Niets willen drinken/eten

Mijn dochter is 5,5 maand en wil niets drinken of eten. Ik heb alles geprobeerd maar ze wil de fles absoluut niet. Fruit en groentepotje ging er gister met moeite in maar vandaag is het onbegonnen werk. Iedereen die ik bel, huisartsenpost, consultatiebureau zegt dat ik het moet afwachten. Haar luiers worden 'uiteraard' ook minder. Ze heeft geen last van spruw of tandjes, ze is nog steeds vrolijk en geen koorts en ze vraagt ook helemaal niet om een fles. Normaal is een flesvoeding op aanvraag maar mijn dochter vraagt er helemaal niet om. Ze gilt het uit als ik haar de fles of het via een lepeltje geef. Ze moet het NIET.

Ik ben zo desperate. Heeft iemand dit ook vaker gehad?

Hoi Dompy!
Nou ik herken een hoop in jouw verhaal.
Ik zou je alleen niet kunnen zeggen hoe het zo komen. Misschien een sprongetje...maar daar heb je ook niet veel aan nu.
Mijn zoontje van 7,5 maand is net ziek geweest (buikgriep) en sinds dien eet hij   (behalve zijn flessen) ook niets meer. Hij weigert alles. Alleen als ik hem een stukje liga in z'n handje geef eet hij het met smaak op. Maar wat ik geef...ho maar.
Misschien kun je ook eens proberen haar wat in d'r handje te geven, kijken wat ze doet.
Ik kan me heel goed voorstellen hoe je voelt!
Machteloos ben je dan he?
Nou hou idd haar luiers in de gaten en dat ze niet suffig wordt en anders direct weer de huisarts belllen hoor!

Dank je voor je reactie.

Inmiddels heeft ze geen natte luiers meer, groene poep, nog niets gegeten of gedronken. (ja 100ml wat er na 5 minuten weer uit was) Ik naar de huisartsenpost en die zegt..."ach, er is geen baby geweest die zichzelf uithongerd". Het is niet te geloven maar ik  moet het gewoon afwachten omdat hij niets kon horen of zien. Oh  en niets meer geven als ze zelf ook niet wil.

Morgen zal ze nog suffer zijn en dan sta ik weer gewoon op de stoep.
Nu ben ik gefrustreerd én boos.

We kijken het morgen wel weer aan...........

Groetjes,
Dompy

hallo,
zonder een zweefteef te willen zijn bekijk ik als ik het niet meer weet het holistisch en mijn vraag is buiten dit probleem is er iets wat bij jouw speelt wat er bij jou niet in wil. je hebt waarschijnlijk een gevoelig kind (wie niet tegenwoordig) en die handeld letterlijk wat er bij jou figuurlijk speelt.
bv. ik heb wel eens een kind in de klas gehad die een periode niet kon poepen dit ging gepaard met buikpijn etc. naar de dokter, onderzoeken, etc. toen had ik vader en moeder tijdens de 10 minuten gesprekken en ik vroeg ook naar werk. ja zei vader ik heb het niet naar mijn zin op het werk en heb een leuke baan gezien maar ja je geeft niet zo maar op wat je hebt, etc. hij kon maar niet kiezen. Toen zei ik het klinkt misschien gek maar als jij een keuze hebt gemaakt dan zal je kind weer kunnen poepen. dat vonden ze heel gek maar het is wel zo gebeurd.
groetjes knof

Terug
Bovenaan