niet zwanger

Een vraagje. Kan het zijn dat je niet zwanger wordt terwijl je wel precies op het goede moment hebt geklust? Of is het altijd raak als je op het goede moment bent?
Ik voel nl. ongeveer wanneer mijn eisprong is. Als we volgende maand klussen op die dagen, kan het toch niet missen als je met je man gezond bent?

hallo Anoniem, Ja het is vervelend om te zeggen en te lezen maar het kan zo zijn dat je niet zwanger raakt ookal klus je op het juiste moment.
Na 23 maanden weet ik nu wel wanneer ik het beste kan klussen en het is ons helaas nog niet 1 keer gelukt om zwanger te raken.

Daar in tegen komt het bij heel veel meiden wel voor dat het na een keer goed klussen al raak is ,
Zo zie je maar elk persoon is verschillend en je kunt er dus niks van opaan!!
Succes!!

Liefs N.

Maar je zou dan toch gaan denken dat er dan iets is waardoor het zo lang duurt? Bijvoorbeeld mindere zaadkwaliteit? Dan heeft het een oorzaak. Als je toch allebei heel gezond bent en je ouders, etc. kregen ook vlot kinderen, zou het toch goed moeten gaan?
Ik ben in jan. gestopt en aankomende maand gaan we er echt voor. Ik ben zelf nog in de overtuiging dat het dan raak kan zijn. (waarschijnlijk te idealistisch)

Het schijnt dat je per cyclus maar 25% kans hebt op een goede match, ook al klus je op het goede moment en ook al is alles in orde. Het zou fijn voor je zijn als het inderdaad lukt de eerste keer, maar reken er alsjeblieft niet te vast op. Hier op het forum weten we je met zijn allen genoeg te vertellen over die andere 75%, helaas.

Daar heb je zeker gelijk in. We doen ons best en meer kunnen we toch niet doen. Hopen op een goede afloop, he.
Jij ook veel succes, wat tijd betreft zou jij het meer verdienen aankomende maand zwanger te zijn. Ik hoop het voor je. Ben je aan het wachten of zit je in je klusperiode? Mijn man was afgelopen maanden nog niet zo geweldig enthousiast omdat er een vakantie naar Amerika gepland is. Vandaar dat we aankomende maand echt goed gaan beginnen. Als ik dan zwanger ben, loop ik nog niet zo lang. En als je nog niet lang bezig bent, maak je je er ook nog niet zo druk om. Dan ben je nog meer in de stemming van "we zien wel". Bedankt voor je reacties,
Marijke

Hoi!

Helaas heeft gezonde vrouw iedere ronde slechts 17% (dus niet 25%) kans op het ontstaan van zwangerschap.. Het kan dan wel bevrucht zijn, maar het moet zich ook innestelen etc. De conditie's moeten optimaal zijn. De puzzel moet precies passen. De meeste meiden zullen hier wel op de goede dagen klussen en 9 van de 10 keer zal er zaad aanwezig zijn als de eisprong plaatsvindt. Ik vrees daarom dat het naast optimale conditie's ook een kwestie van geluk is.

Succes!

Groetjes, Floor.

zou ik niet op rekenen hoor, ik voel ook altijd mijn eisprong, en mijn vriend had al een kindje toen wij met zwanger worden bezig gingen. Toch heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was, terwijl ik het uur van mijn eisprong kon bepalen bij wijze van spreke. Inderdaad heb je zoals bovenstaande cijfers al aangeven dan niet de garantie dat het ook luk.

sterkte
sandra

Terug
Bovenaan