Niets te zien op echo, hcg 9525

<p>Hallo dames, </p><p>Ik heb een onregelmatige cyclus...</p><p>26-10 geklust en dan weer op</p><p>8-11 geklust. In de tussentijd ziek geweest dus meer is er niet van gekomen. </p><p>9-11 tuurstreepje kruidvat test</p><p>9-11 en 10-11 roze afscheiding </p><p>12-11 streep iets donkerder</p><p>22-11 knaltest</p><p>25-11 vandaag dus niets te zien op de echo. De vk denkt wel een soort waas te zien in mijn baarmoeder maar weet het niet zeker. Ze heeft ook rondom mijn baarmoeder gekeken, maar daar was verder ook niets te zien. Om het e.e.a uit te sluiten ben ik geprikt op hcg. Deze staat op 9525. Volgens de vk komt dit overeen met 3-4 weken zwangerschap. Vrijdag word ik nogmaals geprikt.</p><p>Dit kan toch niet goed zijn? ik weet al 16 dagen dat ik zwanger ben. Dan zou ik als het ware met 1/2 weken positief hebben getest? Moet ik uitgaan van een miskraam of ..?</p>

Als het vrijdag oploopt, is dat positief. Maar zwangerschappen van minder dan 6 weken kan de vk niet zien. Dan moet je echt inwendig met ziekenhuisapparatuur en dan nog pas vanaf 5 weken..

dus hoe moeilijk ook... afwachten..

Sowieso kunnen er wel een aantal dagen tussenzitten. Zaad overleefd een aantal dagen, dus als je een latere eisprong hebt en late innesteling.

Als je geen inwendige echo hebt gehad, dan is de kans inderdaad groot dat ze nog niets hebben kunnen zien, al kunnen vrij veel verloskundigenpraktijken/echobureaus ook inwendige echos maken, dat hoeft echt niet per se in het ziekenhuis. 
Ik heb laatst met 5enhalve week weer een echo gehad, eerst uitwendig en inderdaad niks te zien, maar inwendig dus wel iets (wat nog in de verste verte niet lijkt op een baby, maar wel een knipperende pixel dus een kloppend hartje). Ik moet zeggen dat bij mijn vorige zwangerschap (en een andere verloskundigepraktijk) veel scherper beeld was met dezelfde termijn, en deze verloskundige noemde dit al de 'nieuwe, betere apparatuur'. Dus het verschilt echt heel erg per praktijk vanaf wanneer ze iets kunnen zien. In het ziekenhuis gaven ze zelfs aan meestal met hcg 2000 al iets te kunnen zien, maar zij zullen daar wel nog een slagje duurdere apparatuur hebben staan, want daarmee willen ze ook bij niet zwangere vrouwen de eierstokken en dergelijke kunnen bekijken. ;) Ik heb trouwens zoveel vroege echo's gehad omdat ik ooit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad. 

Spannend hoor! Hopelijk is het hcg vrijdag mooi opgelopen en kunnen ze snel iets zien op de echo (in de baarmoeder natuurlijk)!

De verloskindige heeft wel een inwendige echo gemaakt.. als je met 2000 hcg al iets kan zien dan zou je bij mijn 9525 hcg met een minder luxe apparaat toch ook echt al iets moeten zien denk ik dan. Ik heb geen hoop eerlijk gezegd. Ben heel erg bang voor een bbz 

[quote quote=10376604]@d Roosje maar 3-4 weken zwanger en het dan al 16 dagen weten met zo’n hoge hcg waarde dat kan echt niet hoor ik denk eerder aan 6 weken aangezien je de 1ste 2 weken cadeau krijgt. Dan zou je 1-2 weken zwanger zijn toen je begon met testen maar je eisprong is pas na 2 weken en je maakt pas hcg aan vanaf de 5de dag na je eisprong maar dan is het natuurlijk nog niet gelijk te zien op een test en meestal test je vanaf 4 weken met een normale test vanaf 25 hcg. maar of je nou 4 of 6 weken zwanger bent maakt natuurlijk niet uit als het maar goed zit ik wil je echt heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je vrijdag een positieve uitslag krijgt[/quote]
Dat zijn dan ook precies de vraagtekens die ik heb. Ik snap er helemaal niets van en als ik naar hcg tabellen kijk dan moet ik juist tussen de 5-6 weken zwanger zijn. Dat betekent dat ik dan met 3 weken positief heb getest.. bij mijn zoon had ik ook net 3+2 positief getest. Dus dan kan ik het nog een beetje geloven. Daarnaast ben ik niet de dunste en bij mij heeft een inwendige echo nooit beter beeld opgeleverd, maar dan zou je vandaag alsnog wel iets moeten zien. 

Terug
Bovenaan