Niets ernstigs, toch ellendig

Beste allemaal.
Ik schrik steeds van alle nare en zware ervaringen van jullie. Met mij gaat het in vergelijking erg goed. Toch hebben we besloten, is samenwerking mat de gyn. dat de baby 2 weken eerder met een keizersnede wordt gehaal. Ik heb geen zware complicaties maar sleep me eigenlijk vanaf dag 1 al door deze zwangerschap. Het is een paar weken geleden tot een punt gekomen dat ik lichamelijk uitgeput raakte en dit geestelijk niet meer op wist te vangen. het beluit was toen al gevallen dat de baby een week eerder zou worden gehaald. Op verzoek is het dus nu twee weken eerder. Gezegd moet worden dat ik een chronische ziekte heb, maar die heeft mij tijdens mijn eerste zwangerschap niet meer dan anders in de weg gezeten. Nu waren vanaf het begin de klachten wel heviger. Toch vind ik het moeilijk te aanvaarden dat het nu slechter gaat dan de eerste keer. Helemaal als ik jullie klachten en problemen lees. Ik plaats het alleen door te bedenken dat een gyn niet zomaar twee weken eerder een kindje (op verzoek) haalt. Het gaat nu een heel stuk beter. Als ik maar helemaal niets doe. Ik verveel me dood en prop me de hele dag met chocola vol. Comfort food! De baby beweegt heel erg wild. Ik voel me de hele dag bont en blauw van binnnen. Dat is wel vermoeiend. Ik wacht maar elke keer af tot het boksen iets minder wordt. Verder slaap ik niet of slecht doordat m'n maagzuur naar boven komt (ik slik meerdere medicijnen tegen maagzuur etc.) en ik me er behoorlijk in verslik midden in de nacht. Ik probeer vooral opgetogen te blijven voor mijn partner en zoontje. Langzaam kot nu het einde voor mij inzicht. En dat allemaal zonder placenta previa, hoge bloeddruk (95 over 55 de laatste meting) of andere nare kwalen. Ik wens jullie dan maar alle goeds en sterkte en schaam me wel een beetje voor m'n geklaag...
Groeten, Popeye

Als ik het zo hoor, zit je er goed doorheen. zhindert niet hoor, van mij mag je echt wel even je ei kwijt. Je hebt het zwaar!

Heel veel sterkte met de laatste weekjes en idd een gyn besluit echt niet zomaar tot het eerdeer halen van een kindje, het is serieus bij jou.

dikke virtuele knuf

Ach meisie
Jou verhaal klinkt ook heftig zelfs zonder "hoge bloeddruk" iedereen ervaart het anders en voor jou is het dus psychisch nou daar zit je lekker mee want dan valt het veel minder goed uit te leggen.
Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken door lezen of wat mij betreft haken haha klinkt suf maar ik ben ermee begonnen en het werkt echt heerlijk ontspannend allemaal leuke knuffels haken voor mijn kleine meid.
Heel veel strekte en nog even volhouden!!!
liefs Fiona

Sterkte met de laatste loodjes, zo te lezen zit je er echt doorheen.Nog even en dan kun je je kleine krummel in je armen houden en ben je hopenlijk (cliche, cliche) alles weer gauw vergeten.
Zet 'm op!

Hoi dames

Dank je wel voor de lieve reacties! Tsjonge ik merk nu pas hoe erg ik erdoor zat. Ik heb me twee/drie weken echt koest gehouden. En ik heb er zowaar weer een beetje zin in. Nu zit manlief echter te stressen. Aankomende maandag is het namelijk zover. Dan hebben wij er een dochter bij. Manlief zit alleen te Wii-en en schiet van alles neer. Ik laat het maar even zo. Vandaag de kerstboom naar boven en de box opgezet. Dat geeft weer moed. Ik weet ook waar ik o.a zo moe van werd: Het is alsof ik inelkaar geslagen wordt van binnen. Het schoppen doet zo'n pijn dat soms de tranen me uitbreken en ik in elkaar kruip van de pijn. Het voelt aan als blauwe plekken. Ik heb dit niet met de eerste gehad. Die schopte soms een beetje. De gyn. vond ook dat madammeke erg heftig bewoog. Ze zal vast een sterke meid zijn! Ik begin weer een beetje zin in haar te hebben en dat is een verademing. Zo moe zijn is echt geestelijk ook slopend! Je baby niet meer willen hebben is echt een heel naar gevoel. Hoe ontzettend belangrijk lichamelijke en geestelijke energie niet zijn! Alvast gelukkig 2012 allemaal.

Groeten Popeye

Terug
Bovenaan