Niet zuinig op spullen

Mijn dochter van 6 laat haar spullen buiten slingeren. We hebben al meerdere malen haar hierop gewezen dat dit niet kan. Dat je dan op een gegeven moment je spullen kwijt bent omdat iemand anders ze meeneemt. Nu lag haar step nog op het plein en zij was al binnen met haar vriendinnetje. Ik heb de step bij de buurvrouw neergezet in de hoop dat ze hierdoor zou schrikken, maar nadat ze 5 min. had gezocht kwam ze binnen en ging op de ipad. Op mijn vraag over of ze het überhaupt erg vond dat de step kwijt was, gaf zij als antwoordt: net wel, nu niet meer...

Ik schrok een beetje van deze reactie. Het gemakzucht over hoe ze met haar spullen omgaat. Iemand tips om dit af te handelen?
 
Mijn kind is pas 2 geworden dus mag er niks over zeggen dat weet ik maar ik zou denk ik dan de ipad afpakken totdat ze haar step of wat ze dan heeft laten slingeren heeft opgehaald. En als dat niet werkt echt afpakken en opruimen dat ze het ook niet meer kan vinden voorlopig
 
Hebben jullie haar veel speelgoed vroeger gegeven misschien kan daar door komen van o krijg toch nieuwe of heb genoeg speel goed. Of niet consequent genoeg kan ook zijn.
Af pakken is qafrechts probeer eens van prima geen speelgoed meer naar school want alles raakt kwijt of nee geen speelgoed buiten je verliest het.
 
Mijn moeder gooide vroeger mn spullen buiten als ik ze niet opruimde, na 10x waarschuwen.

Geloof me, zodra mn jas en schoenen en schooltas buiten lag ging ik ze écht wel halen zodra het donker werd of ging regenen!
 
Tja, de iPad is ook veel leuker dan een step dus ik snap haar wel. Die zou ik dus voor een tijdje van haar afnemen als straf voor het kwijtraken van haar step. Iets kwijt? Een dag of langer geen iPad. Of iets anders wat haar raakt.
Onze jongste (ok ze is puber) is gevoelig voor haar banksaldo. Maar ook verrekte slordig. Hoe vaak ik haar niet al op hetzelfde heb aangesproken! Kleding in de was, wekelijks het bed verschonen, bureau leeg na je schoolwerk. En dat werd ik zat. Als ze het niet doet en we zien het aan het einde van de dag, gaat er een bedrag van haar leefrekening naar haar spaarrekening (1 euro per vergrijp, dus het is maar een klein bedrag). Ze kan niet zomaar bij haar spaarrekening, maar het betekent wel dat ze soms iets minder in de maand te besteden heeft. Ze is helaas nogal hardleers, dus inmiddels heeft ze zo een leuk spaarcentje opgebouwd.
 
Terug
Bovenaan