niet zitten

Hoi,

Onze zoon is nu 9 maand en kan nog (steeds) niet zelfstandig zitten.
Nu maak ik me hier op zich niet echt zorgen om, hij zal het echt wel leren (hij heeft aan een heel klein beetje steun in de rug genoeg), maar nu lees ik allemaal verhalen over kindjes die al zo jong kunnen zitten (soms al ruim voor een half jaar) dat ik me afvraag: zijn er geen andere kindjes van die leeftijd (9 maand dus) die nog niet kunnen zitten???

Groetjes,
Marije
 
Hoi,

Vrienden van ons hebben een zoontje die 1 dag jonger is dan onze zoon. Hun zoontje is komende woensdag 9 maanden en zit nog niet zelfstandig. Hij begint nu een beetje zichzelf tegen te houden met een handje naast zich op de grond, maar valt gerust om naar een zijkant of naar achteren. Zo vreemd is het niet dat je zoontje dus nog niet zit, er zijn er in ieder geval meer...
Jongetjes hebben toch wel een beetje de reputatie het allemaal wel best te vinden, komt vanzelf wel. Ik zou me er geen zorgen over maken, maar gewoon iedere dag even laten oefenen met zijn evenwicht door hem te laten zitten.

Groetjes, Michele
 
Hai,


Mijn dochtertje van 9 maanden   kan ook nog niet echt zitten. Ze zit een kwartier en valt dan om. Heeft dan ook geen idee hoe ze zich zou moeten tegenhouden. Ik laat haar in de box wel alleen zitten, met wat kussen aan de zijkant. Maar op de grond ben ik er altijd bij. Valt best hard denk ik op een houten vloer. Ze kruipt ook nog niet echt. Meer een beetje glijden en dan wel achteruit.  Ze brabbelt echter de hele dag en is een vrolijke meid. Alleen een beetje lui denk ik. We oefenen wel met haar, maar ze hebben toch allemaal hun eigen tempo. Op het cb zeiden ze dat het allemaal wel komt.

gr,
Mikki (mama van Isa 4/7/04)
 
Net iets te vroeg geweest met mijn vraag, want sinds een week wil en kan ons zoontje dus zitten en ook ineens heel goed.
Binnen een paar dagen kon hij zitten en ook zittend speelgoed pakken etc en is hij nu bezig om uit te vogelen hoe hij van zit naar lig kan. Dat zal nu ook wel snel komen.

Zo zie je maar weer: het komt wel!

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan