Nieuw en direct al een vraag...nou ja vraag..??

A

Anoniem

Guest
Allereerst zal ik me voorstellen, Rima 25 jaar getrouwd met een schat van een vent en een dochtertje van bijna 1,5.
Ik zit ergens mee: mijn vorge zwangerschap was verschrikkelijk, 3 opnames,bekkeninstabiliteit en aan het eind met 33 week in het ziekenhuis ivm zwangerschaps vergiftiging.Ik was erg ziek, en mijn lichaam had een of andere rare reactie waardoor ik onder de jeukende uitslag zat, mijn voeten onder de blaren. Ze weten nu nog niet waar het vandaan kwam. Met 35 week was ik op en zag ik het niet zitten. Met 36 week gaf de kleine zelf ook aan dat het niet meer lekker ging en hebben ze haar met een spoedkeizersnee gehaald. Ze had een zware strart maar bleef vechten en is nu een sprankelende meid.Een dag na de keizersnee begon de uitslag weg te trekken. Ik voelde me ook weer beter. Ik zal maar niet veel zeggen over de zorg in het ziekenhuis of de kraamafdeling want dat ga ik echt huilen. Kort maar krachtig ik kon niet wachten om naar huis te gaan het was of ik op eieren liep en constant in spanning.

Maar:Het begint weer te kriebelen,zelfs mijn man ziet het helemaal zitten, maar ik durf niet. Ik weet niet of ik dat allemaal weer zou aan kunnen en boven dien we hebben nu ook een kleine dus veel liggen en weinig doen zit er niet in...
Ik ben echt bang als ik aan de laaste loodjes denk.
Ik heb een doorverwijzing aan gevraagd voor de gyn om es te praten maar ik weet het niet...wat denken jullie.
Sorry dit is een heeel lang verhaal maar ik moets dit echt ff ergens kwijt...
Groetjes Rima

hoi rima
welkom op de site,
logisch dat je bang bent.ik denk dat het heel slim is om eens te gaan praten.
ik heb 2 zwangerschappen achter de rug en allebij heel anders.ook zware bi gehad,maar je weet nu hoe je ermee om moet gaan je weet je oefeningen.
maar ze zijn er niet achter waar die blaren en jeuk vandaan komt.bij de 2de werd ik ook gek van de jeuk aan me benen maar geen blaren.
en zwangerschapsvergiftiging weet ik niet of je nu net zo grote kans heb.
succes.
laat even weten wanneer je geweest op gesprek
gr marjan

@Marjan Bedankt voor je reactie, nee ze weten niet waar het vandaan komt, Net alsof ik een allergie had of zo...want zoals ik al zei na de keizersnee nam het al heel snel af en was het binnen een paar dagen weg.
UMC was er ook bij maar die zaten achter hun oren te krabben. Best raar 3 van die hoge pieten die naast je bed staat en geen idee hebben wat er aan de hand is.
Ik weet dat ik een vergrote kans heb op zwangerschaps vergiftiging. Omdat ik het al heb gehad, en blijkbaar speelt mijn etnische achtergrond ook nog es mee. Dat is denk ik de reden waarom ik niet echt druft. De kans is gewoon meer aanwezig, dan bij andere vrouwen, dat ik het wél weer krijg.
Ik zal zeker laten weten wanneer ik een afspraak heb en wat er besproken is.
Groetjes Rima

wel heftig zeg.
Zou eerst met gyn gaan praten en als die er ook postegenover staat, toch ervoor gaan....
is makkelijk gezegd, maar niet elke zwangerschap is hetzelfde!

Heb zelf bij de 1ste zwangerschap totaal geen klachten gehad, maar de 2de zwangerschap was erg zwaar.
Bekken en rugklachten, de eerste 5 maanden erg ziek geweest.
Maar we zijn nu toch weer bezig voor de derde, die wens is zo groot en we gaan er gewoon positief in!

Succes

Ook ik heb met zwangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis gelegen. De dag na de opname ben ik ingeleidt.
Mij hebben ze verteld dat je bij de eerste kans maakt op de vergiftiging maar niet bij een tweede of derde, als die kindjes van dezelfde vader zijn als de eerste.
Schijnt (zei mijn gyn) dat het ook iets te maken had met een stof die van de man afkomt (?)
In ieder geval zei hij dat ik me bij 2e niet druk om hoefde te maken.

Die jeuk, is dat geen zwangerschaps-uitslag geweest? Ik heb het namelijk wel vaker gehoord bij zwangeren. Mijn schoonzus werd soms ook gek van de jeuk.

Een idee kan zijn dat jullie vast oplossingen zoeken voor als je weer dezelfde klachten krijgt als hiervoor. Zodat mochten die zich aandienen (bv oppas voor je kleine) dat jullie een back-up hebben.
Zo hoef je je tijdens je zwangerschap niet druk te maken over eventuele problemen die zich aandienen en ben je een stuk rustiger. Geen stress is alleen maar goed boor je beeb.

Liefs en veel succes

Reneke

@ Reneke,
Hier sta ik van te kijken...
Ze hebben mij op het hart gedrukt om eerst een afspraak te maken voor ik weer zwanger zou(willen) worden. En nadrukkelijk gezegd dat ik nu dubbel zo veel kans heb ivm de eerste keer. Ook de informatie die ik heb verkregen verteld het zelfde. Ik ben nu wel heel benieuwd, wat de gyn gaat zeggen, als ik me al die tijd bang loop te maken op herhaling terwijl de kans miscchien nihil is...lekker dan.

Helaas was die uitslag niet zwangerschapsuitslag geweest. Dat dachten ze wel eerst ja maar zowel de dermatoloog als de UMC was het er niet mee eens. en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen idee wat dat nou wél is geweest.
Dus allemaal vragen en maar heel weining duidelijkheid en antwoorden.

Groetjes Rima

Terug
Bovenaan