niets te zien op de echo??

A

Anoniem

Guest
hallo...

ik heb een vraagje: ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor het maken van een inwendige echo. Ik ben nu ongeveer 6 week zwanger. Maar op de echo was bijna niks te zien! alleen een vruchtzakje.....! ik baalde opzich best wel want had echt gehoopt dat we wat zouden kunnen zien! Hij heeft wel het vruchtzakje op gemeten en hij zei dat hij daar uit kon zien dat ik vijf en half week zwanger ben! Zijn er meer van jullie die hier ervaring mee hebben? of hebben gehad?

groetjes bloem.

Hoi

Ik heb daar geen ervaring mee.
Ik heb vandaag ook een echo gehad inwendig omdat ik regelmatig nogsteeds kleine bloedingen heb en gelukkig klopt het hartje van onze baby goed en de dooierzak was groter van het kindje. Ik ben 7 weken + 2 dagen zwanger. Echt spannend allemaal.
Ik hoop voor je dat je straks wel een kindje met een kloppend hartje mag zien, wel erg spannend voor jullie.

Een september mama (2 kinderen van  08-02-2005 en 31-05-2007)

Ik heb ook net een echo gehad, en ook daarop was alleen een vruchtzakje met een inimini begin van een vruchtje te zien.
Dat heeft echt met de termijn te maken, het hartje gaat pas na 6 weken kloppen, dus bij 5,5 wk zie je dat nog niet.
Ik heb bij vorige zwangerschappen een echo gehad bij 8 weken, en ook dan is het nog erg klein allemaal. Je ziet dan wel een kloppend hartje, maar dat lijkt meer op een knipperlichtje dat uit en aan gaat. Bij later echo's, een week of 11 of zo, dan ga je echt wel een mini-mensje herkennen met armpjes en beentjes en zo.

Hoi Bloem!

Ik heb ook net een echo gehad, 6weken en 2dagen en nog maar net een hartslag 109bpm. Vrij laag omdat t vruchtje nog zo klein (0,51cm) is en t hartje nog maar net begint te kloppen. Geduld dus...

Groetjes, Priscilla,
ook septembermama
en mama van Ioannis(16-2-2005) en Billy(28-11-2006)

hoi bloem,