niet zwaarder

dag allemaal,
Ik vroeg me af of er meer dames zijn die in gewicht al een tijdje stil staan. In het begin van de zwangerschap groeide ik heel hard, tot ongever 25 weken. Toen was ik in totaal 9 kilo zwaarder geworden, maar nu ik 31 weken ben, ben ik nog steeds maar ongeveer 9.5 - 10 kilo zwaarder. Is dat normaal? Ik dacht dat nu juist een groeispurt te verwachten viel.
groejts
greet
 
hoi,
het is heel normaal dat je tijdens een zwangerschap gemiddeld 12 kg aan komt.
als het war erbij komt gat er ook na de bevalling weer moeilijker er af.
ik ben zelf in mij hele 1ste  zwangerschap 12kg aan gekomen en er is zeker 4kg blijven zitten wat bij mij wel nodig was.
en zo lang de verloskundige zegt dat je kindje goed groeit is er niks aan de hand.

gr moni
 
Hoi,

Bij de eerste was ik met een week of 25 6 kilo aangekomen en daarna ook weken niks.... de baby groeide wel, dus waarschijnlijk viel ik in de weken zelfs iets af. M'n buik werd ook gewoon groter alleen in gewicht kwam er niks bij.

Met een week of 33 ben ik nog weer iets aangekomen en aan het eind van de rit was ik 10 kilo zwaarder dan aan het begin. Erg netjes toch?!
Wie weet gaat het bij jou net zo en kom je straks nog een kilo of 3 a 4 aan.....en wie weet wel helemaal niks meer. Ook best als je kindje nog groeit!

Overigens was ik die 10 kilo ruimschoots kwijt tegen de tijd dat ik een week later het ziekenhuis verliet en toen de kleine 3 maand was, was ik lichter dan ooit (15 kilo minder dan voor de zw.schap). In het half jaar erna toch wel weer 4 kilo gegroeid en nu ben ik zwanger van de 2e (10 week) en ben ik alweer een kilo gegroeid (heb deze zw.schap lopen 'grazen' tegen de misselijkheid en bij de eerste at ik bijna niks en viel 2 kilo af).

Geniet nog van die laatste weken met je kindje in je buik!

Groetjes,
Marije
 
Hoi Greet,
Ik herken het ook hoor, ik ben nu 26w1d, en tot twee weken geleden echt VEEL aangekomen (13 kg!) en nu gaat het niet zo snel meer de afgelopen weken maar een paar onsjes.
Ik ben gestopt met het vergelijken met anderen, heeft totaal geen zin, de een is nog geen gram aangekomen en de ander maar 6 kilo, dus dat vergelijken maakt alleen maar onzeker. Mijn verloskundige is degene die zegt dat het goed gaat of niet en daar luister ik dan ook naar.
Maak je geen zorgen hoor, je voelt hem/haar toch lekker bewegen in je buik?
Groeten,
Taatje
 
Hallo Greet,

Ik ben tot nu toe (nu 33+3) 2 kilo aangekomen...ik ben van mezelf al een behoorlijke zwaargewicht, dus blijkbaar word ik een beetje opgegeten! Vind ik niet erg!
De baby groeit prima, is mooi op schema dus dat maakt niet uit. Kortom: zolang je baby netjes doorgroeit, is er niks aan de hand.

Een vriendin van me woog 120 kilo en is tijdens de zwangerschap 30 kg afgevallen zonder te lijnen...da's wel heel extreem...

Geniet ervan!

Groeten
Paulette

 
Ik ben deze hele zws, 2 kilo aangekomen en ben nu 32 weken. Bij mijn eerste zws ben ik zelfs helemaal niks aangekomen en zelfs 12 kilo in de eerste 4 maand afgevallen waardoor ik na de bevalling 16 kilo lichter was dan voor de zws. Ik kon het wel missen hoor  ben van mezelf best stevig. Ik maakte me er ook wel een beetje zorgen over toen, maar idd, zolang de baby goed groeit is er niks aan de hand. Ik heb toen een zoontje gebaard van 3320 gram. Dus een mooi gewicht. Nu word ik dus eigenlijk ook wel weer een beetje 'opgegeten' door de baby, maar ook deze groeit goed en mijn buik is ook  flink aan het 'tafelen'.
 
Hoi,

Ik ben morgen precies 32 weken en tot nu toe 2 kilo afgevallen.
Ben in het begin wel 2 kilo aangekomen, maar nu is er dus al weer 4 kilo af.
Nu heb ik wel zwangerschapsuiker en moet een streng dieet houden en insuline spuiten.
Heb wel aan de gyn gevraagd of de baby zo geen schadelijke afvalstoffen van mij binnen krijgt, maar dit bleek niet het geval te zijn. De baby krijgt altijd het beste.
Was zelf ook wel aan de flinke kant, maar de gyn verwacht dat ik met maatje 38 uit deze zwangerschap kom. Nou, daar wil ik wel voor gaan hoor!
Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ben ik 4 en 5 kilo aangekomen. Ook niet zo gek veel dus, ik moest toen ook opletten met suiker. Dit is nu wel de eerste keer dat ik insuline spuit en dat is een hele dagbesteding hoor. Een half uur voor elke maaltijd en dan nog 5 keer per dag om de bloedsuiker te controleren. Maar het gaat nu redelijk goed gelukkig en de baby is niet te groot, zit gewoon gemiddeld op de groeicurve.
Prettige bijkomstigheid is wel dat het met 38 weken ingeleid gaat worden, dus nog maar 6 weekjes.

Groetjes,
Sandra
 
Hoi
ik ben bijna 28 weken zwanger en doordat ik allemaal afviel ben ik nog maar 2 kilo aangekomen, door omstandigheden ben ik nu ook weer twee kilo afgevallen

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan