Niet zo'n leuke tijd eigenlijk

Hallo medezwangeren,
Ik ben superhappy met m'n zwangerschap hoor, begrijp me niet verkeerd. Ben nu 6,5 weken, maar ik vind dit eigenlijk niet zo'n leuke tijd. Dit is mijn 3e zwangerschap. 1e ging mis bij 13 weken. Kregen we te horen tijdens de 1e echo. 2e ging mis (uit zichzelf) bij 7,3 weken.
Nu is het voor ons dus zwaar om echt happy te zijn. Je voelt je mega-zwanger (veel meer dan de 1e en 2e keer) maar je zegt tegen niemand (behalve ouders) iets omdat je je anders weer moet laten gaan mocht het weer mis gaan.
Ik heb nu echt het gevoel dat het goedgaat trouwens. De test (was 2 dagen overtijd) gaf tijdens het plassen al aan dat ik zwanger was middels een mega-vette streep. Echt bizar. Heb ook heel goed alle verschijnsels en gevoelsmatig zit het goed, maar ik wou gewoon dat ik er al van kon genieten. Ik wou dat ik al heel wat weken verder was zodat we wat meer zekerheid hebben en lekker dingetjes konden kopen en plannen enzo. Nu lijkt het allemaal zo onwerkelijk.
Ik moet vrijdag naar de gyna voor m'n echo. Ben dan 7,3 weken. Afwachten dus. Bij 12 weken krijgen we weer een echo. Dan zal ik pas kunnen gaan genieten denk ik.

Ok, misschien klink ik ook zo vanwege m'n hormonen, maar ik wou gewoon dat de tijd wat sneller ging...

Moest even m'n ei kwijt dames en het is zeker niet m'n bedoeling om als een ouwe zeur over te komen hahahahaha.
Bedankt...

XXX
 
hoi miranda
tja ik kan me het in jou situatie ook heel goed voorstellen je bent gewoon bang, maar ja zoals je wellicht vaker zult horen is probeer positief te denken dat is makkelijker gezegd dan gedaan..
ik zelf heb een mk van een tweeling bij 9 weken gehad inmiddels ben ik nu 31 weken en 3 dagen zwanger...
en er zijn meerdere vrouwen hier die dus ook verschillende malen een mk gehad hebben en waarbij nu de zwangerschap goed gaat..
wellicht helpt het je om je aan het idee vast te houden...
ik weet het is moeilijk neem aan dat je een vervroegd echo krijgt inv je verleden..
kijk als je dan het hartje ziet kloppen is het 9 van de 10 keer goed.
kop op meid probeer er van te genieten....
liefs mij
 
Hallo, ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen.
Ik heb het gelukkig zelf nooit hoeven ervaren, maar het lijkt me vreselijk om een mk te krijgen, en dan is het moeilijk om nu onbekommerd zwanger te zijn.
Probeer je vast te houden dat het nu heel anders voelt dan de andere keren, en probeer het positief te blijven zien.
Ik weet het; makkelijker gezegd dan gedaan, maar er zit nu niets anders op dan af te wachten. Gelukkig krijg je al snel een echo, dat neemt misschien ook weer wat spanning weg.
Ik wens je heel veel succes! Groetjes, Claudia.
 
Hallo Miranda.

Gefeliciteerd... maar ik kan me je onzekerheid goed voorstellen. Wel fijn dat je nu al zo snel een echo krijgt. Als je het hartje hoort dan ben je toch altijd weer even gerustgesteld. Zelf heb ik 1 miskraam gehad afgelopen maart. Was toen 8 weken zwanger. Nu ben ik net 6 weken zwanger dus durf ook nog niet echt blij te zijn, of het te vertellen. Alhoewel mijn buikje het al begint te verraden dus zo lang kan ik het waarschijnlijk niet meer stil houden. Dit wordt ons tweede kindje. Bij de eerste was ik van een tweeling in verwachting maar 1 vruchtje is ook rond 7 weken gestopt. Ik denk dat ik een beetje adem durf te halen als ik voorbij die 8 weken ben, maar helemaal als ik het hartje heb zien en horen kloppen. Helaas zal dat nog zo'n 6 weken duren. Want meestal krijgen we pas een echo rond de 12e week. Ik moet zelfs nog een afspraak maken bij de verloskundige. Dat durf ik nog niet eens te doen...
Ook ik had nu dat ik een vette stip had op de test, terwijl vorige keer de stip maar heel zwak te zien was... Natuurlijk nooit een garantie, maar je eigen gevoel zegt vaak ook al genoeg. Dus... ga er maar lekker vanuit dat nu alles goed gaat... doe ik ook. Soms is het wel eens moeilijk maar houdt vast aan positieve gedachten. Veel succes en laat zo af en toe eens horen hoe het met je gaat.
We zullen ons wel spreken als het januariforum er eindelijk eens komt.

Groetjes Daniëlle
 
Hoi Miranda

Je zeurt helemaal niet, hoor!! Ik herken je verhaal helemaal. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. Ik heb een dochter van 1,5 jaar. Voor haar heb ik 3 miskramen gehad. En inderdaad je kan niet meer onbezonnen zwanger zijn. Je bent steeds bang dat het weer fout gaat. Ik zou ook willen dat we de tijd vooruit konden zetten, maar helaas gaat dat niet. Ik hou me maar vast aan mijn symptomen. Ik ben dehele dag misselijk. Dus zolang ik nog misselijk ben, gaat het nog goed.

Ik probeer ook wel positief te blijven. Het gaat niet altijd fout, dus het moet een keer goed gaan. Probeer toch positief te zijn. Die vette zwangerschapstest zegt ook genoeg, toch!!!!!!

Groetjes Ria
 
Hi Miranda,

Jouw verhaal lijkt een beetje op het mijne. Ook ik heb hiervoor 2 miskramen gehad. Ongeveer op dezelfde tijdstippen als de jouwe.
Op dit moment ben ik 16 weken zwanger. Maar zelfs nu heb ik nog moeite om er echt van te genieten. Gelukkig mag ik woensdag weer naar de verloskundige en ben ik weer in de wolken als ik dan het hartje hoor. Maar ik denk dat zolang ik de baby nog niet voel bewegen, een bepaalde onzekerheid zou houden.
Natuurlijk niet zoals in de eerste weken, want het was echt een opluchting om die 13 weken grens te halen. Maar als er dan weer een paar weken tussen de controles zit dan word ik weer  nerveus. Ik vind dat echt heel erg, want ik wil gewoon kunnen genieten van deze bijzondere tijd.

Veel succes bij je echo.

Groetjes,

Nina




 
Jullie zijn lief.
Bedankt voor jullie reakties. Zit ze met natte oogjes te lezen, maar het doet me goed. Verbazingwekkend eigenlijk hoeveel vrouwen er (1 of meerder) miskramen hebben gehad zeg. Maar ik moet inderdaad gewoon afwachten. Vrijdagmiddag weet ik meer.
Ik zal vrijdagavond even laten weten DAT het goed is. Het gaat goedkomen, moet gewoon ja toch...

Dikke knuffels en nogmaals bedankt,
 
Terug
Bovenaan