niets te zien op de echo??

A

Anoniem

Guest
hallo...

ik heb een vraagje: ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor het maken van een inwendige echo. Ik ben nu ongeveer 6 week zwanger. Maar op de echo was bijna niks te zien! alleen een vruchtzakje.....! ik baalde opzich best wel want had echt gehoopt dat we wat zouden kunnen zien! Hij heeft wel het vruchtzakje op gemeten en hij zei dat hij daar uit kon zien dat ik vijf en half week zwanger ben! Zijn er meer van jullie die hier ervaring mee hebben? of hebben gehad?

groetjes bloem.

Hoi

Ik heb daar geen ervaring mee.
Ik heb vandaag ook een echo gehad inwendig omdat ik regelmatig nogsteeds kleine bloedingen heb en gelukkig klopt het hartje van onze baby goed en de dooierzak was groter van het kindje. Ik ben 7 weken + 2 dagen zwanger. Echt spannend allemaal.
Ik hoop voor je dat je straks wel een kindje met een kloppend hartje mag zien, wel erg spannend voor jullie.

Een september mama (2 kinderen van  08-02-2005 en 31-05-2007)

Ik heb ook net een echo gehad, en ook daarop was alleen een vruchtzakje met een inimini begin van een vruchtje te zien.
Dat heeft echt met de termijn te maken, het hartje gaat pas na 6 weken kloppen, dus bij 5,5 wk zie je dat nog niet.
Ik heb bij vorige zwangerschappen een echo gehad bij 8 weken, en ook dan is het nog erg klein allemaal. Je ziet dan wel een kloppend hartje, maar dat lijkt meer op een knipperlichtje dat uit en aan gaat. Bij later echo's, een week of 11 of zo, dan ga je echt wel een mini-mensje herkennen met armpjes en beentjes en zo.

Hoi Bloem!

Ik heb ook net een echo gehad, 6weken en 2dagen en nog maar net een hartslag 109bpm. Vrij laag omdat t vruchtje nog zo klein (0,51cm) is en t hartje nog maar net begint te kloppen. Geduld dus...

Groetjes, Priscilla,
ook septembermama
en mama van Ioannis(16-2-2005) en Billy(28-11-2006)

hoi bloem,
wat "frustrerend" en onzekermakend is dat he, dat er alleen een vrichtzakje te zien is. Ik had dat bij m'n zwangerschap ook, met 6 wkn een inwendige echo en alleen een vruchtzakje... Moest 2 weken later terugkomen, omdat gyn zeker wilde weten dat er een vruchtje zou groeien en geen windei werd. 2 heel spannende en onzekere weken: ben ik nu wel of niet zwanger??? Gelukkig bleek er na die 2 weken dat er wel een vruchtje groeide, maar ik was krappe week minder ver dan dat ik kon uitrekenen vanaf dag laatste menstruatie (als je onregelmatige cyclus hebt of als je binnen half jaar dat je met pil stopt zwanger raakt, is je eigen cyclusberekening niet geheel betrouwbaar zeiden ze bij mij)
Krijg je binnenkort nog een keer een echo? Spannend hoor voor jullie!!
Toitoi en duim voor een zwangerschap voor jullie!!
Groetjes mira, sinds 02-01-07 mama van jaap (en aan de hobby voor 2e kindje)

hee Bloem,

Ik heb afgelopen maandag een echo gehad en dacht dat ik 7 wkn zwanger was maar op de echo was ook alleen nog maar een vruchtzakje te zien.
Dus ik ben pas 5 weken en 4 dagen volgens de gyneacoloog.
Ik heb namelijk een cyclus van 38 dgn ipv 28 dgn dus volgens gyneacoloog klopt dat dan
Moet volgende week 07-02 terugkomen voor een nieuwe echo en dan moeten we wel een hartje zien.
Wanneer krijg je weer een echo???
Groetjes Martine

Hoi!

Aangezien ik nog nieuw ben in het hele zwangerschapsgebeuren kan ik alleen maar zeggen: ik wist niet eens dat je zo vroeg al een echo kreeg ;-). Altijd gedacht dat dit pas rond 12 weken is? Wat is de reden dat je hem eerder hebt gekregen?
Groetjes!

bedankt voor jullie reactie's. Het is erg fijn om het met anderen te delen!

Martine: Wat spannend allemaal! Teminste zo voel ik het zelf. ik moet dinsdag 5-2 weer heen voor een echo. Ik dacht zelf ook dat ik ongeveer 7 week zwanger zou zijn maar dat blijkt dus ook 5w en 6dagen. ik heb zelf een heel onregelmatige cyclus. hoe voel jij je verder? ben je zwanger van de eerste?

plukdedagmama: ik moest naar het ziekenhuis omdat mijn cyclus heel onregelmatig is
en daarom hebben ze een echo gemaakt!

liefs miranda.

Terug
Bovenaan