Nieuw en al gelijk een vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Ik ben vorige week met de pil gestopt omdat mijn vriend en ik graag kinderen willen.
Het is voor mij de eerste keer en ben erg nieuwschierig hoe alles gaat verlopen.Daarom vind ik het erg leuk om jullie verhalen te lezen.
Waar ik me toch een beetje druk om maak en waar jullie misschien een antwoord op hebben is Ik ben met de pil begonnen omdat ik heel erg onregelmatig ongesteld was mijn vraag is nu kan ik dit ook weer verwachten nu ik met de pil ben gestopt of moet ik afwachten wat er gaat gebeuren.

Groetjes,
Debbie

* Vrouwen die ook rond de 24 zijn en ook voor het eerst gestopt zijn met de pil wil ik graag ervaringen mee delen.

Hoi Debbie,

Ik ben 26 (mag ook toch?) en afgelopen september na 10 jr. gestopt met de pil. Toen ik 16 was ben ik begonnen met de pil, niet vanwege een vriendje ofzo, maar omdat ik heel onregelmatig ongesteld was. Helaas klopt het wat ze zeggen: als je voor de pil onregelmatig was is de kans megagroot dat je na het stoppen weer onregelmatig wordt. Bij mij is het tussen de 28 en 44 dagen. Om precies te zijn 39, 35, 29, 31, 37, 34, 44, 28. Heel frusterend!!! Vandaar dat ik afgelopen maand (2e ronde) heb getemperatuurd om te kijken of ik wel een eisprong heb. Vanmorgen kwamen de    op bezoek, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen en deze ronde beginnen met ovulatietesten...

Pink

Hallo,

En welkom hoor!!! Ja ben niet de leeftijd waar je naar vroeg,(36 jaar) maar kan je misschien wel helpen met je vraag!!!
Ben ook aan de pilgegaan vanwege onregelmatige mensruatie, maar na het stoppen werd ik gewoon telkens regelmatig ongesteld dus zo zie je maar weer ieder lichaam is anders!!! Zou zeggen gewoon afwachten meer kun je niet doen!!! En vast aan het foliumzuur slikken schijnt je ook te helpen om zwanger te worden!!! Wens je veel succes in deze spannende maar mooie tijd!!!

Liefs sandy

Hoi Debbie,

Ik ben 26 en zit inmiddels in ronde 1 na een miskraam.
Ik had hetzelfde als jij was vroeger erg onregelmatig maar na het stoppen met de pil was het eerst regelmatig en nu na een MK lijkt het toch weer onregelmatig te zijn.
Dus volgens mij is dat inderdaad verschillend.
Ik heb volgens mijn oude cyclus van 28 dagen gisteren mijn NOD maar had een week geleden last van dik draderig slijm  wat ze dan cervixslijm noemen en dan zou je dus vruchtbaar zijn.
Dus ik ga ervanuit dat ik een cyclus van 35 dagen heb en pas volgende week kan testen.
Maar ik ga toch zaterdag er een testje tegenaan gooien omdat ik gewoon nieuwsgierig ben.
Maar als ik jou was zou ik het een maandje aankijken en anders beginnen met ovulatiesticks.
In mijn omgeving zie ik daar zeer veel resultaten mee dus ook ik ga eraan geloven als het deze maand niet raak is.
Heel veel succes verder en je vragen zijn altijd welkom.

groetjes Francis

Super bedankt voor jullie reacties. Ik ben inderdaad al begonnen met foliumzuur slikken. Ik wacht het gewoon af wanneer mijn menstruatie komt.
Maar  mocht het toch  onregelmatig  zijn wil ik eerst gaan temperaturen weten jullie hoe dit werkt, ik begrijp niet zo heel veel ervan de ene keer zeggen ze dat je rond je ovulatie een hoger temp hebt en de ander zegt het weer andersom dat het naar beneden gaat.
Misschien loop ik nu al wel te hard van stapel maar ben gewoon erg ongeduldig .
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes
Debbie

Debbie,

Ik lees net je forum en ik heb me om hetzelfde druk gemaakt. Ik ben 25 en slikte al de pil sinds mijn 14e. Hier ben ik ook mee begonnen vanwege mijn onregelmatige ongesteldheid. Soms zat er wel 3 a 4 maanden tussen.
Ik ben nu dus sinds februari gestopt met de pil in de veronderstelling dat het wel even zou kunnen duren voordat ik ongesteld was.
Ik ben echter ongesteld geworden na 28 dagen. Erg snel dus. Je moet gewoon even afwachten. Inmiddels ben ik 3x ongesteld geworden na 28, 30 en 31 dagen. Niet echt regelmatig dus.
Het enige wat je kan doen is dus even afwachten. Heel veel succes.
Gr. Tessa

Terug
Bovenaan