Niet zwanger!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Nou vanmorgen in spanning naar de wc.. niet ongi.. yes! Clear Bleu test erbij gehaald.. oooooo wat spannend. 3 min wachten en toen stond er de volgende uitslag.. niet zwanger. Shit!

Ik was toch wel een beetje teleurgesteld.. ookal vind ik dit niet terecht, het slaat werkelijkwaar nergens op, zo veel als ik er mee bezig ben. Toen sloeg na de test ineens de twijfel toe... wil ik nog wel een derde.. waarom wil ik het zooo graag, het zal mega druk worden! Toch kan ik daar wel aardig goed tegen, de man wat minder. Dus ik heb het om jawel 06:00u aan mijn man verteld.. ik zei ik weet het niet hoor.. ik ben er zooo druk mee..! Ik was een beetje emotioneel om van alles denk ik.

Ik denk ook vaak.. een kindje dat je op de wereld zet "in een wereld als dit" wat voor leven staat het te wachten.. al die vreselijke aanslagen over de wereld. Zij hebben nog een heel leven voor zich. En dan de drukte.. waarom wil ik dat zo graag? Ja ik wil het toch wel heel graag.. waarom doe ik zo raar! Misschien omdat ik ongi moet worden.. dan kun je soms ook zo van slag zijn he.

Ik weet nu in ieder geval voor 100 procent zeker dat ik gewoon ongi word (die testen van clear bleu zijn zo goed dus). Nou we gaan het er gewoon nog maar is goed over hebben met ons twee. Ik wil liever niet al te lang meer wachten.. vind het leuk om jong moeder te zijn. Eigenlijk zegt 95 procent nogsteeds ja en 5 procent nee.. hmmm!

Liefs mammma

hallo mammma ik ken het ik was zelf 7 dagen overtijd spookt van alles door je hooft wil ik het wel kan het wel weer opnieuw beginnen weer in de luijers men man en ik hebben er over gehad hij vind het ook leuk maar ja ben nu wel ongesteld we gaan nu nog goed over hebben omdat men zoon al 10 jaar is best groot leeftijd verschil we willen het wel maar nu nog niet kan ook niet men man is pas geopereet aan een dubbelhenia en moet nog plat liggen dus het zit even niet in hihi liefs van mariejan

O echt? jeeej heftig dubbele hernia.. gelukkig dat je mijn gevoel herkent. Ik vind het wel egoistisch van mezelf, we zijn nog maar net begonnen! Vooral tegenover degenen die moeilijk zwanger kunnen worden schaam ik me. Maar misschien heeft dat wel weer niks te maken met wat ik voel. Het gaat natuurlijk ook niet om een eerste kindje.. maar een derde kindje! Soms maak ik me drukker om de buitenwereld.. mn moeder zegt vaak nee joh (heeft zelf ook 3 kinderen) niet doen.. ik heb achteraf spijt dat we er een derde bij hebben gekregen. Ben het daar eigenlijk niet mee eens maargoed. En ik maak me nu al druk hoe ik het mn werkgever moet gaan vertellen, alweer zwanger?? "zo ben ik" dat ik me daar druk om maak, wat vinden collega's er van.. maar dat mag geen invloed hebben op mijn keuze. Of iemand zegt.. in een wereld als dit (zij heeft ook drie oudere kinderen) zou ik er bewust voor kiezen om helemaal geen kinderen te nemen. Dan schrik ik alweer, ben erg gevoelig voor dat soort dingen. En wat is leuker voor het kind.. qua leeftijd.. een nakomertje of nu al. Tussen onze jongens zit 14 maanden, en de jongste word in februari 2 jaar. Maar ik ga er nog even goed over nadenken (als ik toch ongi ben, kan ik niks beginnen hahaa) en misschien dat ik wel gewoon weer mee doe hoor.. de volgende ronde. Slaat nergens op, dit gevoel.. wat zit een mens toch raar in elkaar!

Liefs mammma

Hallo meiden, wij gaan voor een 4e en ja ons gezin is nu al heel druk en ja ik ben al 39 en ja ik twijfel soms nog. Maar wat voor mij de doorslag heeft gegeven om er toch nog voor te gaan is dat iemand op dit forom ooit zij: alles is oplosbaar, geniet van het nu, niets is zeker in de toekomst!! Succes!!

Hoi mammma,

Dus niet zwanger. Helaas, maar als ik het zo lees vind je het niet zo heel erg. Ik begrijp je twijfel heel goed! Niet dat ik 2 kids heb (heb er 1 van 1,5) maar ik ben ook erg gericht op de buitenwereld. Bij ons in de omgeving is het ''normaal'' dat je binnen 2 jaar na je eerste kindje weer zwanger bent. Nu kriebelt het bij mij weer heel erg (helemaal omdat mijn zusje net bevallen is) maar mijn man twijfelt ook nog. Is het financieel wel haalbaar, er moet een andere auto komen, een nieuwe slaapkamer ect. Dit zijn dingen waar ik zoiets bij heb dat komt wel goed.

Het zal bij jou wel druk gaan worden ja. Ik zie het bij mijn schoonzusje, die heeft 3 kids (7, 5 en 1,5) en dat is best druk! Maar het is ook erg gezellig en leuk!! Maar net wat je zegt maar eens goed nadenken. Daarom zijn wij ok nog erg serieus bezig. Mocht ik zwanger raken is dat super, maar als het nog een half jaartje duurt is het ook geen probleem. Succes de komende tijd!!

Liefs Ciomama

ps wat een chaotisch verhaal hihi!

@mamma,

ik herken je gevoel wel heel sterk, nu moet ik er alleen wel bij zeggen dat ik nog maar 1 dochtertje heb maar dit is wel 1 met pit en moet daar heel consequent bij zijn en dat kost soms wel eens een boel energie. Toch wil ik (wij) een tweede, maar als ik dan in de strijd lig met mijn dochter dan denk ik wel eens "oefff is het wel verstandig" "kan ik het wel aan". In mijn relatie is het namelijk zo dat ik alles doe, huishouden,zorgen voor mijn dochter, werken (werken doet mijn vriend ook hoor) ect ect... ik ben zo`n sul die zelf alles doet, mijn vriend is liever lui dan moe zeg maar hahaha.. maar als wij een tweede willen zou er toch meer gecompenseerd moeten worden. Als ik van vrouwen hoor wat hun kerels allemaal thuis doen, dan denk ik van "wat ben je ook een sul" ik zeg het af en toe ook wel tegen hem en dan gaat het even goed , maar dan valt hij weer terug in het "niks"doen... en ik weer in mijn "sulheid"haha..
en dan hoor/zie ik vrouwen om mij heen die wel 3 kinderen hebben... pff hoe doen ze het!!noujaaaa voor de rest heeft iedereen wel twijfels!! niks is zeker in het leven zeg maar ;).... ooooo das wel lekker even zo klagen!!!'

liefs

Zoooo herkenbaar! Toen ik in januari stopte met de pil in de hoop zwanger te worden van een derde dacht ik ook deze keer vlot zwanger te zijn Van de eerste twee was ik nl in ronde 1 en ronde 2 al zwanger. Nu wist ik dat dat geen garantie is maar dat ik nu, bijna een jaar later, nog niet zwanger ben had ik eerlijk gezegd niet verwacht. En dan denk ik ook af en toe; is het iedere keer die teleurstelling wel waard? Waarom wil ik dan zo graag een derde, ik heb mijn handen al vol aan die andere twee. Mijn man is wat relaxter wat dat betreft, die heeft echt zo iets van komt er een derde dan is dat super en anders is het ook prima! Bij mij groeit toch die wens naarmate het langer duurt. We zijn nu bijna op het punt beland dat we een verwijzing kunnen krijgen voor de gyn maar we gaan niet het hele traject in. Misschien dat ik mijn cyclus wil laten onderzoeken, heb nl een erg lange cyclus en late eisprong. Maar we zijn twee keer op natuurlijke wijze zwanger geworden dan moet een derde keer toch ook lukken? Ook heb ik in juli een vmk gehad dus het zou toch echt moeten lukken om nog een keertje zwanger te worden toch?

Nou dames, jullie moeten je niet zo druk maken. Zoals ik altijd zeg 'de schijt eraan hebben'. Ik maak me niet meer druk om wat die en die vinden, dat kan me gestolen worden, als ik zo gelukkig ben dan hoeft niemand anders zich daar mee te bemoeien.
Ikzelf heb er 3, de oudste wordt in februari 3 en de jongste in mei 1. Dus ja, hier soms ook wat stomme reacties op, maar daar moet je boven staan. We hebben het niet geheel ruim, maar we komen rond. Mijn man werkt en ik blijf thuis, hier hebben we bewust voor gekozen. Maar toch zal er bij ons nog 1 komen. Dat zal ongetwijfeld weer veel reacties geven, maar het is en blijft onze keuze.
O en dames, ja het is soms aanpoten met de kinderen, maar je krijgt er zoveel moois voor terug. Plus daarbij veel mensen denken dat het zo gigantisch veel werk is, dat valt best mee hoor, je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je wilt natuurlijk. En ik ben dan ook zo'n mens wat het hele huis aan kant wil hebben!

Veel succes met jullie keuzes!

Terug
Bovenaan