Niets doen met rechts

Mijn dochter van 5 maanden pakt dingen erg goed met haar linker hand, ze draait ook naar haar linker zij. Maar met rechts doet ze vrij weinig. Zijn er mensen die dit herkennen?
Ik probeer haar rechts te stimuleren door alle speeltjes daar te leggen, maar ze doet er dan niets mee...

Onze zoon precies zo hij gebruikt voornamelijk rechts links houd hij ook wat houterig. Zn arm heeft hij ook een poosje nauwelijks gebruikt. Zijn we voor bij de manueel therapeut geweest hij had het idee dat hij bij de bevalling toch wat druk oo zn sleutelbeen/bovenarm heeft gehad. Hij heeft hem gemasseerd maar ik heb niet het idee dat dat iets heeft gedaan. Sinds een week lijkt het allemaal wel soepeler te gaan en draait hij beide kanten op (ruim 5 maand). Denk dat recht gewoon de dominante kant is en daardoor gewoon beter getraind. Links komt vast erachteraan ? zou het even aankijken als het niet verbeterd of bij twijfel ff cb of huisarts ff bellen??

Ons zoontje heeft ook een voorkeur om dingen met links op te pakken (is nu 1,5 jaar). Hij doet wel dingen met rechts, maar toch ook voornamelijk met links. Proberen het wel te stimuleren, maar ik denk dat het het beste is om het z’n eigen te laten ontwikkelen. Kan vanzelf weer veranderen. Maar als je twijfelt o.i.d., dan zou ik altijd even contact opnemen met het cb of een fysio

Terug
Bovenaan