?
 
Niets doen. Volgens mijn ouders was ik 4 toen ik nog in mijn broek poepte. Ik durfde niet op de wc tot het 'per ongeluk' gebeurde tijdens het plassen en daarna was ik zindelijk. Ik snap dat je haast hebt, maar pushen werkt denk ik averechts.
 
 
 
Een school mag je kind niet weigeren hoor, als ze niet zindelijk is!
Ze kunnen bv. wel van je vragen of je naar school komt als ze gepoept heeft om haar luier te verschonen.
Los van bovenstaande, zou ik het even laten rusten, er kan nog veel gebeuren in een half jaar.
 
Een school mag een kind officieel weigeren als het niet zindelijk is. Vaak wordt er wel in overleg met ouders en huisarts gekeken of er de mogelijkheid is een plan op te stellen om hier aan te werken. Ik denk ook dat pushen niet zinvol is, maar dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Ik zou zeker overleggen met de huisarts en eventueel verwijzing voor hulp vragen.
 
Ik zou ook zeker even contact opnemen met de huisarts, er bestaan idd plas- en poep poli's in het ziekenhuis en met 3.5 jaar is een kind daar echt wel welkom!

Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn idd wel eens kindjes die veel moeite hebben met poepen en dat 6 dagen ophouden of idd alleen in de luier durven te doen.

Als dat er eenmaal 'inzit' bij zo'n kind, gaat dat meestal niet vanzelf weg. Het is een soort angst waar je je kind niet echt bij kan helpen. Over 6 maanden naar school is stiekem al snel, ik zou zeker hulp zoeken! Succes!
 
Wauw wat een tips, ze is erg geïnteresseerd in poepen op de wc. Vorige week zijn we op de basisschool geweest om te kijken, dit heeft wel indruk gemaakt. We kijken even hoe deze indruk haar motiveert, en zullen dan inderdaad maar verder hulp zoeken. Aan het bureau hadden we erg weinig trouwens..
Tnx voor de tips
 
Terug
Bovenaan