niet zwanger, maar alcohol?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Even een vraagje voor het slapen gaan. Ik probeer zo gezond mogelijk te zijn met mijn lichaam nu we voor een wondertje gaan, maar soms heb ik daar best wel een beetje moeite mee.

Nou heb ik bv mijn NOD 19, 20 of 21 juli (na regelmaat was ik de vorige keer in één keer vijf dagen overtijd en toen kwamen de RD) en heb ik 23 juli met mijn vriendin afgesproken.

Wij wonen 5 uur reizen van elkaar vandaan, dus als we elkaar zien, pakken we een wijntje, of twee, drie of vier. Totdat we uitgekletst zijn. De vorige keer dat ik haar zag, zat ik ook rond mijn NOD en ik wil dan toch een beetje voorzichtig zijn met alcohol. Helemaal omdat ik eigenlijk alleen drink als  ik met haar moet bijkletsen.  Maar als ik helemaal niks pak (wat ik de laatste keer dus deed), dan denken ze meteen dat ik zwanger ben.

Wie herkent dit en wat doen jullie?????

gr. nina

Hi Nina,

Wat ik weet vanuit onderzoeken/studie verloskunde  is dat pas 4 weken na bevruchting er uitwisseling plaatsvindt van stoffen tussen moeder en kind (via bloed).

Dit betekent dat je in principe alcohol kan drinken tot die tijd en dat de vrucht daar geen hinder van kan ondervinden. Het is uiteraard niet aan te raden heeeel veel te drinken want dat is voor jouw lichaam niet goed en kan dus de omstandigheden in je buik misschien wel anders maken.

De alcohol bereikt dus niet het kind voordat je 2 weken over tijd bent/na je NOD.
Dit heeft de natuur dan ook goed geregelt, want dit is precies de periode dat je kunt zien/merken dat je zwanger bent. Tijd dus nog om dan meteen je gedrag aan te passen aan de vrucht in je buik!

Geniet dus van je glaasje wijn en het bijkletsen met je vriendin ;)

Lfs,
Nicky

Hoi,

Ik drink niet op het moment dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Dus wel tijdens mijn ongesteldhied!

En wat het betreft dat je vriendin zou kunnen denken dat je zwanger bent..Tja, als je het suwieso niet gelijk wilt vertellen dan heb je gedurende drie maanden dat probleem. je kunt toch ook zeggen dat je aan het SonjaBakkeren bent, hoofpdijn hebt, anti biotica gebruikt, moet rijden  etc...Smoesjes genoeg!

Janneke

Hoi nicky,

bedankt voor je reactie. kan ik dus rustig een glaasje meedrinken, zonder dat het opvalt.

Misschien dat ik voordat we naar haar toe gaan, toch even testen (ik zou nl de 19e ongi moeten worden en we gaan de 23e). Ze zal toch één van de eersten zijn die het hoort.

Even afwachten maar. Ik vroeg het me gewoon af of er ook meer mensen zijn die hiermee zitten.

Normaal ben ik net als mamaroos. Vanaf de klusweek en het moment dat ik zwanger zou kunnen zijn, drink ik niks tot mijn ongi.

Oh wat lijkt dat erg, alsof ik zoveel drink. (1 of 2 glaasjes wijn per week op mijn vrije dag, maar oke ik drink liever niks, als ik zwanger ben)

Nu nog een weekje wachten dus. Ik vind die tijd altijd zoooooo lang duren. (vanaf de klusweek, tot de NOD). Gelukkig breken er wat drukkere perioden aan (ik werk in de horeca), dus duurt het wachten dan weer niet zolang.

groetjes
nina

Terug
Bovenaan