Niet zo actief, problemen gedrag Rik

Hoi hoi,

ben niet heel actief momenteel en gaat niet zo heel erg goed hier.
heb erg veel met Rik te stellen momenteel. Als hij 1 uur van de dag lief speelt zonder boos, drift, huilen, slaan of bijten is het veel. Ik weet ook niet meer wat ik er mee aanmoet. Tlijkt of hij het thuis niet naar zijn zin heeft en een vriendje mist. Ik speel best met hem, maar hij wil me vaak dwingen en de dienst uitmaken.Als ik het hem dan niet toegeef dan hebben we de poppen aan het dansen. Hij luistert voor geen meter, is vroeg wakker enzo...

pfff ja je kunt waarschijnlijk niets met het verhaal, maar goed dan ben ik het een beetje kwijt. Ik hou zielsveel van Rik begrijp me niet verkeerd, maar ben bang dat dit blijft.... snik snik.

Zal wel weer een periode zijn.

X Saskia
mv Rik 2 jaar

Hoi Saskia,
jeetje wat vervelend om dit te lezen zeg.
Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. En tuurlijk mag je altijd even je hart luchten hier, daar zijn we toch voor.
Ik heb helaas geen tips voor je maar hoop dat het inderdaad een fase is die snel overgaat, groetjes en succes,
Sonja

Hoi Sas,
Wat onwijs rottig zeg! Kan me voorstellen dat je er wel doorheen zit!
Gaat Rik trouwens naar een kdv of peuterspeelzaal zodat hij ook met andere kindjes speelt?
Het enige dat je volgens mij kan doen is zeggen dat het niet mag en dat het pijn doet.

Oh ik was nog niet klaar.....

En je kunt altijd hier je hart luchten natuurlijk. En natuurlijk hou je van hem! Ik kan Feline soms ook wel achter hen behang plakken, terwijl ze eigenlijk best makkelijk is.

liefs Maris

ps hij mag nog steeds mijn schoonzoon blijven hoor, jou lekkere manneke!

Hoi Sas,

Weet niet of je er wat aan hebt maar ik ben nu een boekje aan het lezen van Tracy Hogg. Het heet "wat je peuter je vertelt" dit stond bij bol.com op de site:

Na het succesvolle Wat je baby vertelt dat kort na verschijnen al werd herdrukt, is dit het tweede deel in de serie: een praktisch en helder handboek voor ouders van een peuter. Een absolute must voor ouders, kinderdagverblijf-leidsters en babysitters; kortom, voor iedereen die de zorg heeft voor kleine kinderen. Vol praktische tips voor het omgaan met een peuter die in de hoogste versnelling op onderzoek uit gaat en het liefst NEE roept!
Tracy Hogg leert ouders op simpele en doeltreffende wijze de opvoeding af te stemmen op het unieke karakter van hun kind. Door goed te kijken en te luisteren kunnen ouders het gedrag van hun peuter beter begrijpen en zo conflicten voorkomen.
Alle problemen van het leven met een peuter komen aan bod: het niet willen eten of slapen, het zindelijk worden, het wennen aan een nieuwe baby en vele andere zaken waardoor ouders van hun slaap, gemoedsrust en tijd voor elkaar beroofd worden.
En dit staat op kinderboeken.nl:
BEGRIJP (DE TAAL VAN) JE PEUTER De nachtmerrie van elke ouder: een peuter ligt in de supermarkt gillend op de grond omdat hij op zij het felbegeerde snoepje niet krijgt. Wat moet je doen? Toegeven of voet bij stuk houden? Het laatste is makkelijker gezegd dan gedaan als alle ogen op je gericht zijn... Tracy Hogg leert je op simpele en doeltreffende wijze de opvoeding af te stemmen op het unieke karakter van jouw kind. Door goed naar je peuter te kijken en te luisteren kun je zijn of haar gedrag beter begrijpen, conflictsituaties voorkomen en woedeaanvallen op een rustige manier in de kiem smoren.
Aan het eerste deel (geleend van de bieb) heb ik heel veel gehad, zag het als een soort handleiding voor baby's zeg maar hihi! Heb dit deel dus zelf maar via MP aangeschaft, denk is nooit weg als je een beetje weet hoe een peuter werkt........
Misschien dat jij er ook wat nuttige tips uit kan halen??

Ik wens je iig heel veel succes, en onthoud een ding, ze zeggen niet voor niets: een kind dat zich thuis afzet tegen papa en mama heeft een goede band met ze, want hij durft zich te uiten...........

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan