<p>Hoi hoi, ik ben nieuw hier dus wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Samantha en mijn vriend en ik zijn nu een anderhalf jaar bezig met zwanger worden, waarvan de laatste 5 maanden met clomid 100 ivm pcos. Ik lees altijd al veel mee op het forum maar ben nooit actief geweest. Nu begin ik toch wat vragen te krijgen waarvan ik hoop dat ze bij iemand van jullie herkenbaar zijn. Namelijk het volgende; </p><p>De laatste menstruatie was een voor mij vreemde menstruatie. 2 dagen bruine afscheiding (oud bloed) dit heb ik altijd wat gevolgd werd door 1 dag helderrood bloed op dag 3 cq dag 1 en daarna weer 1 dag oud bloed. Ik ben op de dag van het helderrood bloed begonnen met tellen en op dag 3 begonnen met clomid. </p><p>Bij de echo's bleek ik keurig een eitje te hebben groeien dus het zag er goed uit. Op advies van de gyn huiswerk om de dag in combinatie met ovulatie testen. Op dinsdagavond had ik een hartstikke positieve test en hier hebben we uiteraard gebruik van gemaakt. De dag erna moest ik weer komen voor een echo en bleek ik mn eisprong gehad te hebben. </p><p>Ik natuurlijk hartstikke hoopvol want de timing was in mijn ogen dus perfect. Na mijn eisprong was ik super moe wat ik eigenlijkals iets positiefs zag op dat moment. Ik dacht mijn lichaam is ermee bezig haha</p><p>Nu zit ik 2 dagen van mijn nod of de start van een nieuwe cyclus af. Maar sinds vandaag heb ik wederom bruine afscheiding en ook alleen bij het afvegen, precies zoals vorige maand. Ook met lichte pijn in mijn onderrug en druk in mijn onderbuik. Maar geen echte menstruatie dus. Vorige maand had ik ook amper menstruatie klachten en wel voor de zekerheid een test gedaan voordat ik begon met de nieuwe kuur. Maar ik vind het zo raar waarom het niet lukt. Zeker gezien de vage menstruaties nu.</p><p>Deze ronde heb ik er ook pijn bij gekregen bij mijn vagina ingang. Een soort van vergelijkbaar gevoel als met een schimmelinfectie maar zonder de jeuk. Enorm geïrriteerd. Het ziet er overigens zo niet uit volgens mij voor zover ik dat kan beoordelen. Maar het maakt de zorgen over waarom het niet lukt niet minder. </p><p>Zeker omdat als ik nu weer ongi wordt ik een kuur krijg voor 6 maanden en ik dan niet meer de zekerheid heb van maandelijkse controles bij de gyn. </p><p>Kent iemand van jullie deze verschijnselen uit ervaring oid? Ik baal er ontzettend van. Zeker omdat het deze maand zo goed voelde. </p><p>Ik hoop op wat ervaringen van jullie. Ik las zoveel dat met clomid het vrij snel raak kon zijn, maar daar lijkt het bij ons helemaal niet op. </p><p>Alvast bedankt! </p><p>Met vriendelijke groet, </p><p>Samantha </p>