niet zo'n fris vraagje misschien

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje: hoe ziet een slijmprop eruit? Bij mijn andere twee kinderen heb ik niets van een slijmprop gemerkt, en nu (40.3   weken) heb ik al de hele dag krampen om het kwartier en vanmiddag verloor ik wat rozig vocht. Kan dat de slijmprop zijn? Sorry voor de onfrisse vraag maar ik hoop dat jullie een antwoord hebben.

Groetjes, Petra

Hey,

Ik weet niet hoe de slijmprop er uit ziet maar ikzelf verloor ook dat rozige vocht vorige week,werd bij mij steeds erger en naar het ziekenhuis en bleek dus men water te zijn dat gebroken was...
Hopelijk is het bij jou hetzelfde he want zie dat je al over de 40 weken bent en je zal wel uitkijken naar je kleintje...Veel succes he
Liefs orchideke

ik weet ook niet, maar ik heb zelf ook sinds zaterdag doorzichtige kleur slijm en veel en voel de kleine behoorlijk veel draaien in me buik met z'n billen en ruggetje, morgen naar de verlos en ga ik het vragen.

Manal 38+2

hoi hoi
de slijmprop ziet eruit als een prop slijm met bloed,het kan inderdaad beginnen met wat licht rose afscheiding.maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het je snel bevalt hoor.wil je niet beroerd maken maar mijn zus heeft er nog een dikke week mee doorgelopen nadat ze de slijmprop heeft verloren.
hopelijk voor jullie begint het nu snel.
liefs sil

hahaha ik heb geen idee hoe het eruit ziet maar toen ik gisteren dit berichtje las en ik er vannacht over gedroomd. De wc zag er van binnen helemaal roze uit en er lag zo'n beetje een hele nageboorte in de plee .
Haha moest wel lachen toen ik wakker werd  . Lang leve het forum!

Maar eh sorry hoe het er uit ziet weet ik niet maar dti vond ik aan info op het internet:

De slijmprop is een grote klodder helder slijm met soms een beetje bloed erin. De slijmprop sluit tijdens je zwangerschap de baarmoedermond af. Het verliezen van deze slijmprop houdt niet automatisch in dat de bevalling spoedig wordt ingezet. De slijmprop kan namelijk ook twee weken voor de bevalling naar buiten komen. Dit is wel een teken dat het eind van de zwangerschap nadert. De slijmprop is ongeveer anderhalf à twee centimeter groot. Bij sommigen komt de prop er pas bij het persen eruit. Bij anderen komt de prop soms helemaal niet.

Groetjes Monique

hoi,

een slijmprop is een ongeveer 2cm doorzichtig witte  prop  met daardoorheen wat rode vlekjes/stipjes. wat jij nu aan het verliezen bent is vruchtwater.roze vruchtwater is vruchtwater waar een kleinbeetje bloed bij zit wat NIET alarmerend is.
wel is het belangrijk dat je even je verloskundige belt (gewoon bellen tijdens spreekuur dus 'smorgens A 'smiddags)  zodat die even kan testen of dit inderdaar vruchtwater is want als je vruchtwater verliest is het belangrijk dat ze je in de gaten houd i.v.m infecties.
jou vruchtwater komt op het moment met druppeltjes omdat jou vliezen niet gebroken zijn maar gescheurd waarschijndelijk aan de bovenkant.
ik heb dit ook met mijn 1e zwangerschap mee gemaakt dus vandaar.
Miik ben dan ook de dag erna  ingeleid i.v.m infectie gevaar
heel veel succes.

Groetjes yocha(37weken)

Terug
Bovenaan